Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@10:05:45 GMT

واکنش کابل به موضع «جو بایدن» علیه تمامیت ارضی افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۹۴۸۰

به گزارش مهر به نقل از آوا، ریاست جمهوری افغانستان امروز یکشنبه در واکنش به سخنان «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری پیشین و نامزد پیشتاز حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد: کابل انتظار دارد جامعه جهانی از جمله امریکا به افغانستان یکپارچه احترام بگذارد و از طرح ثبات پایدار در این کشور حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان همچنین تأکید کرد که جنگ جاری در افغانستان تنها راه حل داخلی داشته و انتظار می‌رود که جامعه جهانی از این راه حل پشتیبانی کند.

این در حالیست که بایدن پیشتر در مناظره ای با اشاره به تجربیات خود درباره افغانستان گفته بود: وقتی که پاکستان ۳ استان افغانستان را در شرق کشور کنترل می‌کنند؛ افغانستان را نمی‌توانیم درست کنیم. این کشور درست شدنی نیست.

معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا پیشنهاد کرد نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شوند و در عوض پاکستان پایگاهی برای این سربازان در اختیار آمریکا بگذارد تا واشنگتن بتواند به جلوگیری از حملات تروریستی از افغانستان به آمریکا ادامه بدهد.

بایدن در ادامه گفته بود: نیروهای آمریکایی می توانند با پرواز از این پایگاه‌ها عملیات ضدتروریست خود را در افغانستان ادامه دهند.

این اولین بار نیست که معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا برای حل بحران‌های به‌وجود آمده پس از جنگ‌های این کشور پیشنهاد فدرالیسم را مطرح می‌کند.

بایدن زمانی که به عنوان سناتور دموکرات از ایالت دلور در کنگره آمریکا فعالیت می‌کرد طرحی را برای فدرالیسم در عراق پیشنهاد کرد تا این کشور به سه ایالت فدرال و جداگانه برای سنی‌ها، شیعیان و کردها تقسیم شود.

این طرح با وجود حمایتی که از سوی دو حزب آمریکا کسب کرد با مخالفت جدی در خاورمیانه روبرو شد و حتی سفارت آمریکا در عراق نسبت به تبعات آن هشدار داد.‌

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه موشک‌های ایرانی را رهگیری کرده است؟ | واکنش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه

به گزارش همشهری آنلاین، «مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست ترکیه» اعلام کرد که ادعای مقابله و رهگیری موشک‌های ایرانی شلیک شده به سوی اسرائیل تواسط پایگاه راداری کوراجیک در منطقه ملاتیا در ترکیه صحت ندارد.

این مرکز که وابسته به اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه است در بیانیه‌ای تاکید کرد که ادعاها در این خصوص واقعیت ندارد.

به نقل از آناتولی، در این بیانیه آمده است: پیش از این نیز ادعاهای مربوط به پایگاه راداری کوراجیک که در پی دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس مطرح شد، را تکذیب کرده بودیم. این ادعاها صحت ندارد و بار دیگر به‌طور عامدانه مطرح شد. اطلاعات دریافتی از پایگاه راداری کوراجیک تنها در چارچوب قوانین ناتو و با اعضای این ائتلاف به اشتراک گذاشته می‌شود. به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با کشورهایی که در ائتلاف ناتو نیستند مانند اسرائیل وارد نیست.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ترکیه همواره درکنار برادران فلسطینی ایستاده و در هر شریطب به این کار ادامه خواهد داد و نباید به این ادعاها و گمراهی‌ها توجه کرد.

نیروی هوا فضای سپاه اخیرا در پاسخ به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرد.

کد خبر 846061 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل ترکیه خبر ویژه ایران و ترکیه دفاع - موشک

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌خواری» بایدن
  • پیشنهاد بزرگان اهل تشیع به آغاز پروژه‌ای عمرانی در غرب کابل
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • ترکیه موشک‌های ایرانی را رهگیری کرده است؟ | واکنش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه