Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-20@01:00:17 GMT

دستگیری 6 نفر به دلیل کشتار ماهیان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۸۷۵۲

دستگیری 6 نفر به دلیل کشتار ماهیان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت (آذربایجان غربی) گفت: ۶ نفر از متخلفانی که با استفاده از جریان برق و مواد منفجره اقدام به کشتار ماهیان رودخانه زاب این شهرستان کرده بودند، با هوشیاری ماموران یگان حفاظت شناسایی و دستگیر شدند.

خالد بایزیدی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در حاشیه رودخانه زاب با شیوه‌ای ناجوانمردانه و با استفاده از مولد برق و مواد منفجره به کشتار ماهیان این رودخانه و سپس صید غیرمجاز آنها اقدام می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ابزارآلات غیرمجاز آنها کشف و ضبط شد، اظهار داشت: در این راستا ۶ نفر با ۲۲۰ قطعه ماهی شناسایی و دستگیر و جهت سیر مراحل قضایی تحویل دادگستری شدند.

وی اضافه کرد: استفاده از دستگاه‌های الکتریکی و مواد منفجره برای صید ماهی با توجه به اینکه می‌تواند زیان‌های غیرقابل جبرانی به محیط زیست و زندگی جانوران آبزی و کنارآبزی وارد کند، ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.
استفاده از جریان الکتریسیته موجب فلج شدن ماهی‌ها می‌شود و صیادان پس تلف شدن ماهی‌ها، آنها را با تور از سطح آب جمع‌آوری می‌کنند.
شعاع عمل این دستگاه با توجه به ولتاژ دستگاه متغیر است و علاوه بر ماهی‌ها، دیگر جانداران موجود در آب‌ها، مانند مارهای آبی را نیز از بین می‌برد.
صید غیرمجاز ماهی با جریان الکتریسته و مواد منفجره یکی از روش‌های کشتار دسته‌جمعی ماهیان است که عواقب سوئی بر مجموعه اکوسیستم آبی در محل صید و نیز خطر برق گرفتگی شدید برای صیادان را درپی دارد.
زاب یکی از رودخانه‌های دایمی آذربایجان‌غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه پیدا کرده و در محدوده این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد.
رودخانه زاب دارای جریان آب دایمی است و در سرتاسر سال خشک نمی شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماهی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زنی که با موتور موادفروشی می‌کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سرهنگ حسین باباپور در تشریح جزئیات خبر دستگیری یک زن توزیع‌کننده مواد مخدر گفت: چندی پیش ماموران پایگاه هشتم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب پرونده‌ای را مورد بررسی قرار دادند که حکایت از آن داشت که زنی مواد فروش به نام «سارا» با یک دستگاه موتورسیکلت برقی اقدام به جابجائی و توزیع مواد مخدر می‌کند.

سرهنگ باباپور ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات اطلاعاتی فشرده مشخص شد متهم به شکلی بسیار ماهرانه، ضمن جاسازی مواد مخدر در بدنه موتورسیکلت اقدام به توزیع می‌کند.

وی اضافه کرد: رصد لحظه به لحظه فعالیت این زن مواد فروش ادامه یافت تا اینکه با هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی در منزلش دستگیر و در بازرسی از موتورسیکلتش در پارکینگ، ۶ کیلوگرم تریاک از بدنه آن کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب در پایان خاطرنشان کرد: متهم به همراه مواد مکشوفه به پلیس منتقل و پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

دیگر خبرها

  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • از دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر تا کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • دستگیری زنی که با موتور موادفروشی می‌کرد
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر قزوین
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • دستگیری زنی که با موتورسیکلت تریاک پخش می‌کرد
  • فوت پسر ٨ ساله در اثر سقوط در رودخانه
  • دستگیری عاملان قتل مرد همسایه به‌دلیل پمپ ساختمان
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل