Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد خواهان برکناری و برخورد با نایب رئیس شورای شهر به دلیل هتاکی و بی ادبی او به ساحت برخی از مردم استان شدند. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد امروز در حالی یکصد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر مرکز استان برگزار شد که اعضای این شورا نسبت به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی که در آن نائب رئیس این شورا به کارمند شهرداری و مردم یک روستا اهانت و توهین کرده بود اظهار نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روایت عضو شورای شهر تهران از تبعیض و رانت‌خواری در شورای معماری مناطقروایت عضو شورای شهر تهران از تبعیض و رانت‌خواری در شورای معماری مناطقپاسخ شهردار گرگان به سخنگوی شورای شهر؛ پیشرفت 80 درصدی تقاطع غیرهمسطح افسران

لزوم ورود مقامات قضائی به پرونده نایب رئیس شورا

مصطفی دلیریان در ابتدای این جلسه با انتقاد از رفتار غیراخلاقی نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار داشت: مردم روستای باغچق 24 شهید را فدای انقلاب و نظام کردند و نخستین شهید مدافع حرم را هم تقدیم حضرت زینب (س) نمودند. لذا کجای قانون به شما اجازه داده است که به مردم شهید پرور روستای باغچق توهین و اهانت داشته باشید.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: از مقامات قضایی و نظارتی استان درخواست داریم تا با رفتار نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد که با ادبیاتی غیراخلاقی نسبت به مردم شهید ولایت‌مدار روستای باغچق اهانت داشته، برخورد قاطع داشته باشند تا احساسات مردم این روستا جریحه دار نشود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: اگر این گونه رفتارها از این عضو نامطلوب شورای شهر ادامه پیدا کند در قالب کار فرهنگی تمیز به صورت آتش به اختیار عمل خواهیم کرد.

دلیریان خطاب به گریوانی افزود: اگر آن زمانی که به سبب قطره دو هزار تومانی آبروی نظام را بردی مقابلت ایستادگی می‌کردیم، اکنون به خود اجازه نمی‌دادی که به مردم باغچق اهانت و توهین کنی و اگر امروز هم ساکت بنشینیم در آینده به قومی دیگر توهین خواهی کرد.

چطور به خود اجازه چنین توهین‌هایی می‌دهید؟

علیرضا باغچقی نیز در این جلسه با بیان اینکه خراسان شمالی گنجینه معرفت‌ها است اظهار داشت: سالیان سال است که قومیت‌های مختلفی در خراسان شمالی با تعامل، وفاق و یکدلی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند که این امر سبب شد رهبر معظم انقلاب در سفر خود به خراسان شمالی بارها و بارها به این موضوع اشاره داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به این که در مقابل این گونه بی‌احترامی‌ها و اهانت‌ها سکوت نخواهیم کرد، خاطرنشان کرد: دوران بزن در رو با یک عذرخواهی ساده تمام شده چراکه این فرد هتاک انگشت به روستایی گذاشته که غیرت را معنا کرده است. این عضو شورای اسلامی شهر چطور به خود اجازه می‌دهد که به مردم روستای دارالمومنین و خطه ادب و هنر و معرفت باغچق اهانت کند؟

وی افزود: اگر مراجع قضایی و نظارتی به این موضوع ورود پیدا نکنند چگونه می‌توان احساسات مردم و اهالی روستای ولایتمدار باغچه را کنترل کرد؟

نایب رئیس شورا باید عزل شود

سید محسن موسوی نیز با اشاره به این که شایسته نیست فردی با چنین ویژگی‌های غیراخلاقی و دور از ادب نایب رئیس شورای شهر باشد، اظهار داشت: شورای شهر باید هرچه سریعتر طرح عزل گریوانی از سمت نایب رئیسی شورا را به رای بگذارد چراکه خطای یک فرد به پای مجموعه اعضای شورا گذاشته می شود.

رئیس کمیسیون عمران‌معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد با انتقاد از بی‌اطلاعی این عضو شورا از قانون افزود: اعضای شورا حق دخالت در امور اجرایی شهرداری را ندارند بلکه وظیفه اصلی آنها نظارت بر سیاست‌های کلی است لذا دخالت این عضو در امور اجرایی شهرداری را ضعف مدیریت شهری میدانم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی و مدیران قضایی باید هر چه سریعتر به این موضوع ورود پیدا کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان دستگاه نظارتی استان تا چه حد می خواهند در برابر این گونه بی‌احترامی‌ها صبر داشته باشند لذا شایسته است مدیران قضایی استان در در مقابل این گونه حرکات که سبب انزجار مردم هم می‌شود سکوت نکنند.

به گزارش تسنیم، جمشید گریوانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد چندی پیش در کلیپی که به سرعت در فضای مجازی منتشر شد، در یک نزاع با مامور سد معبر شهرداری به منطقه محل تولد او و مردم آن روستا با الفاظی زشت توهین کرده بود که این موضوع با واکنش‌های شدید مردم و نخبگان استان همراه شد.

انتهای پیام/ ت

R7719/P/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد

فرماندار شهرستان بهارستان با اشاره به تعیین تکلیف و انحلال شورای اسلامی شهر نسیم‌شهر گفت: شورای حل اختلاف وزارت کشور با برگزاری جلسه با انحلال شورای نسیم‌شهر موافقت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در بهارستان، عبدالله نوحی در جمع خبرنگاران با اشاره به از حد نصاب افتادن شورای نسیم‌شهر گفت: با دستگیری برخی از اعضای شورای اسلامی نسیم شهر به علت تخلفات صورت گرفته، شورا از اکثریت خارج شده و در سه ماه گذشته نیز جلسه‌ای برگزار نکرده است.

وی افزود: به دلیل رسمیت نیافتن جلسات و از حد نصاب خارج شدن شورا، موضوع در هیئت رسیدگی به تخلفات شوراهای شهر در هفته‌های گذشته در استانداری تهران مطرح شد و اعضای هیئت حل اختلاف استانداری رأی به انحلال شورای شهر نسیم شهر دادند.

مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری در شورا و شهرداری نسیم شهر/ 7 نفر دستگیر شدند

فرماندار بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: پس از ارسال این رأی به هیئت مرکزی رسیدگی به تخلفات در وزارت کشور، روز گذشته، رأی مورد تأیید هیئت حل اختلاف مرکزی وزارت کشور قرار گرفت و در صورت ابلاغ رسمی، استاندار تهران به عنوان قائم مقام جایگزین شورا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • هشدار نماینده ولی فقیه به اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه/ برای جبران عقب افتادگی‌ها از حواشی بپرهیزید
  • حمایت شورای شهر بجنورد از برنامه‌های عملیاتی شهردار مرکز استان
  • تقدیر از عملکرد نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحن شورای شهر اصفهان
  • قطار ملی مترو در انتظار ورود به چرخه خدمت‌رسانی
  • مردمی‌سازی واقعی تولید کلید حل مشکلات اقتصادی