Web Analytics Made Easy - Statcounter

باستی با اشاره به اجرای طرح نوآفرینی کسب و کارهای فناوری اطلاعات در پارک علم و فناروی گیلان گفت: این طرح برای حمایت از کسب و کارهای نوین که با کسب و کارهای سنتی متفاوت هستند، ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پارک علم و فناوری گیلان، «علی باستی» در نشست با مدیران و صاحبان استارت‌آپ‌های گیلانی گفت: هدف طرح ایران نوآفرین به اسم «ایران هوشمند» شناخته می‌شود که توسط وزیر ارتباطات و فناوری برای حمایت از کسب و کارهای نوین که با کسب و کارهای سنتی متفاوت هستند، ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس پارک علم و فناوری گیلان در خصوص چگونگی حمایت‌ها توضیح داد: بخشی از حمایت‌ها، مالی است که بابت اپلیکیشن‌هایی که ساخته شده یا بازی‌ها و فناوری‌هایی که در این حوزه است تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود، بخش دیگر هم حمایتی است که در بخش مالیات، درآمد، بیمه، نیروی انسانی، کارورز و امثال آن در نظر گرفته شده است.

 

وی در خصوص اینکه این نوع کسب و کارها به رسمیت شناخته نمی‌شوند گفت: بخش‌های دیگر عموما این نوع کسب و کار را به رسمیت نمی‌شناسند چون کسب و کار سنتی کسب و کاری است که بر اساس نیروی انسانی، فضای فیزیکی و شرکت شناخته می‌شود اما کارهای جدید اینگونه نیست و کسب و کار نوین ممکن است نیروی انسانی کمی داشته و یا از دورکاری استفاده کند ولی آن ارزشی که خلق می‌کند در این کسب و کار جدید دیده می‌شود، به همین دلیل خیلی از سازمان‌ها و بخش‌های دیگر این کسب و کار را به رسمیت نمی‌شناسند.

 

باستی ادامه داد: هدف ما این است که بین مدیران استان این را ترویج دهیم البته حمایت‌هایی از طرف استانداری در حال انجام است.

 

«فرزاد توکلی» در خصوص طرح نوآفرین گفت: طرح نوآفرینی یکی از برنامه‌های وزارت ارتباطات است که در راستای طرح بزرگ‌تری به نام ایران هوشمند است، هدف از طرح کارآفرینی حمایت از تیم‌های استارتاپی و کسب و کارهای نوپا است.

 

مدیر کل فناوری اطلاعات گیلان بیان کرد: ایران نوآفرین محورهای مختلفی دارد که ما امروز در این نشست هفت برنامه اول که بیشتر در حوزه تسهیلاتی است را تشریح کردیم که شرکت‌های نوپا و شرکت‌های رشد یافته می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

توکلی اذعان داشت: یکی از مشکلاتی که معمولاً استارتاپی‌هایی تک محصولی دارند این است که برای توسعه بازار نیاز به سرمایه‌گذار دارند، که با توجه به شرایط اقتصادی کشور در این حوزه ریسک وجود دارد. بنابراین سعی شده که منابع مالی را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم(تسهیلاتی را در حد چند میلیارد تومان) که بتوانند هزینه ریسک شان را پایین آورده و روی آنها سرمایه‌گذاری کنند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه‌های صنفی تسهیلاتی را در نظر گرفته شده تصریح کرد: در بحث شرکت‌های شتاب دهنده که در حقیقت وظیفه‌شان این است که ایده‌های شرکت‌های استارتابی را تبدیل به یک محصول کنند، تسهیلاتی در نظر گرفته شده که در این بخش نیز انگیزه ایجاد شود.

 

توکلی در خصوص اینکه این طرح تنها برای حوزه فناوری اطلاعات است گفت: بخش ایران نوآفرین اختصاصا در حوزه فاوا است یعنی فناوری اطلاعات و ارتباطات. طبیعتاً در حوزه‌های مختلف و امثال این چنین طرح‌هایی در راستای طرح‌های اشتغال‌زایی که در کشور وجود دارند برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است. ما تنها در این بخش فعالیت می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: پروژه ایران نوآفرین با راه اندازی سایت به نام irannovin.ir  تمام بازیگرهای حوزه فاوا، اعم از سرمایه‌گذاران و کسانی که ایده دارند و حتی کسانی که ایده ندارند و فقط قابلیت دارند و می‌توانند خودشان را در آن مجموعه تعرفه ‌کنند در یک مجموعه‌ای، همدیگر را شناسایی کنند.

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم خبرگزاری شبستان عاشورا استان بوشهر عزاداری محرم عاشورای حسینی محرم شیراز تاسوعای حسینی تسهیلات اشتغالزایی پارک علم و فناوری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

امتداد - دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران به همراه اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران و کارکنان بانک در مراسم دیدار نوروزی دکتر عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور یافتند و ضمن تبریک سال نو و عید نوروز، برای ایشان و خانواده بزرگ ارتباطات کشور، سالی توام با موفقیت و سربلندی مسئلت نمودند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در این دیدار که همراه با اقامه نماز ظهر و عصر روز سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ در حسینیه پیامبر اعظم (ص) وزارت متبوع برگزار شد، دکتر زارع پور و هیات همراه با مدیران، کارکنان، متخصصان و فعالان خانواده ارتباطات کشور دیدار کردند و فرا رسیدن سال جدید را به آنان، تبریک گفتند و در ادامه دکتر زارع پور در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: خوشبختانه خانواده بزرگ ارتباطات کشور در سال ۱۴۰۲ در بخشهای مختلف خوش درخشید و به دستاوردهای خوبی دست یافت که از جمله آن می توان به تصویب اساسنامه پست بانک ایران اشاره داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • اطلاعات تازه از L6 اولین خودروی جهان با باتری حالت جامد (+عکس)
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟