Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@23:46:11 GMT

پلیس: در منطقه زیست یوز آسیایی آرام برانید

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۸۷۳۲

پلیس: در منطقه زیست یوز آسیایی آرام برانید

سردار سیدتیمور حسینی در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان سمنان، اظهار کرد: برای تولید امنیت ترافیکی در کشور، نیازمند استانداردسازی و ایمن‌سازی در صنعت خودرویی داخلی هستیم.

وی با بیان اینکه کاهش تلفات جاده‌ای از عهده یک سازمان خاص برنمی‌آید افزود: تصمیم‌گیری در حوزه تصادفات و بررسی راهکارها برای کاهش تلفات ناشی از آن نیاز به یک‌تلاش گروهی دارد که به مدد خردجمعی به‌دست می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده پلیس راه کشور میل به سفر را نیاز اساسی زندگی امروز برشمرد و با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص رانندگی ایمن اضافه کرد: راه برون‌رفت از شرایط فعلی، تغییر رویکرد همه ما و همه دستگاه‌هاست .

وی با اشاره به حجم بالای تصادفات جاده‌ای در استان سمنان خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از مسیر پرتردد تهران - مشهد در استان سمنان واقع شده و همین موضوع محورهای این استان و از جمله این بخش از محور تهران-مشهد را در وضعیتی خاص قرار داده است لذا می‌طلبد که توجه بیشتری به این محور شود.

استانداردسازی خودروها تلفات را تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد

حسینی با اشاره به اثرگذاری سه مولفه انسان، جاده و خودرو در تصادفات تصریح کرد: معمولا در بررسی مولفه‌های تصادف به سه مولفه راه، انسان و وسیله نقلیه توجه شده و در اکثر موارد نیز بیش از ۹۰ درصد تقصیر را به گردن انسان انداخته‌ایم اما در بررسی مولفه‌های منجر به تصادف، همواره از مولفه مدیریت غافل بوده و به آن توجه نکرده‌ایم .‌

وی بابیان اینکه آمار تصادفات کشور از دو سال گذشته به طرز خطرناکی افزایش یافته ، افزود: این روند افزایشی تصادفات و تلفات جاده‌ای، نگران کننده است .‌

رییس پلیس راه کشور سهم خودروها در تلفات جاده‌ای را بسیار بالا ارزیابی و با بیان اینکه برای تولید امنیت ترافیکی، نیازمند استانداردسازی و ایمن‌سازی خودروها هستیم، ادامه داد: به‌ عنوان یک کارشناس حوزه ترافیک معتقدم که اگر ۲۰ میلیون خودروی موجود در کشور استاندارد سازی و ایمن شوند، آمار تصادفات در کشور تا بیش از ۷۰ درصد کاهش می‌یابد.

محدودیت سرعت برای کاهش تلفات یوزپلنگ آسیایی

وی همچنین به نقش ایمنی راه‌ها در تلفات جاده‌ای پرداخت و اضافه کرد: متاسفانه گاه شرایط ناایمن برخی از محورهای مواصلاتی کشور ، اولین خطای رانندگان را تبدیل به آخرین خطای آنان می‌کند.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه ما امروز در کشور با بی‌کیفرمانی برای متخلفان رانندگی مواجه‌ایم برضرورت توجه عمیق‌تر به این بخش تاکید کرد و گفت:  ایجاد مجتمع‌های بین‌راهی در کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای موثر است. البته اولویت در احداث و ایجاد مجتمع‌های رفاهی خدماتی باید به عمق محورها باشد نه اینکه در احداث این مراکز بین‌راهی صرفا به ۳۰ کیلومتری شهرها توجه خاص شود.

فرمانده پلیس راه کشور همچنین با اشاره به تلفات جاده‌ای حیات‌وحش و خصوصا گونه باارزش یوزپلنگ آسیایی در استان سمنان گفت: در همین راستا با پیشنهاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و با هماهنگی پلیس راه استان و موافقت پلیس راه کشور، حد فاصل کاروانسرای میان‌دشت میامی تا روستای عباس آباد به‌دلیل منطقه عبور یوزپلنگ و به‌منظور حمایت از این  گونه با ارزش، محدودیت سرعت اعمال خواهد شد. ضمن اینکه به منظور تحقق این امر باید در اسرع‌وقت تجهیزات و امکانات و علائم هشداردهنده مورد نیاز در این محور نصب شود.

۲۳۵۲۳۵

کد خبر 1299752

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پلیس راه استان سمنان عربستان ایالات متحده آمریکا سینمای ایران برانکو ایوانکوویچ باشگاه استقلال دونالد ترامپ آرامکو باشگاه پرسپولیس رژیم صهیونیستی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید

در برزیل، جایی که هر ثانیه حدود ۱۶ حیوان وحشی در اثر تصادفات جاده‌ای تلف می‌شوند، یک دانشجوی علوم کامپیوتر راه‌حلی مبتکرانه ارائه کرده است: استفاده از هوش مصنوعی برای هشدار به رانندگان در مورد حضور حیوانات. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  در برزیل، کشوری پهناور در آمریکای جنوبی با تنوع زیستی بالا، شبکه گسترده جاده‌ای این کشور، تهدیدی جدی برای گونه‌های مختلف حیوانی است که مجبورند در مجاورت فزاینده با انسان‌ها زندگی کنند.

براساس گزارش مرکز بوم‌شناسی جاده‌ای برزیل (CBEE)، سالانه حدود 475 میلیون جانور مهره‌دار، عمدتاً گونه‌های کوچکتر مانند کاپیبارا، آرمادیلو و صاریغ در اثر تصادفات جاده‌ای تلف می‌شوند.

"گابریل سوتو فرنته" دانشجوی علوم کامپیوتر با مشاهده این کشتار وحشتناک دست به کار شد. این دانشجوی 25 ساله ابتدا پنج‌گونه با جثه متوسط و بزرگ که به احتمال زیاد قربانی تصادفات رانندگی می‌شوند را شناسایی کرد: پوما، مورچه‌خوار غول‌پیکر، تاپیر، گرگ یالدار و جگواروندی (نوعی گربه وحشی).

سوتو که در حال گذراندن مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه سائوپائولو (USP) است، یک پایگاه داده با هزاران تصویر از این حیوانات ایجاد کرد و یک مدل هوش مصنوعی را برای شناسایی آنها به صورت لحظه‌ای ایجاد کرد.

چین 4500 شرکت "هوش مصنوعی" دارد

طبق نتایج تلاش‌های وی که به تازگی در مجله Scientific Reports منتشر شده است، آزمایش‌های متعدد انجام شد و با موفقیت همراه بود. سوتو برای اجرایی‌شدن این پروژه می‌گوید دانشمندان به "حمایت شرکت‌های مدیریت جاده‌ها" نیاز دارند، از جمله دسترسی به دوربین‌های ترافیکی و برخی برنامه‌های ناوبری که هشدار لحظه‌ای را به رانندگان منتقل کند.

این امید وجود دارد که این فناوری با کاهش برخورد با حیات وحش، جان انسان‌ها را نیز نجات دهد.

به گفته باجر، تابلوهای هشدار به رانندگان برای مراقبت از عبور حیوانات تأثیر کمی دارند و به طور متوسط تنها منجر به کاهش سه درصدی سرعت می‌شوند.

همچنین پل‌ها و تونل‌های عبور حیوانات برای انتقال ایمن آنها از یک طرف جاده به طرف دیگر و حصارهایی برای نگه داشتن آنها وجود دارد اما به گفته باجر، همه این موارد برای مقابله با ابعاد مشکل کافی نیستند.

وی در سال 2014 به همراه سایر متخصصان بوم‌شناسی، برنامه‌ای به نام Urubu راه‌اندازی کرد که هزاران کاربر اطلاعاتی را به آن وارد کردند و امکان شناسایی نقاط داغ تصادفات جاده‌ای را فراهم آورد.

این پروژه به ایجاد آگاهی عمومی کمک کرد و حتی الهام‌بخش لایحه‌ای در مورد عبور و مرور ایمن حیوانات شد که در انتظار رأی گیری در کنگره است. کمبود بودجه باعث تعطیلی این برنامه در سال گذشته شد، اما باجر قصد راه‌اندازی مجدد آن را دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل