Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عطارزاده رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی فسا اظهار کرد: برای نخستین بار در شهرستان فسا درخت مورینگا در سطح ۵۰۰ مترمربع به صورت آزمایشی کشت شد.

او ادامه داد: درخت مورینگا یا گز روغنی گونه‌ای گیاه از تیره گز روغنیان (Moringacea) با برگ‌های مرکب و میوۀ پوشینۀ نیام‌مانند هستند که رشد سریع و تحمل پذیری به شرایط سنگلاخی، گرما و کم آبی داردوباتوجه به بحران کم آبی می‌تواند گزینه خوبی برای کشت در این شهرستان در سال‌های آتی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطارزاده اضافه کرد: این درخت دارای خواص دارویی فراوان می‌باشدبه طوری که برای درمان قندخون، فشارخون، کاهش وزن ودرمان برخی از سرطان‌ها توصیه شده است و به دلیل فواید فراوان به "گیاه معجزه آسا" لقب گرفته است.

او با بیان این که همه اجزای این درخت اعم از ریشه، ساقه، پوست، گل ومیوه دارای خواص دارویی، تغذیه‌ای و بهداشتی است افزود: در صورت سازگاری کشت با اقلیم منطقه می‌تواند ارزآوری خوبی برای کشاورزان داشته باشد.

مورینگا در جهان به طور گسترده‌ای مورد مصرف تجاری قرار گرفته و درآمدزایی و اشتغال زایی بالایی را برای کشور‌های تولید کننده محصولات آن به ارمغان آورده است.

انتهای پیام/چ

کاشت درخت مورینگا در فسا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویش گیاه دارویی اسپند در مراتع بخش رحمت آباد ریگان 

موسی ملائیان بخشدار رحمت آباد در بازدید از مناطق کوهستانی شهرستان ریگان گفت: به دنبال بارش باران، این رحمت الهی، گیاه دارویی اسپند در زیستگا‌ه های این بخش رویشی دوباره یافتند.

وی، مناطق چاه قنبر، سیف الدینی و سرزه ورس سیف الدینی را از رویشگاه های اصلی اسپند در شهرستان ریگان عنوان کرد.

ملائیان با اشاره به اینکه امسال گیاه دارویی اسپند در این مناطق رویش خوبی داشته است، تصریح کرد: این گیاه هم اکنون در حال گلدهی است. 

وی افزود: گیاه دارویی اسپند به علت دارا بودن آلکالوئید‌هایی نظیر ارمین و هارمالول مورد توجه خاص محققین قرار گرفته است.

ملائیان بیان داشت: مردم از قدیم در طب سنتی از دود دانه‌های اسپند برای در امان ماندن از بلایای طبیعی استفاده می کرده اند ولی با گذشت زمان مشخص شد، این دود بسیاری از میکروب ها و باکتری ها را از بین می برد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • کاشت نیشکر در شهرستان صومعه سرا
  • تحقق پروژه کاشت ۱۱۰ هزار درخت در اصفهان تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رویش گیاه دارویی اسپند در مراتع بخش رحمت آباد ریگان