Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@19:23:22 GMT

۶۰ درصد حاشیه‌نشینان خوزستان در اهواز سکونت دارند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۸۹۵۸

۶۰ درصد حاشیه‌نشینان خوزستان در اهواز سکونت دارند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به سکونت ۵۰ تا ۶۰ درصد حاشیه‌نشینان استان خوزستان در اهواز، گفت: ۱۱ دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در استان خوزستان فعالیت و به جمع‌آوری اطلاعات و آسیب‌شناسی می‌پردازند. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غزاله حیاوی در نشست شورای سلامت، اجتماعی و خانواده خوزستان که در سالن جلسات دفتر حوزه استاندار برگزار شد، اظهار داشت: تهیه نقش جامع و بروز از وضعیت فیزیکی محله‌ها از رسالت‌های این دفاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که تمام اطلاعات و شاخص‌های مختلف تا میزان سرانه‌ها براساس نقش راه تعیین می‌شوند، بیان کرد: منطقه عین دو اهواز در بخش پرتراکم آن 11 هزار و 391 نفر جمعیت برخوردار است و بخش گستره سنی 8 تا 9 سال است که در آینده شاهد جمعیت جوان در این منطقه هستیم.

مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی منطقه عین دو اهواز ادامه داد: جمعیت منطقه عین دو اهواز تا سن 14 سال به میزان 3751 نفر، جمعیت جوان 6909 نفر، 558 نفر شاغل، 1483 نفر نیز متاهل هستند.

وی با اشاره به این‌که میزان خانوار محله عین دو براساس آمار سال گذشته 2 هزار و 562 خانواده است، خاطرنشان کرد: 193 زن سرپرست خانوار که بیشترین آنها در گستره سنی 45 تا 54 سال است.

حیاوی با اشاره به این‌که تنها 14 نفر از زنان سرپرست خانواره عین دو شاغل و 143 نفر آنها نیز بی‌سواد هستند، گفت: نرخ بیکاری در این منطقه 38 درصد و تعداد خانوار بدون شغل نیز یک هزار و 131 مورد است.

مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی منطقه عین دو اهواز با بیان این‌که تعداد افراد بی‌سواد 2 هزار و 644 نفر و نرخ با سوادی نیز 74 درصد است، عنوان کرد: 534 نفر بازمانده از تحصیل، 65 درصد کودکان 6 تا 12 سال نیز در حال تحصیل هستند.

وی در تشریح آسیب‌های اجتماعی براساس نظرسنجی به شکل تصادفی، بیان کرد: 377 نفر به عنوان جامعه نظرسنجی مشارکت داشتند که به میانگین به دست آمده 57.66 درصد و مهم‌ترین آسیب‌ها براساس اولویت نیز آسیب جنسی، اقتصادی، کودکان آسیب‌دیده است.

حیاوی با بیان این‌که میزان اعتماد اجتماعی مردم منطقه عین دو یا به عبارتی اعتماد ساکنین به دستگاه‌های خدمات‌رسان 47.8 درصد است، افزود: میزان سرمایه‌های اجتماعی 121.07 درصد، سرمایه فرهنگی نیز 19.16 درصد و رضایت از زندگی نیز 68.57 درصد است.

مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی منطقه عین دو اهواز اظهار داشت: از مهم‌ترین مسائل اجتماعی می‌توان به عدم حمایت از زنان بدسرپرست، بالا بودن آمار ترک تحصیل به دلیل مسائل اقتصادی، پایین بودن نرخ اعتماد اجتماعی، پایین بودن نرخ سرمایه فرهنگی و عدم رضایت از محیط زندگی اشاره کرد.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از خانواده‌ها در منطقه عین دو اهواز هزینه خرید کتاب‌های درسی را ندارند، اظهار داشت: باتوجه به وضعیت معیشتی مردم منطقه، آموزش و پرورش اگر می‌تواند سهمیه‌ای برای اقلام آموزشی این خانواده‌ها اختصاص دهد.

بازدید حجت‌الاسلام آل هاشم از مناطق حاشیه نشین تبریز+تصاویردورهمی 340000 حاشیه نشین ارومیه/ افزایش خاموش جمعیت در سکونت‌گاه‌های غیررسمی ادامه داردراه جلوگیری از حاشیه نشینی در همدان چیست؟

سکونت 50 تا 60 درصد حاشیه‌نشینان استان خوزستان در اهواز

محمدصادق کریمی‎ کیا اظهار داشت: احداث و توسعه دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در سطح استان خوزستان جزء اولویت‌های اول در کشور به شمار می‌آید.

وی با اشاره به این‌که دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی چشم‌انتظار دستگاه‌ها در راستای تکالیف خود نمانده‌اند، بیان کرد: منطقه عین دو اهواز در بسیاری از سرانه‌ها بسیار پایین‌تر از اهواز و دیگر نقاط است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به تهیه سند توسعه برای مناطق همچون عین دو اهواز، خاطرنشان کرد: رها کردن بی در و پیکر مناطقی همچون عین دو می‌تواند برای مردم و جامعه آسیب‌زا باشد.

وی با بیان این‌که دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی می‌توانند نقش نورافکن را برای جامعه ایفا کنند، ادامه داد: 11 دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در استان خوزستان فعالیت و به جمع‌آوری اطلاعات و آسیب‌شناسی می‌پردازند.

کریمی‌کیا با پیشنهاد اینکه مصوبه‌ای مبنی براینکه دستگاه‌ها چه خدمات و در چه زمانی را می‌توانند اجرایی کنند را باید به تصویب رساند، اظهار داشت: وضعیت اجتماعی و اقتصادی منطقه عین دو اهواز بسیار پایین‌تر از دیگر مناطق‌ است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان تأکید کرد: برخی از پروژه‌ها سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود و چرا پروژه‌ای با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در منطقه عین دو اهواز رها می‌شود. ایجاد فرهنگسرای عین دو اهواز به آرزوی چندین ساله برای مردم منطقه تبدیل شده اما با پیگیری‌‌های انجام شده  امیدواریم که بتوان تکمیل کرد.

وی با اشاره به سکونت 50 تا 60 درصد حاشیه‌نشینان استان خوزستان در اهواز، خاطرنشان کرد: این مسأله کار فرمانداری اهواز را سخت کرده اما از طرفی مناطقی همچون حصیرآباد به دلیل قدیمی بودن نمی‌توان آن را به عنوان سکونتگاه رسمی یا حاشیه‌نشین معرفی کرد.

کریمی‌کیا با اشاره به این‌که مسائل اجتماعی را می‌توان با راهکارهای اقتصادی کنترل کرد، گفت: بنیاد برکت بنا است که طرح اشتغال را در غربی اهواز اجرایی کنید، از طرفی 4 دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در غرب وجود دارد که می‌توان از این فرصت استفاده کرد.

همچنین مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان بیان کرد: منازل حصیرآباد اهواز دچار مشکل بی‌سندی هستند اما باتوجه به قانون جدیدی که مصوب شده می‌توان این معضل را رفع کرد.

وی با اشاره به این‌که سنددار شدن خانه‌ها سبب افزایش توانمندی مردم منطقه و ارزش افزوده منازلشان می‌شود، ادامه داد: حصیرآباد جزء هویت‌های قدیمی اهواز است و در گذشته جزء مناطق اهواز بوده است که باید به آن توجه ویژه شود.

کریمی‌کیا تأکید کرد: برای مناطقی همچون حصیرآباد اهواز نیاز داریم که دستگاه‌های مختلف با تعامل اقدامات در حد توان را اجرایی کنند.

انتهای پیام/ ت

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو شدن بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بنی تمیم پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای در خصوص لغو شدن بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی بیان کرد: همانطور که همه علاقمندان به ورزش به ویژه فوتبال می‌دانند، ورزشگاه غدیر به مدت بیش از پنج سال متروکه بود که با تلاش‌های شرکت گروه ملی فولاد خوزستان بار دیگر فعال شد.

وی افزود: علاوه بر حمایت‌های مالی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از باشگاه استقلال آبی‌پوشان ملاثانی، زمین چمن ورزشگاه تختی اهواز به صورت کاملاً رایگان برای تمرینات در اختیار این تیم قرار داشت.

بنی تمیم گفت: باوجود پیگیری‌ها و تلاش‌های مسؤولان و مدیران ارشد استانی برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند، اما استقلال خوزستان با ممانعت از ورود تیم‌های فجر سپاسی شیراز و استقلال آبی‌پوشان ملاثانی به ورزشگاه غدیر اهواز، باعث لغو دیدار و لطمه به فوتبال استان شد و این موضوع به صورت جدی مورد پیگیری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های استقلال آبی پوش ملاثانی و فجر سپاسی قرار بود در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شود که به دلیل نبود اجازه ورود ۲ تیم به درون ورزشگاه لغو شد.

باشگاه استقلال خوزستان که مالک ورزشگاه غدیر اهواز به شمار رفته و میزبان بازی‌های این تیم در لیگ برتر است، مانع از انجام این دیدار شده است.

پس از معطلی کادر هر ۲ تیم در پشت در ورزشگاه غدیر، در نهایت با تصمیم ناظر بازی این دیدار به صورت رسمی لغو شد.

کد خبر 6086358

دیگر خبرها

  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • رسیدگی به مشکلات پلیسی شهروندان در مسجد زین العابدین منطقه حصیرآباد اهواز+فیلم
  • لغو شدن بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پیگیری می‌شود
  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • لغو دیدار تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • اعزام ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۵ در اهواز+فیلم
  • انجام بیش از یک میلیون آزمایش در مراکز تامین اجتماعی خوزستان