Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:16:12 GMT

۱۰ رشته انشعاب غیرمجاز آب در شهرری جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۹۰۰۷

۱۰ رشته انشعاب غیرمجاز آب در شهرری جمع‌آوری شد

حسن حقیقی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: جمع آوری انشعاب غیرمجاز در منطقه یکی از رویکردهای اصلی این شرکت در راستای جلوگیری از هدر رفت آب است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های شرکت آبفا در راستای صرفه‌جویی در مصرف و مقابله با کمبود آب، برخورد با آن دسته از افرادی است که با استفاده از انشعابات غیرمجاز، ضمن مصرف آب سالم بدون پرداخت هزینه، به شبکه آبرسانی نیز آسیب وارد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی ادامه داد: برخی از افراد سودجو به صورت غیرمجاز نسبت به استفاده از شبکه آبرسانی اقدام می‌کنند که تعدادی از انشعابات به صورت غیرقانونی، آب آشامیدنی را در بخش کشاورزی، دامداری و باغداری به مصرف می‌رساند که همین امر در تامین آب شرب شهروندان مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آورد.

وی افزود: این تعداد از انشعاب غیرمجاز با همکاری کارکنان شرکت و گشت شبانه روزی انجام شد و این پایش در تمام طول سال ادامه دارد.

حقیقی عنوان کرد: استفاده غیر مجاز آب از نظر شرعی و قانونی گناه و جرم محسوب می‌شود و در صورت عدم همکاری افرادی که نسبت به استفاده از انشعاب غیرمجاز اقدام کرده‌اند، می‌توان آنها را به مراجع قضایی معرفی نمود.

تعداد مشترکان آبفای منطقه ۶ تهران ۲۵۰ هزار مشترک و فاضلاب ۱۸۰ هزار مشترک است.

این منطقه یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر طول خطوط شبکه توزیع آب ۱۹۲ کیلومتر طول خطوط انتقال و ۱۰ هزارو ۵۰ کیلومتر طول خطوط فاضلاب دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

۶۰۰۳


 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری شرکت آب و فاضلاب کشور مصرف غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۹۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان تفتی بقایای هرس شده درختان خود را جمع آوری کنند


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدجعفری گفت: کشاورزان و باغداران شهرستان نسبت به جمع آوری سر شاخه‌های هرس شده و بقایای درختان باغات خود هرچه سریعتر اقدام کنند و از ریختن سرشاخه‌ها در داخل رودخانه‌ها ومسیل‌های آب به منظور صیانت از منابع آبی، خاکی وحفاظت از آبگرفتگی معابرجدا خودداری کنند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد:باغداران با عنایت به فصل هرس درختان و با توجه به اینکه برخی آفات مانند سوسک سرشاخه خوار و پروانه چوبخوار و.. در سر شاخه‌های هرس شده به صورت لارو در حال زمستانگذرانی هستند و با شروع فصل بهار و گرم شدن هوا از این شاخه‌ها خارج شده و به سمت باغات هجوم می‌آورند از نگهداری سرشاخه‌های هرس شده در محیط ویا اطراف باغ خودداری کرده و یا در صورت نگهداری نسبت به نیم سوز کردن یا امحا اقدام کنند. 
مدیر جهادکشاورزی شهرستان تفت، افزود:لازم به ذکر است در صورت عدم توجه به توصیه‌های کارشناسی و رسیدن آسیب به باغات مجاور ویا رها کردن سرشاخه‌ها درمسیر رودخانه‌ها و ایجاد آبگرفتگی در صورت بی توجهی باغداران و وجود شاکی خصوصی بامسببین ایجاداین مخاطره از طریق مراجع قانونی برخورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشاورزان بقایای هرس شده درختان خود را جمع آوری نمایند
  • اجرای ۳۱ رشته مسیرگشایی با ۲۰ کیلومتر طول در تبریز
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • جمع آوری و طرد ۸۰۰۰ اتباع غیرمجاز از تفرجگاه‌های استان تهران
  • کشاورزان تفتی بقایای هرس شده درختان خود را جمع آوری کنند
  • کشف گوشت قاچاق بوفالو در قشم
  • قامت‌هایی که خم می‌شوند؛ دستانی که غبار از چهره شهر می‌زداید
  • ۱۲ فقره انشعاب غیرمجاز در میرجاوه شناسایی شد
  • شناسایی ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در خراسان جنوبی
  • دارندگان غیرمجاز آب منتظر جریمه‌های سنگین باشند