Web Analytics Made Easy - Statcounter

درویشی از استقرار یکصد کادر درمانی و امدادی جمعیت هلال احمر فارس ویژه مراسم اربعین حسینی در شهر سامرا و در جوار مضجع شریف امامزاده سید محمد بن علی الهادی (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسین درویشی»، امروز (یکشنبه 24 شهریور) ضمن تشریح فعالیت های اختصاصی جمعیت هلال احمر فارس در ایام اربعین حسینی، گفت: تیم امدادی و درمانی استان فارس با همکاری هیئت پزشکی برای خدمت رسانی به زائران در مراسم اربعین، 15 مهر ماه به سامرا اعزام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس با اشاره به فعالیت تیم یادشده بین حداقل 12 تا حداکثر 17 روز در عتبات عالیات، بیان کرد: این تیم شامل کادر درمانی عمومی و تخصصی، پیراپزشکی، فوریت های پزشکی، تکنسین های دارویی، نیروهای پشتیبانی و خدماتی و امدادگران و نجاتگران کادر و داوطلب است.

 

وی، فعالیت تیم اعزامی فارس را کاملا داوطلبانه اعلام کرد و ادامه داد: مبنای شکل گیری این خدمت داوطلبانه به اقدام چند سال اخیر خیرین و گروه های خودجوش مردمی شهرستان داراب باز می گردد که جمعیت هلال احمر نیز وظیفه پشتیبانی و ارائه خدمات امدادی را بر عهده داشته است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس تاکید کرد: با توجه به عملکرد مطلوب تیم اعزامی داراب به شهر سامرا در ایام اربعین، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به شکل رسمی مسئولیت ارائه خدمات داوطلبانه امدادی و پزشکی به زائران این مراسم معنوی و مردم آن منطقه را به جمعیت فارس واگذار کرد.

 

درویشی از استقرار یکصد کادر درمانی و امدادی جمعیت هلال احمر فارس ویژه مراسم اربعین حسینی در شهر سامرا و در جوار مضجع شریف امامزاده سید محمد بن علی الهادی (ع) خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار جمعیت هلال احمر فارس همزمان با ایام اربعین، با برنامه ریزی گسترده و اختصاصی در سامرا حضور خواهد داشت و این حرکت در سال های آینده هم ادامه دارد.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر عاشورا عاشورای حسینی ماه محرم عزاداری محرم تاسوعای حسینی اربعین حسینی مسجد طراز اسلامی سامراء جمعیت هلال احمر فارس زائران اربعین حسینی ایام اربعین حسینی اربعین حسینی سامرا شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال در حج ۱۴۰۳/اعزام ۳۸۰ نفر کادر درمان به عربستان

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ضمن تشریح برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی در حج ۱۴۰۳، از اعزام ۳۸۰ نفر کادر پزشکی به حج امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید علی مرعشی در نشست خبری حج ۱۴۰۳ که در جمعیت هلال احمر برگزار شد، با اشاره به کادر پزشکی اعزامی به حج امسال جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به حجاج گفت: امسال نیز بر اساس نظر بعثه مقام معظم رهبری تعداد عوامل اجرایی اعزامی به حج کاهش یافت تا صف طولانی زائران تشرف به حج کاهش یابد. سال گذشته ۴۲۵ نفر کادر پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اعزامی به حج بودند که این تعداد امسال به ۳۸۰ نفر کاهش یافت. 

وی افزود: کادر پزشکی اعزامی به حج امسال شامل پزشکان معاینه کننده، نیروهای ستادی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، پزشکان متخصص قلب، داخلی، ارتوپدی، زنان، رادیولوژی، طب اورژانس، داروساز، دندانپزشکی، علوم آزمایشگاهی و .. است.

مرعشی گفت: طبق ثبت نامی که تاکنون صورت گرفته است، ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال سن دارند و ۹۲ زائر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند. همچنین ۹۴۸۹ زائر نیز بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • آماده‌باش نیروهای امدادی هلال‌احمر شهرستان خاش
  • آماده باش هلال احمر برای وقوع سیل در استان کرمان
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پنج فوتی در واژگونی اتوبوس تبریز در گردنه حیران
  • پنج کشته و ۱۸ مصدوم در واژگونی اتوبوس تبریز در گردنه حیران
  • ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس در گیلان
  • واژگونی اتوبوس در گردنه حیران/ ٨ تیم امدادی به محل حادثه اعزام شد
  • هشدار سیل در کرمان/ جمعیت هلال‌احمر در حالت آماده باش قرار گرفت
  • در پی هشدار سیل، هلال احمر کرمان در آماده‌باش قرار گرفت
  • ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال در حج ۱۴۰۳/اعزام ۳۸۰ نفر کادر درمان به عربستان