Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@20:56:03 GMT

دو ميليون کودک ممکن است هرگز به مدرسه نروند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۸۷۹۱

دو ميليون کودک ممکن است هرگز به مدرسه نروند

خبرگزاری آریا- تازه‌ترین برآورد‌های صورت گرفته توسط یونسکو : دویست و پنجاه و هشت میلیون کودک و نوجوان در سال 2018 امکان دسترسی به مدرسه را نداشتند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری شین هوا، سازمان آموزشی، علمی، فرهنگی ملل متحد (یونسکو) هشدار داد ممکن است امسال نزدیک به دوازده میلیون کودک امکان رفتن به مدرسه را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یونسکو اعلام کرد از بیش از ده سال پیش نرخ سوادآموزی کودکان در جهان هیچ پیشرفتی نداشته است.
تازه‌ترین برآورد‌های صورت گرفته توسط یونسکو که جمعه گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که دویست و پنجاه و هشت میلیون کودک و نوجوان در سال 2018 امکان دسترسی به مدرسه را نداشتند. این رقم حدود یک ششم جمعیت جهان را در این رده سنی (شش تا هفده سال) شامل می‌شود. اگر تدابیر موثری و فوری در این زمینه به اجرا گذاشته نشود، دوازده میلیون کودک دیگر نیز امسال امکان رفتن به مدرسه را پیدا نخواهند کرد.
در این شرایط فراهم کردن شرایط آموزش فراگیر و باکیفیت برای همه در جهان بسیار دشوار خواهد بود و تحقق اهداف توسعه پایدار که جامعه جهانی برای افق سال 2030 تعیین کرده است، امکان پذیر نخواهد بود.
اطلاعات جدیدی که درباره کودکان محروم از سوادآموزی در جهان منتشر شده است، پیش بینی‌های اخیر یونسکو را در این زمینه تایید می‌کند. یونسکو هشدار داده است که اگر شرایط به همین منوال ادامه داشته باشد و برای بهبود آموزش و سوادآموزی کودکان در عرصه جهانی اقدامی موثر انجام نشود، یک ششم از کودکان جهان در 2030 بی‌سواد خواهند ماند و تنها شش دهم از کودکان آموزش دوره متوسطه را به پایان خواهند رساند.
این آمار و اطلاعات همچنین شکاف عمیق میان کشور‌های ثروتمند و فقیر جهان را نمایان می‌سازد. در کشور‌های با میزان درآمد پائین نوزده درصد از کودکانی که در سن آموزش ابتدایی قرار دارند (تقریبا شش تا یازده سال) باسواد نیستند در حالی که این رقم در کشور‌های برخوردار از درآمد بالا تنها دو درصد است.
اما زمانی که صحبت از نوجوانان به میان می‌آید شکاف میان این کشور‌ها نیز افزایش می‌یابد. در کشور‌های با درآمد پائین، حدود شصت و یک درصد از کل نوجوانان بین پانزده تا هفده سال باسواد نیستند در حالی که این رقم در کشور‌های با درآمد بالا به هشت درصد کاهش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کودک هرگز مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ بستنی یکی از خوراکی‌های پر طرفدار، لذیذ، خوشمزه و هوس انگیز در بین بزرگسالان و کودکان است که کمتر کسی تمایلی به خوردن آن ندارد و می‌تواند از این خوشمزه، دوست داشتنی دل بکند. برخی از کودکان و حتی بزرگسالان میل و علاقه به بستنی با طعم‌های مختلف وانیلی، شکلاتی، توت فرنگی و ... دارند تا حدی که تمام طول روز حاضرند به جای انواع غذا بستنی بخورند.
بسیاری از مادران انواع و اقسام مختلف بستنی را در روز‌های گرم تابستان برای رفع عطش و کاهش حرارت درونی بدن کودک جزء برنامه غذایی کودکان در نظر می‌گیرند، اما آیا مصرف بستنی برای کودک مفید است؟ 

ذائقه کودکتان را به بستنی عادت ندهید
همه‌ بچه‌ها به خوردن بستنی و یخمک‌های رنگی علاقمند هستند، اما بهتر است خانواده‌ها به کودک خود بیش از حد بستنی ندهند، زیرا خوردن زیاد بستنی می‌تواند سلامتی اطفال را در معرض خطر قرار دهد و موجب بروز اضافه وزن در بدن آن‌ها شوند پس بهتر است والدین بیشتر مراقب تغذیه آن‌ها باشند.

خطرات مصرف زیاد بستنی در کودکان:

ابتلا به بیماری‌ کبد چرب
مواد مورد استفاده در بستنی، نوشابه، کیک و بیسکویت سبب ایجاد بیماری کبد کشنده‌ای در کودکان می‌شود. بنظر می‌رسد فروکتوز به مراتب بیشتر از گلوکز به سلامتی آسیب می‌رساند. به گفته دانشمندان بستنی و فروکتوز سبب بروز ابتلا به بیماری‌های کبد چرب در جوانان شده است، دقیقا چیزی مشابه مصرف الکل که سبب سرطان، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی می‌شود. براساس مطالعه‌ای جدید یک چهارم از کودکان در زمان نوجوانی از نظر بالینی چاق هستند.
شربت ذرت با فروکتوز بالا در نوشیدنی‌های شیرین شده و بسیاری از غذا‌های فرآوری شده یافت می‌شود. این ماده بطور طبیعی در میوه‌ها وجود دارد، اما تولید کنندگان فیبر و مواد مغذی را حذف و قند را به آن‌ها اضافه می‌کنند.
در طول این مطالعه، محققان همچنین دریافتند آنزیمی به نام khk که برای اولین مرحله از متابولیسم فروکتوز مورد نیاز است در کبد موش‌هایی که فروکتوز می‌نوشند افزایش یافته است به همین دلیل پس از آن دانشمندان نمونه‌های کبدی را از نوجوانان چاق با بیماری کبد چرب بررسی کردند و سطح بالایی از آنزیم khk را یافتند. براساس این تحقیقات کبدی سالم است که بدون هیچ گونه چربی باشد.

ابتلا به دیابت
والدین نباید ذائقه کودکانشان را به بستنی عادت دهند، زیرا محتوای بستنی، قند و نشاسته است و در کودکان علاوه بر چاقی، موجب ابتلا کودک به بیماری دیابت نیز می‌شود. کودکان می‌توانند یک بار در هفته بستنی بخورند و مصرف بیش از این مقدار توصیه نمی‌شود. برای وزن گیری کودکان می‌توانید روزانه چند قاشق بستنی را بعد از غذا به کودک بدهید. سردی بیش از حد بستنی برای دستگاه گوارش مناسب نیست پس ابتدا بستنی را از فریزر خارج کنید و پس از گذشت دقایقی که از سردی بستنی کاسته شد، آن را به کودک بدهید.

 

دیگر خبرها

  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید
  • نمایشگاهی که سکوت در برابر شهادت کودکان غزه را محکوم می‌کند
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید
  • دلیل پرخاشگری در کودکان چیست؟
  • درآمد ۶۰ میلیون تومانی کودکان کار!
  • کنترل هوشمند ساختمان با سامانه ایران‌ساخت ممکن شد
  • شکل گیری اعتماد‌به‌نفس از دوران کودکی
  • تفریحی مهیج در دل کوه‌های برفی توچال/ بهره برداری از اسنو پارک
  • این اشتباهات را هرگز در هنگام دوش صبحگاهی مرتکب نشوید
  • امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند