Web Analytics Made Easy - Statcounter

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان مركزى گفت: دومين دوره از طرح ملى نذر آب توسط كاروان سلامت استان مركزى در سیستان و بلوچستان اجرا می شود.

دکتر « محمد محمدی» با اشاره به اهمیت کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان و محرومین از اجراى دومين دوره از طرح ملى نذر آب توسط كاروان سلامت استان مركزى خبر داد و به خبرنگار خبرگزرای شبستان در اراک گفت: در همین راستا تيمی از این جمعیت در قالب كاروان سلامت به استان سيستان و بلوچستان اعزام شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به این کاروان سلامت استان مرکزی  بیست و یکم شهریورماه سال جاری به همت معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی به استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند، افزود: تیم کاروان سلامت این جمعیت  متشکل از معاون امور داوطلبان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان و اعضای تیم کاروان سلامت هستند که در قالب طرح ملی نذر آب به استان سیستان و بلوچستان اعزام شده اند.

 

وی اضافه کرد: این تیم به منظور ارایه خدمات درمانی،  بشردوستانه و عام المنفعه در منطقه پسکوه این استان مستقر و به مدت یک هفته خدمت رسانی خواهند کرد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تیم اعزامی متشکل از 12 پزشک متخصص و فوق تخصص دندانپزشک، عمومی و عمده آنها فوق تخصص خون و آنکولوژی، جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار، فوق تخصص ژنتیک، جراح و متخصص چشم، جراح و متخصص زنان و زایمان، جراح ارتوپد، پزشک و متخصص داروساز و تکنسین دارویی و دو جراح دندانپزشک هستند، افزود: این عزیزان بیماران را به صورت رایگان ویزیت و به دستور پزشک به آنها داروی مورد نیازشان را تحویل داده و در صورت نیاز جهت انجام خدمات درمانی به مراکز درمانی ارجاع داده می شوند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی محور دوم فعالیتهای این تیم را آب رسانی به روستای سرسوره منطقه پسکوه دانست و بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده لوله کشی حدود 700 متر از یک چاه آب به مخزن صورت می گیرد که توسط جمعیت هلال احمر استان مرکزی انجام و با افتتاح این طرح، جمعیتی بالغ بر 3 هزار نفر از اهالی این مناطق از نعمت آب آشامیدنی و شرب سالم برخوردار خواهند شد.

 

محمدی اضافه کرد: توزیع بیش از 400 بسته فرهنگی شامل نوشت افزار بین دانش آموزان کم برخوردار از جمله برنامه های این کاروان است که توسط اعضای داوطلب این کاروان در حین اجرای طرح انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر توزیع بسته های فرهنگی ویژه دانش آموزان، 150 سبد کالا شامل مواد غذایی نیز بین خانواده ها توزیع می شود، گفت: ارزش ریالی هر سبد 2 میلیون ریال بوده که در اختیار خانواده های کم برخوردار قرار خواهد گرفت.

 

این مقام مسئول از دیگر برنامه های فرهنگی حضور کاروان سلامت استان مرکزی را حضور طلاب جوان در این مناطق دانست و بیان کرد: دیدار با خانواده های معظم شهدا، خدمات مشاوره ای، بازی های کودکانه ویژه کودکان و دانش از جمله برنامه های دفتر نماینده ولی فقیه در این مناطق است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم عاشورا عاشورای حسینی عزاداری محرم محرم خبرگزاری شبستان تاسوعای حسینی استان بوشهر مسجد طراز اسلامی استان مرکزی اراک هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟

به گزارش پارس نیوز ، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اقدامات امدادی جمعیت هلال احمر برای سیل‌زدگان در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان گفت:‌ عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان مناطق جنوب شرقی کشور همچان ادامه دارد. این ماموریت از ۲۷ فروردین ماه و همزمان با موج جدید بارش های شدید در جنوب شرق کشور آغاز شده است و نیروهای جمعیت هلال احمر در همان لحظات اولیه در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مجموعا تا صبح امروز به ۶۵ هزار و ۵۲۳ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان امدادرسانی شده‌است، گفت:‌بیشترین ماموریت مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است. در این ماموریت در گام نخست سه اردوگاه اضطراری در مناطق سیل‌زده ایجاد و در مجموع نیز برای ۴۵۰۹ نفر شرایط اسکان اضطراری فراهم شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ناوگان هوایی هلال احمر در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشارکت داشتند، گفت: با  بهره‌گیری از توان بالگردها، ۱۲۰۰ نفر از متاثرین حوادث جوی به مناطق امن منتقل شده و ۹ نفر از مصدومین سیل نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. در مجموع ۱۴۰۰ نیروی هلال احمر در ماموریت امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور مشارکت داشتند که علاوه بر امدادرسانی، از ۳۵۰ واحد مسکونی آب را تخلیه کردند.

وی تصریح کرد: از تاریخ ۲۷ فرویدن ماه لغایت سوم اردیبهشت ماه ۴۶ سورتی پرواز برای کمک رسانی به متاثرین از حوادث جوی در جنوب شرقی کشور انجام و ۳۴ تن اقلام امدادی و زیستی برای آن‌ها ارسال شد.

محمودی ادامه داد:‌ بر همین اساس ۸۹۷ دستگاه چادر، ۸۳۹۹ تخته پتو، ۴۴۲۹ تخته موکت، ۱۰ هزار کیلوگرم نایلون پوششی، ۴۲۶ ست شستشو، ۳۹۵ ست بهداشتی، ۱۱ هزار و ۲۷۶ بسته غذایی، ۱۱ هزار و ۳۸۶ بطری آب معدنی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم برنج در میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: سیل اخیر بیشترین آسیب را به سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی آن وارد کرده و به همین علت امدادگران جمعیت هلال احمر تا حل مشکلات مناطق سیل زده در کنار مردم حاضر خواهد بود و کمک رسانی را ادامه می دهد.

دیگر خبرها

  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت