Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-03-28@20:49:23 GMT

تصادف ساختگی برای کلاهبرداری ۵۰۰ میلیونی از بیمه

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۹۷۴۶

روز سیزدهم شهریورماه پرونده‌ای با موضوع تصادف ساختگی کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه به اداره مبارزه با جعل پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. به گزارش «جنوب نیوز» به نقل از شرق؛ تحقیقات اولیه حکایت از آن داشت که شخصی به نام حمید ۲۷ ساله با مراجعه به واحد خسارت یکی از شرکت‌های بیمه قصد دریافت دیه بابت تصادف جرحی را داشت که متصدیان شرکت بیمه به ساختگی و جعلی‌بودن مدارک او پی بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعلی‌بودن مدارک متهم در تحقیقات پلیسی محرز شد و با هماهنگی مقام قضائی متهم به همراه ۲ همدستش هنگام مراجعه به شرکت بیمه دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند و در اختیار کارآگاهان قرار گرفتند.

متهمان در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند، اما در ادامه تحقیقات پلیسی و پس از مشاهده ادله و نظریه کارشناسی لب به اعتراف گشودند و به پرونده‌سازی و جعل مدارک برای دریافت پول از شرکت بیمه اقرار کردند.

متهم اصلی پرونده در بازجویی‌ها گفت: فکر کلاهبرداری از شرکت بیمه با شگرد تصادف ساختگی برای اولین بار به ذهن وی خطور کرد و با دیگر همدستانش که قبلا در زندان با آن‌ها آشنا شده بود، برنامه‌ریزی کلاهبرداری را انجام داد و از مردادماه در یکی از شهر‌های شمالی کشور فعالیت خود را برای فریب شرکت‌های بیمه‌گر آغاز کرد.

متهم اصلی پرونده در ادامه اظهارات خود، گفت: پس از انجام تصادف ساختگی در شمال کشور برای دریافت خسارت راهی تهران شدیم. در تهران با مراجعه به یکی از شرکت‌های بیمه‌گر و جعل مدارک پزشکی قصد دریافت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از بابت خسارت جانی داشتیم که با هوشیاری کارمند بیمه و حضور مأموران پلیس آگاهی دستگیر شدیم.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با بررسی اسناد و مدارک به‌دست‌آمده از متهمان و با دعوت از شرکت‌های مختلف بیمه و شناسایی پرونده‌های تشکیل‌شده از سوی متهمان در این شرکت‌ها، تاکنون یک فقره از تصادفات جرحی ساختگی متعلق به این گروه شناسایی شده است.

وی گفت: کارشناسان ارزش ریالی اولیه در این پرونده را بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برآورد کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: تحقیقات برای شناسایی دیگر جرائم ارتکابی متهمان همچنان در دستور کار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد

به گزارش خبرآنلاین، سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: ابتدای فروردین ماه سال جاری در پی مفقود شدن دختری حدودا ۲۰ ساله و شکایت خانواده وی به پلیس، رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

اعتمادآنلاین در گزارشی نوشت: وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی انجام تحقیقات ابتدایی از شاکی دریافتند دختری جوان به بهانه خرید از منزل بیرون رفته ولی پس از خروج از منزل دیگر به منزل بازنگشته است.

این مقام پلیسی ابراز داشت: خانواده دختر حین تحقیقات کارآگاهان اعلام کردند اعضای خانواده او را در یکی از خیابان های مرکز شهر تهران سوار بر یک خودروی پراید مشاهده کرده اند

وی تصریح کرد: با تحقیقات میدانی معلوم شد این دختر به همراه یک مرد جوان از مغازه ای اقلام خوراکی تهیه کرده است. به این ترتیب ابتدا چهره مرد جوان شناسایی و در نهایت با رصدهای اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد.

سردار ولی پور گودرزی متذکر شد: پس از مراقبت های نامحسوس و شبانه روزی با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و همراه دختر جوان به پلیس آگاهی انتقال یافت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه عنوان کرد: متهم در بازجویی اولیه اقرار داشت؛ حدودا ۳ سال با این دختر آشنا بودم و به دلیل علاقمندی و قصد ازدواج با وی موضوع را باخانواده او درمیان گذاشتم، اما بدلیل اعتیاد به موادمخدر و استفاده از نوشیدنی های غیر مجاز با مخالفت های شدید خانواده او روبروشدم و چاره ای جز فراری دادن او نداشتم که با طرح نقشه قبلی وی را از منزل خارج کردم و با خود به منزلم در مرکز شهر تهران بردم.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: دختر جوان تحویل خانواده شد و پس از آن طی صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، متهم پس از تکمیل پرونده به زندان منتقل شد.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888363

دیگر خبرها

  • مامور قلابی و همدستش در سیرجان، دستگیر شدند
  • کشف ۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در زنجان
  • مامور قلابی پلیس و همدستش در سیرجان دستگیر شدند
  • دستگیری عاملان ۳ قتل مرد جوان در جنوب تهران
  • دستگیری عاملان قتل ۳ مرد جوان در جنوب تهران
  • کشف ۳ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی قاچاق در شهرقدس
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • اولین قتل ۱۴۰۳ در تهران
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد