Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: ۱۰ هزار و ۹۰۰ لرستانی تاکنون برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمد خسروی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین استان لرستان با بیان اینکه ثبت‌نام زائران و مشتاقان اربعین امام حسین(ع) از اول شهریور در سامانه سماح همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، اظهار داشت: ثبت‌نام در سامانه سماح در 40 دفتر زیارتی و 15 دفتر خدماتی پستی در شهرها و بخش‌های مختلف استان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ثبت‌نام 10 هزار و 900 نفر از لرستانی‌ها در سامانه سماح تاکنون خبر داد و افزود: الزام ثبت‌نام زائران در سامانه سماح به چند دلیل مهم است یکی از دلایل آن لینک شدن سامانه سماح به سامانه ناجا در مرز است.

لرستان| اربعین حسینی فرصتی برای خودسازی و ترویج فرهنگ عاشوراست6 موکب مردمی بروجرد در کشور عراق برای خدمت رسانی به زائران اربعین برپا می‌شودنماینده ولی‌فقیه در لرستان: پیاده‌روی اربعین نماد وحدت اسلامی است

مدیرکل حج و زیارت لرستان عنوان کرد: از آنجایی که امسال زائران  نیاز به اخذ ویزا ندارند اما براساس توافق انجام‌شده میان وزارت کشور ایران و وزارت کشور عراق حذف ویزا دلیل برنداشتن گذرنامه نیست و زائرین به طور حتم نیازمند گذرنامه هستند.

وی با اشاره به لزوم ثبت‌نام زائرین در سامانه سماح بیان کرد: زائران با ثبت‌نام در سامانه سماح از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند و می‌توانند از خدمات هیات هلال‌احمر کشور عراق در محدوده مرزها بهره‌مند خواهند شد.

خسروی تصریح کرد: ثبت‌نام در سامانه سماح بانک اطلاعاتی بسیار خوبی برای زائران است بنابراین جهت خروج از مرز و خدماتی که موکب‌ها در شهرهای مختلف عراق، نجف و کربلا می‌دهند نیازمند ثبت‌نام در سامانه سماح است.

وی با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال 3 میلیون و 500 هزار زائر ایرانی در اربعین شرکت کنند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل از 12 مهرماه باید موکب‌ها فعال شوند زیرا امسال برخلاف سال‌های گذشته در دهه اول محرم نیز شاهد حجم زیادی از زائرین بوده‌ایم. هزینه ثبت‌نام در سامانه سماح برای هر نفر 22 هزار تومان است که 15 هزار تومان آن حق بیمه است.

مدیرکل حج و زیارت لرستان با تاکید به لزوم تامین ارز دیناری توسط بانک مرکزی و شعب ارزی در استان اظهار داشت: امسال دولت با توجه به محدودیت‌هایی که داشت نمی‌تواند دینار زائران را تامین کند، بنابراین تامین ارز دیناری توسط بانک مرکزی و شعب ارزی در استان ضرورت دارد.

خسروی افزود: نداشتن ارز دیناری برای زائران گران می‌شود زیرا چنان‌چه زائران پول ایرانی به همراه داشته باشند هزینه ایاب و ذهاب آن‌ها زیاو است بنابراین اختصاص ارز دیناری به زائران الزامی است.

انتهای پیام/

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمید مصطفایی در سخنانی، اظهار داشت: اولین کاروان حج عمره لرستان در قالب یک کاروان با ظرفیت ۸۵ نفر از شهرستان بروجرد اعزام می‌شود.

وی افزود: از اواخر اردیبهشت اعزام زائران حج عمره آغاز می‌شود و لرستان برای حج عمره هشت کاروان با ظرفیت هزار و ۲۱۰ نفر دارد.

مدیرکل حج و زیارت لرستان، عنوان کرد: از این تعداد دو کاروان خرم‌آباد، دو کاروان بروجرد، یک کاروان کوهدشت، یک کاروان الیگودرز، یک کاروان سلسله و دلفان و یک کاروان نیز متعلق به شهرستان دورود است.

مصطفایی، تصریح کرد: کاروان‌های عمره از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت عازم مدینه منوره می‌شوند، ولی تاریخ دقیق اعزام کاروان لرستان هنوز مشخص نیست.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان‌ها از طریق تهران و از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام می‌شود، گفت: کلاس‌های آموزشی زائران توسط مسئولان کاروان‌ها نیز در حال انجام است.

کد خبر 6086596

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود
  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت