Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:58:31 GMT

مستند خواهران ووشوکار ایرانی نامزد جشنواره ریندنس شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۸۸۲۳

مستند خواهران ووشوکار ایرانی نامزد جشنواره ریندنس شد

جشنواره فیلم «ریندنس» که با هدف انعکاس تنوع فرهنگی بصری و داستانی فیلمسازان مستقل تاسیس و راه اندازی شده، رویدادی رقابتی است که جوایز خود را در بخش‌های بهترین فیلم بلند، کارگردانی، فیلمنامه، فیلم کوتاه بریتانیا، فیلم بلند بریتانیا، بهترین مستند، بهترین فیلم مستقل، بهترین فیلم کوتاه منتخب کمیته‌ اجرایی جایزه دیزل و جایزه دیسکاوری به آثار برگزیده اهدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«صفر تا سکو» پیش از این در چندین جشنواره داخلی و خارجی موفقیت هایی نیز بدست آورد که می توان به جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره بین المللی فیلم ایتالیا «Cinema d’iDEA Film Festival» اشاره کرد.

این مستند قصه خواهران منصوریان است که با تمام مشکلات و سختی‌هایی که با آنها دست و پنجه نرم کردند اما در نهایت با تلاش، اراده و پشتکار غیر قابل باور توانستند صاحب مدال طلای جهانی در رشته ورزشی ووشو باشند.‌

جشنواره فیلم «ریندنس» که از سال ۱۹۹۲ میلادی آغاز به کار کرده ویژه سینمای مستقل است که در شهرهای گوناگونی در سرتاسر جهان چون لندن، لس آنجلس، نیویورک، ونکوور، تورنتو، مونترآل، بوداپست، برلین، بوداپست و بروکسل برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ووشو خواهران منصوریان سینما مستند انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رد پا» مسافر ایتالیا شد

فیلم کوتاه «رد پا» به کارگردانی مصطفی اعلمی در بخش رقابتی جشنواره فیلم‌های کوتاه کورتی دا سوگنی - آنتونیو ریچی ایتالیا حضور پیدا می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فیلم کوتاه «رد پا» به کارگردانی مصطفی اعلمی از تولیدات باشگاه فیلم رویش، محصول مرکز فیلم جوان سوره به بخش رقابتی بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه کورتی دا سوگنی - آنتونیو ریچی (Corti da Sogni - Antonio Ricci) ایتالیا راه یافت.

بدین ترتیب این جشنواره 16 تا 20 آوریل برابر با 28 فروردین تا یکم اردیبهشت ماه در شهر راونا ی ایتالیا برگزار می‌شود.

هدف از جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی - آنتونیو ریچی، ترویج فرهنگ سینمایی از طریق مناظره‌های فیلم، کنفرانس‌ها، نشریات و هر ابزار دیگری است که امکان انتقال ارزش‌هایی را که این جشنواره نمایندگی می‌کند، فراهم می‌آورد.

همچنین هیات داوران این جشنواره، افراد حرفه‌ای در زمینه سینما نیستند، بلکه سه متخصص از دنیای علمی هستند: جیووانا موریگی فیزیکدان، پیرلوئیجی رندی هواشناس و ونسا اسپاداوکیا دانشمند محیط زیست.

در این رقابت، از بین هزار فیلم کوتاه ارسالی، 64 فیلم به نمایندگی از 19 کشور از جمله ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، ایران، بریتانیا، ترکیه، کانادا، استرالیا و... برای مرحله نهایی انتخاب شدند.

«ردپا» که جایزه بهترین فیلم داستانی را از سیزدهمین جشنواره فیلم 100 کسب کرد، پیش از این در هند و اسپانیا نیز به نمایش درآمده‌ و پخش بین‌المللی این فیلم کوتاه برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم «آنیتا، گمشده در اخبار» واجد شرایط حضور در رقابت اسکار شد
  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • «آنیتا ...» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا
  • «رد پا» مسافر ایتالیا شد
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد
  • «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگ‌کنگ را برد
  • معرفی نامزد‌های بخش مستندنگاری
  • نامزدهای بخش مستندنگاری اعلام شد
  • برتری دو مستند چهارمحال و بختیاری در نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی