Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@07:53:12 GMT

قم کارت تا ۲ ماه دیگر صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۹۴۱۷

قم کارت تا ۲ ماه دیگر صادر می‌شود

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم با بیان اینکه «قم کارت» تا ۲ ماه دیگر صادر می‌شود گفت: سامانه جامع پرداخت‌های الکترونیکی و قم کارت در شهر قم با دو وجه متفاوت کیف الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی آماده بهره‌برداری است. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، کوروش محمد حسینی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان لزوم ارائه خدمات الکترونیک کارآمد و دقیق و سریع به شهروندان اظهار داشت: در تدوین زیرساخت‌های کلان‌شهر مفاهیمی مانند فضای مجازی و کالبد شهر قم موردتوجه قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تدوین استانداردهای مدون دقیق در حوزه شهر هوشمند  برای نخستین بار در شهر قم خبر داد و افزود: در کشور چهارچوب و استاندارد مدون و مشخصی وجود نداشته و برای نخستین بار در شهر قم تدوین‌شده است.

بیش از 3000 کارت هوشمند برای رانندگان کرمانشاهی صادر شد14 هزار و 321 راننده در استان کارت هوشمند دریافت کردندکارت هوشمند شهری "قم کارت" به‌زودی در قم اجرایی می‌شود

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم هدف از تدوین دستورالعمل‌های شهر هوشمند را ارتقاء خدمات‌رسانی به مردم دانست و تصریح کرد: برای خدمات‌رسانی در قالب شهر هوشمند نیازمند اجرای یکپارچه‌سازی در دو حوزه اطلاعات و سامانه‌های نرم‌افزاری هستیم.

وی از اجرای چندین درگاه مشخص در فضای وب و موبایل در شهر قم خبر داد و گفت: پرتال شهرداری نخستین درگاهی است که در حوزه شهر هوشمند به‌روزرسانی شده و علاوه بر اطلاع‌رسانی به شهروندان خدمات الکترونیکی نیز ارائه می‌دهد.

محمد حسینی ادامه داد: دومین درگاه آماده ارائه خدمات میز خدمات الکترونیکی شهرداری قم بوده که با رویکرد یکپارچه‌سازی طراحی و راه‌اندازی شد و یک ماه از آغاز به کار آن گذشته و بیش از 30 خدمت در حوزه‌های مختلف به مردم ارائه می‌دهد.

وی یکی از اقدامات انجام‌شده در جهت هوشمند سازی شهر را ارائه خدمات الکترونیکی در دفاتر پیش‌خوان اعلام و بیان کرد: در حال حاضر سه دفتر پیش‌خوان به‌صورت پایلوت در منطقه5  ارائه خدمات به مردم کرده و 63 دفتر نیز در حال گذراندن آموزش‌های لازم هستند.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم ادامه داد: طراحی فضای اختصاصی در پرتال شهرداری با نام داشپورت الکترونیکی و همچنین سامانه داده نمای شهر برای ثبت اطلاعات شهر قم ازجمله اقداماتی است که در حوزه شهر هوشمند انجام‌شده است.

وی به تشریح پروژه قم کارت پرداخت و خاطرنشان کرد: سامانه جامع پرداخت‌های الکترونیکی در شهر قم با دو وجه متفاوت کیف الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی آماده بهره‌برداری بوده که می‌تواند در حوزه حمل‌ونقل عمومی  و پرداخت‌های الکترونیکی اتفاقات خوبی را رقم بزند.

انتهای پیام/ ت

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی ۹۲۰ هزار مسافر در شهرکرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مهرداد میرزائیان گفت: در یک ماه گذشته ۹۲۹ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی شهری شهرکرد جابه جا شدند که از این تعداد بیش از ۶۹۴ هزار از ناوگان بخش خصوصی استفاده کردند.
وی ادامه داد: در یک ماه گذشته ۹۵۱ کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس به فروش رسیده است.
میرزائیان ادامه داد: در راستای رفاه حال شهروندان در حال حاضر ۳ هزار کارت بلیت الکترونیکی دیگر خریداری شده که به زودی تحویل سازمان خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • جابجایی ۹۲۰ هزار مسافر در شهرکرد