Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@20:06:55 GMT

سیسی: تحولات سوریه برنامه‌ریزی شده بود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۹۲۷۹

سیسی: تحولات سوریه برنامه‌ریزی شده بود

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری سوریه (سانا) عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، گفت آنچه در سوریه روی داد برنامه‌ریزی شده بود.

او که در کنفرانس ملی جوانان تحت عنوان «ارزیابی تجربه مبارزه با تروریسم داخلی و منطقه‌ای» سخن می‌گفت، اعلام کرد: آنچه در سوریه روی داد برنامه‌ریزی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سازمان‌های تروریستی برای ویران‌سازی این کشور و چند کشور دیگر منطقه استفاده کردند. از تروریسم برای تحقق اهدافی سیاسی استفاده شد.

رئیس جمهور مصر افزود: هزینه استفاده از تروریسم برای نابودی کشور‌ها بالا نیست و این چیزیست که در سوریه روی داد. نمی‌توان از جنگ‌های متعارف برای نابودی کشور‌ها استفاده کرد. آنچه تروریسم با کشور‌ها می‌کند به مانند چیزی است که سرطان با جسم انسان می‌کند. تروریسم ابزار موفقی برای تحقق اهداف با هزینه بسیار اندک سیاسی و اقتصادی و نظامی بوده است.

سیسی اضافه کرد:  بسیاری از کشور‌ها از بازگشت تروریست‌هایی که تبعه این کشور‌ها بوده‌اند جلوگیری کرده‌اند؛ زیرا پدیده تروریسم بین‌الملل هیولایی است که از کنترل عاملان پیدایش آن خارج شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصر سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدام دولت پاکستان در تروریستی اعلام کردن لشکر زینبیون گفت: گروه‌هایی در کشور‌های دیگر برای مبارزه با تروریسم به صورت خودجوش تحت نام زینبیون و فاطمیون تشکیل شدند که با توجه دغدغه‌های مذهبی‌شان و نفوذ داعش در منطقه برای مبارزه با داعش شکل گرفتند و غیر از مبارزه با تروریسم هدفی نداشتند.

وی ادامه داد: هنوز کارکرد‌های داعش از بین نرفته و در هر نقطه‌ای ممکن است عملیات تروریستی انجام دهند و به خیلی از زیرساخت‌های عراق و سوریه آسیب رساندند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس بیان کرد: لشکر زینبیون از مردم پاکستان و لشکر فاطمیون از افغانستان و از ایران هم گروه‌های مختلفی برای مبارزه با تروریسم آماده شدند و بنا به درخواست سوریه و عراق این لشکر‌ها وارد مبارزه با داعش شدند.

حیدری اظهار کرد: تروریستی خواندن لشکر زینبیون توسط دولت پاکستان آسیبی به امنیت خود پاکستان است، چون در هر جایی که زمینه فراهم باشد تروریست‌ها آسیب می‌رسانند. دولت خاصی متولی لشکر زینبیون نیست و تحریم کردن و تروریست خواندن زینبیون متاثر از جریان لابی عربی-صهیونیستی است که بر دولت پاکستان اثر می‌گذارند.

وی افزود: لشکر زینبیون به‌غیر از جان دادن برای امنیت هیچ اقدامی خلاف قانونی انجام نداده است و اثرات کار زینبیون جهانی، ملی و منطقه‌ای است لذا باید مورد تقدیر قرار بگیرند نه اینکه تروریست خوانده شوند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: فلسفه تشکیل لشکر زینبیون مبارزه با تروریسم است و در این مسیر جان خود را هم تقدیم کردند. 

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس تصریح کرد: ایران بنا به وظیفه‌ای که در قبال جهان اسلام دارد برای کمک به امنیت کشور‌های منطقه مثل عراق و سوریه با دولت این کشور‌ها همکاری می‌کرد کمااینکه هنوز هم به مقابله با جریان‌های تروریستی می‌پردازد.

وی ادامه داد: مقابله با تروریسم بین‌المللی مثل مبارزه با رژیم صهیونیستی و آمریکاست البته جریان داعش کاملا توسط آمریکا و اسرائیل هدایت، حمایت و سازمان‌دهی می‌شود.

حیدری بیان کرد: کشور‌هایی بودند که دولت‌هایشان به‌طور مستقیم محور لشکر زینبیون و فاطمیون مثل افغانستان و پاکستان نشدند لذا نیاز به سامان‌دهی این گروه‌ها بود ضمن اینکه کاملا خودجوش تشکیل شدند بنابراین جمهوری اسلامی ایران محور مبارزه با تروریسم و داعش بود به همین دلیل فکر می‌کنند که این لشکر‌ها توسط ایران حمایت می‌شوند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس افزود: بر فرض هم که ایران هدایتگر لشکر زینبیون و فاطمیون باشد چه اشکالی برای امنیت افغانستان و پاکستان دارد. قطع‌به‌یقین اعضای آن از ملت افغانستان و پاکستان هستند و اعتقاد به نظم و مقابله با تروریسم دارند لذا این تفکر برای هیچ دولتی آسیب نیست مگر توسط برخی از کشور‌ها و رژیم‌های منطقه، اسرائیل و آمریکا که حامی داعش شدند.

وی گفت: کارکرد لشکر زینبیون مورد نگرانی سازمان‌های تروریستی است که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی سامان‌دهی می‌شد بنابراین اثرات اسرائیل، آمریکا و برخی از دولت‌های عربی بر پاکستان باعث شده تا لشکر زینبیون را جریان تروریستی بنامد. 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: از اصل و اساس اشتباه است که لشکر زینبیون را تروریست بخوانند، چون در حال مبارزه با تروریست هستند و تا الان تعداد زیادی از لشکر زینبیون شهید شدند بدون اینکه هیچ‌گونه چشمداشتی برای گرفتن دستمزد و پاداش داشته باشند.

حیدری گفت: پاکستان متاثر از سیاست‌های منطقه‌ای و سرویس‌های جاسوسی مختلفی است که در این کشور فعالیت دارند مثل سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی از کشور‌های عربی منطقه که خیلی از این سرویس‌ها علیه ایران هستند و به گروه جیش‌الظلم خدمات و آموزش دادند و پاکستان هم مستقیم و غیرمستقیم از جیش‌الظلم حمایت کرده است لذا پاکستان، چون تحت تاثیر سیاست‌های منطقه‌ای آنهاست رفتار ناشیانه و نامتعارفی انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند
  • پروژه‌های اولویت‌دار دانشگاه تهران تکمیل می شود
  • تقدیم احکام سرپرست جدید اداره کل تدارکات و خدمات و عضو جدید هیات مدیره شرکت کارگزاری بیمه توسعه تعاون
  • ۱۶ هزار قطعه زمین رایگان در روستاهای استان بوشهر واگذار می‌شود
  • نماینده سوریه: خواهان پایان حمایت آمریکا از تروریسم هستیم
  • گفت وگوی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه عربستان درخصوص تحولات منطقه
  • گفت وگوی امیر عبداللهیان و بن فرحان درخصوص تحولات منطقه
  • گفت وگوی امیر عبداللهیان و وزیر خارجه عربستان درخصوص تحولات منطقه
  • گفت‌ وگوی وزیران خارجه ایران و سوریه درمورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد