Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از بازیگران جوان سینمای ایران در یک فیلم دفاع مقدس حاضر شده و همینطور کریستوفر نولان به آسیا برای فیلمبرداری فیلم جدیدش سفر کرده است. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، اخبار مهم و کوتاه سینمای ایران و جهان را در ادامه می‌خوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فیلم‌های جدید سینمایی کدام اند؟

غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره مصوبات جلسه 24 شهریورم این شورا گفت: «از چهارشنبه همین هفته یعنی 27 شهریور، اکران فیلم‌های سینمایی «شاه کش» وحید امیرخانی در گروه آستارا به جای «برمودا»، «مردی بدون سایه» علیرضا رئیسیان در گروه فرهنگ به جای «صدای منو می‌شنوی؟»، «کلوپ همسران» مهدی صباغ‌زاده در گروه ایران به جای «چاقی» و «کروکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور در سرگروه آزادی به جای «قصر شیرین» از چهارشنبه 27 شهریور آغاز می‌شود و فیلم‌های تعویض شده در سرگروه‌ها همچنان در زیر گروه‌ها نمایش خواهند داشت. 

او افزود: قرارداد فیلم‌های «منطقه پرواز ممنوع» برای اکران در گروه استقلال بعد از فیلم «سال دوم دانشکده من»، «معکوس» در گروه آستارا بعد از فیلم «مسخره باز»، «چشم و گوش بسته» در گروه باغ کتاب بعد از «درخونگاه»، «لابیرنت» در گروه زندگی بعد از اکران «پیلوت» و «جاندار» در گروه آزادی بعد از فیلم «ماجرای نیمروز 2» ثبت شد.»

به گفته فرجی اکران بقیه فیلم‌ها در سینماها ادامه دارد و فیلم «زهرمار» که سقف تعداد هفته‌های نمایش‌اش خاتمه یافته فقط در پردیس‌های با بیشتر از هفت سالن بالا و سانس فوق العاده قابل اکران است.

 

ادامه فیلمبرداری نولان در هند

کریستوفر نولان کارگردان فیلم‌های بتمن که این روزها مشغول ساخت اثر جدید سینمایی خود با نام TENT است، به هند سفر کرده تا با ادامه فیلمبرداری این پروژه خود را به اتمام برساند. طبق منتشر شده بودجه این فیلم 225 میلیون دلار تخمین زده شده است. بازیگر فیلم جدید نولان رابرت پتینسون است که اولین همکاری وی با این کارگردان هالیوودی به شمار می‌رود.

 

پولاد کیمیایی به «سلفی با دموکراسی» پیوست

پیش تولید فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی که در ژانر کمدی ساخته می‌شود، از مدتی پیش آغاز شده و حضور پولاد کیمیایی به عنوان یکی از بازیگران اصلی این فیلم قطعی شده است.

«سلفی با دموکراسی» فیلمی درباره جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس و داستان آن تقریبا در ادامه داستان فیلم «دموکراسی تو روز روشن» است.

 

بهترین فیلم‌های قرن 21 به انتخاب «استیو مک‌کوئین» و بسیاری دیگر
 

گاردین یک نظرسنجی برای چندین فیلمساز ارسال کرده و نظر آنان را در مورد بهترین فیلم‌های قرن 21 شده است. «استیو مک‌کوئین» کارگردان برنده‌ی اسکار «12 سال بردگی» فیلم ژاپنی «کافه لومیر» (Café Lumière) اثر «هو شیائو-شین» را انتخاب و آن را فیلمی توصیف می‌کند که بدون آگاهی بیننده پیش می‌رود. «درخت زندگی» (The Tree of Life) ساخته‌ی «ترنس مالیک» نیز انتخاب اول «ریچارد لینکلیتر» برای بهترین فیلم‌های قرن بیست و یکم است چرا که به اعتقاد او جاه‌طلبی بسیار زیاد و زیبایی تفکربرانگیزی دارد. او می‌گوید: «به طریقی موفق می‌شود که هم فیلمی صمیمانه در مورد خاطره باشد و در عین حال مفهوم هستی را مطرح کند. از اینکه خودش ادراک را به چالش می‌کشد بسیار لذت می‌برم.» 

نظرسنجی گاردین از فیلمسازان در حالی صورت می‌گیرد که در سال 2017 نیویورک تایمز هم در اقدامی مشابه بهترین فیلم‌های قرن بیست و یکم را از نگاه شش کارگردان بررسی کرده بود. آن فهرست شامل «سوفیا کوپولا» و «دنی ویلنوو» می‌شد که هر دو فیلم «زیر پوست» (Under the Skin) به کارگردانی «جاناتان گلیزر» را برگزیدند. 

 

اخباری از قسمت چهارم Mummy

یونیورسال با ساخت فیلم «مومیایی» (The Mummy) در سال 2017 سه‌گانه «مومیایی» را بازسازی کرد. بسیاری از طرفداران این فیلم هنوز امیدوارند که ادامه فیلم «مومیایی» محصول 1999 ساخته شود و حالا به نظر می‌رسد که «برندن فریزر» نیز مشتاق بازگشت این فیلم است. فریزر در مصاحبه‌ای با «سینما بلند» گفت علاقه بسیاری به بازگشت در نقش «ریک اکانل» دارد. او در ادامه افزود که پس از حضور در سه‌گانه «مومیایی» به این نتیجه رسید که عامل اصلی موفقیت این گونه فیلم‌ها سرگرمی است.

فریزر می‌گوید:‌ «باید بگویم که کاملاً می‌دانم چه قدر ساخت این فیلم‌ها سخت است. من سه بار این کار را کرده‌ام و می‌دانم که عامل اصلی موفقیت سرگرمی است. باید یادتان باشد که خوش بگذرانید، پس اگر روش سرگرم کننده‌ای برای ساخت فیلم بعدی وجود داشته باشد من آماده این کار هستم.»

صحبت‌های فریزر را نمی‌توان به عنوان تأییدی در ساخت فیلم «مومیایی 4» حساب کرد. با توجه به فروش بسیار پایین فیلم «مومیایی» در سال 2017 به نسبت سه فیلم ابتدایی با بازی فریزر و شکست فیلم «دنیای تاریک» (Dark Universe)، کمپانی یونیورسال ممکن است انگیزه‌ای برای ادامه سه‌گانه به دست آورد.

انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان سینمایی سینمای جهان سینمای ایران سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان سینمایی سینمای جهان سینمای ایران سینما سازمان سینمایی سینمای جهان سینمای ایران سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟

محمد حمزه ای کارگردان فیلم سینمایی «کاپیتان» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره اکران آنلاین این فیلم و اینکه چرا فیلم اکران فیزیکی نشد، توضیح داد: در مورد فیلم سینمایی «کاپیتان» با توجه به صحبت‌هایی که با تهیه‌کننده داشتم و پیشتر نیز با مدیران بنیاد سینمایی فارابی در این مورد صحبت شده بود، بنا بود که در پاییز ۱۴۰۲ اکران شود و حتی با پخش‌کننده نیز در مورد اکران و زمان مناسب صحبت شده بود اما با توجه به شرایطی که پیش آمد و جابه‌جایی مدیران بنیاد فارابی، طبیعتاً خبری به ما ندادند جز اینکه از حضور در فستیوال‌های خارج از کشور مطلع بودیم، چون «کاپیتان» علیرغم محدودیت‌هایی که برای بخشی از سینمای ایران اعمال شده است، در پخش بین‌الملل بسیار خوب پیش می‌رفت.

اکران آنلاین در ایران مثل یک شوخی است

وی گفت: با توجه به فضای کلی سینما پیش بینی می‌کردیم که شرایط برای اکران «کاپیتان» در سینماها مناسب نیست و ممکن است فیلم‌هایی از این دست به زعم دوستان مورد اقبال مخاطب عام به مفهوم کلی قرار نگیرند، چراکه عمدتاً در شرایط فعلی ظاهراً کمدی‌ها خوب فروش می‌کنند. با این توصیف، تصور می‌کردیم اکران فیزیکی فیلم قدری به عقب افتاده که به ناگاه و در شب عید (۲۷ اسفند ماه) متوجه شدیم که قرار است فیلم اکران آنلاین شود!

حمزه‌ای تصریح کرد: اکران آنلاین مثل یک شوخی است و به نظرم می‌توان آن را یک قاچاق محترمانه دانست، چراکه فیلمی که ساخته می‌شود، اگر روی پرده نمایش داده نشود و در مقطعی به لحاظ فضای رسانه‌ای نتواند خودش را به مخاطبانش معرفی کند، موفقیتی کسب نمی‌کند. دوستان عملاً فیلم را در شرایطی قرار دادند که بیش از این در موردش صحبت نشود. از اینکه چرا این اتفاق برای «کاپیتان» افتاد، اطلاعی ندارم و به نظر می‌رسد باید توضیح فارابی را در مورد این موضوع شنید.

وی همچنین گفت: معتقدم فیلم باید برای مخاطبان در سالن سینما عرضه و نمایش داده شود چون در کشور ما بستر مناسبی برای اکران آنلاین وجود ندارد. فیلم «کاپیتان» هشتم فروردین ساعت هشت شب اکران آنلاین شد و ساعت ۸:۲۰ این فیلم در کانال‌های تلگرامی عرضه شد و فکر می‌کنم سه ساعت بعد هم از کانال‌های ماهواره‌ای پخش شد!

کارگردان «کاپیتان» اظهار کرد: وقتی ما تابع کپی‌رایت در ایران نیستیم، شرایط برای عرضه آثارمان به صورت برخط فراهم نیست و من فیلمساز کاری جز نظاره کردن نمی‌توانم بکنم!؟ وقتی با فیلمی که با خون دل و دقت و وسواس تولید کردیم تا اینکه یک اثر استاندارد در مدیوم سینما به مخاطبان عرضه شود، به این شکل برخورد می‌شود، چه کاری می‌توان انجام داد!

«کاپیتان» می‌توانست مخاطب خودش را پیدا کند

وی بیان کرد: خیلی خیلی دوست داشتم فیلمم در سالن‌های سینما نمایش داده شود. هیچ ادعایی بر فروش شگفت انگیز «کاپیتان» نداشتم اما برای اکران این نوع از فیلم‌ها، راهکارهای متعددی وجود دارد که می‌توانست به لحاظ زمانی و با سانس‌های کمتر اکران طولی داشته باشد. با این شیوه، می‌توانست مخاطب خودش را پیدا کند و ارتباط بگیرد اما الان هیچ اتفاقی جز این نیفتاده که محصول تولیدشده در چارچوب تولیدات سینمای ایران را در اختیار شبکه‌های ماهواره‌ای و کانال‌های تلگرامی که بخش عمده‌ای از محصولات سینمایی را قاچاق می‌کنند، قرار داده‌ایم!

حمزه‌ای تاکید کرد: به نظرم «کاپیتان» قربانی اختلاف سلیقه تعدادی از مدیران سینمایی شد که قصد داشتند با بستن پرونده این فیلم با هم تسویه حساب کنند که علت آن را متوجه نمی‌شوم چرا من و فیلمم در این کشمکش‌ها قرار گرفته‌ایم.

مخاطبان خاموش سینما «کاپیتان» را می‌بینند؟

وی در پاسخ به پرسشی درباره موثرتر بودن مخاطبان آنلاین با توجه به اینکه تعداد آنها به مراتب بیشتر از مخاطبان سینمارو نیز است، گفت: به هر صورت منِ فیلمساز باید از ارایه و نمایش فیلمم، بازخوردی بگیرم اما وقتی تبلیغی برای ارایه و معرفی فیلم صورت نمی‌گیرد و فیلم به شکل غیرقانونی عرضه می‌شود، آمار دقیقی از میزان مخاطبی که توانسته جذب کند، در دسترس نیست. قطعاً فیلم در اکران آنلاین می‌تواند با طیف گسترده‌ای از مخاطبان ارتباط برقرار کند اگر پیش شرایطی برای اکران یا معرفی فیلم فراهم می‌شد. مخاطبان نسخه وی او دی فیلم‌ها، مخاطبان خاموش سینما هستند، چون شرایط عرضه، شرایط استاندارد و متعادلی نیست و من خیلی موافق این نیستم که فیلمی برای پرده سینما تولید می‌شود، به شکل ناگهانی سر از پلتفرم‌های نمایش فیلم در بیاورد. به اعتقاد من، نمایش آنلاین می‌توانست گزینه مکمل برای فیلم باشد نه گزینه اصلی! در این صورت می‌شد خیلی دقیق‌تر در مورد افزایش مخاطب یک فیلم صحبت کرد.

«کاپیتان» حلقه مفقوده زندگی امروز در کشور است

حمزه‌ای با بیان اینکه تلاش‌هایی را برای به تعویق انداختن تاریخ نمایش آنلاین داشته است، گفت: در این ارتباط، حتی با آقای خزاعی رییس سازمان سینمایی صحبت کردم اما آقای زین العابدین مدیرعامل فارابی را نتوانستم ببینیم یا صحبت کنم و به هر کسی که در دسترسم بود، پیام دادم اما ظاهراً عزمی جزم شده بود که زودتر پرونده «کاپیتان» بسته شود! «کاپیتان» در حوزه بین‌المللی با توجه به محدودیت‌های سینمای ایران، خیلی خوب در حال دیده شدن بود و به گواه طیف محدودی از مخاطبان که پیشتر موفق به تماشای «کاپیتان» شده بودند اثری استاندارد، گرم و مناسب خانواده‌ها بود. مضامینی که در «کاپیتان» مطرح می‌شود، حلقه مفقوده زندگی امروز در کشور است؛ یعنی امید، عشق، رویا و تلاش برای زندگی در شرایط سخت. در شرایط فعلی امروز، که جامعه با آن‌ها دست به گریبان است، این موضوعات می‌تواند قابل توجه باشد.

چه فیلم‌هایی در سبد اکران جریان رسمی جا دارند؟

این کارگردان سینما بیان کرد: «کاپیتان» به هیچ وجه صرفاً یک فیلم کودک نیست و مخاطب آن، بزرگسالانی هستند که باید قصه امروز زندگی خود را از زبان کودکان بشنوند. به اعتقاد من، اینکه چه رویکرد و هدفی را در سینما دنبال می‌کنیم اهمیتی ندارد اما وقتی با فیلمی که از بیت المال با رویکردی خاص و برای ارتباط با خانواده‌ها به عنوان مخاطبان گمشده سینمای ایران تولیدشده، برخورد می‌کنیم به نظرم نه تنها سینماگر را سرخورده و پشیمان می‌کنیم، بلکه یک سوال بزرگ و جدی برای طیفی از سینماگران مطرح می‌شود؛ اینکه وقتی با فیلمی که در چارچوب جریان رسمی با مجوز و بودجه دولتی تولید می‌شود، اینگونه برخورد می‌شود و از اساس در سبد اکران جریان رسمی جایی ندارد! پس مجوز و پروانه ساخت و نظارت دیگر چه مفهومی می‌تواند داشته باشد!؟

به تعامل و دریافت پروانه کار از مدیران سینما خوش‌بین نیستم

حمزه‌ای در پایان گفت: منِ فیلمساز اگر بنا نیست با پروانه ساخت و پروانه نمایش هم فیلمم نمایش داده شود چرا باید نسبت به تعامل و دریافت پروانه ساخت فیلم از مدیران سینما خوش‌بین باشم. به نظرم رفتارهای بسته و یک طرفه با سینماگران جز اینکه به جریان سینمای زیرزمینی (به قول خود آقایان) رسمیت ببخشد و فیلمسازان را بیشتر از گذشته به این سمت هدایت کنند، هدف دیگری ندارد. امیدوارم دوستان و مدیران سینمایی پاسخ قابل توجه و منطقی را به ما بدهند، چراکه شرایط را غیرمنصفانه، ناعادلانه و شبهه برانگیز می‌دانم. با این برخورد دو گانه عملاً سینمای ایران را دچار رخوت و سکون و تبدیل به یک سینمای تک محصولی می‌کنند. تردیدی نیست وقتی من به عنوان فیلمسازی که شغل دیگری ندارم در این مخمصه قرار می‌گیرم، برای بقا چاره‌ای جز تن دادن به جریان حاکم بر اکران سینما نمی‌بینم.

کد خبر 6080150

دیگر خبرها

  • پشت پرده فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران! آیا رواست که سرمایه‌ها این‌گونه از کشور خارج شوند؟
  • بزرگداشت کیومرث پوراحمد ؛ میراث این فیلمساز چه بود؟
  • کیومرث پوراحمد پرچمدار سینمای کودک بود
  • افخمی: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد
  • هنرمندی که یک کودک درون جسورداشت/«قصه‌های مجید» میراث پوراحمد است
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • انتشار فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳
  • اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟