Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین در فاصله‌ای اندک تا برگزاری هفتادمین سالگرد حکومت خود، پرواز هر نوع هواپیما‌های بدون سرنشین و کبوتر را در پکن ممنوع اعلام کرد.

این حرکت در حالی انجام می‌شود که تلاشی برای برگزاری یک رژه عظیم نظامی و جشن برای هفتادمین سال حکومت حزب حاکم در حال انجام است.

این ممنوعیت‌ها به این معنی است که هواپیما‌های بدون سرنشین (پهباد)، بادبادک و کبوتر‌ها برای بیش از دو هفته در پایتخت چین مجالی برای حرکت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر برنامه‌های اصلی این جشن شامل یک رژه بزرگ نظامی و حرکت هواپیما‌های نظامی، تانک‌ها و سایر وسایل نقلیه نظامی پیش بینی شده است. این رویداد رسمی در تاریخ یکم اکتبر اجرا می‌شود.


وب سایت دولت شهرداری پکن گفت: این فعالیت‌ها، که می‌تواند ایمنی پرواز را تحت تأثیر قرار دهد، در هفت منطقه از ۱۶ منطقه پایتخت از ۱۵ سپتامبر تا ۱ اکتبر ممنوع است. افزون بر این‌ها پرواز بالن و فانوس نیز ممنوع است. این مراسم در میدان تیانانمن در پکن به یاد تأسیس جمهوری خلق چین در ۱ اکتبر ۱۹۴۹ برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود رئیس جمهور چین، جین پینگ د. ر. این مراسم سخنرانی کند و احتمالا بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این رویداد شرکت کنند. جوزف دمپسی، یک محقق دفاعی و نظامی، تصاویری از تمرینات مخفیانه چین برای این مراسم را در توییتر به اشتراک گذاشت. دسترسی این به بسیاری از شبکه‌های اجتماعی در چین از مدت‌ها پیش مسدود شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چین پکن پهپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل پس از شکست در ۷ اکتبر استعفا داد

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که آهارون حلیوا، رئیس بخش اطلاعات نظامی در پی مسئولیت خود در قبال شکست در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، تصمیم به استعفا از ارتش صهیونیستی گرفت.

براساس گزارش المیادین، رسانه‌های صهیونیستی اشاره کردند که استعفای او فوری نخواهد بود، اما انتظار می‌رود پس از چند هفته انجام شود. او توضیح داد که در این مدت از او خواسته می‌شود تا جانشین خود را انتخاب کند و همچنین تحقیقات دیگری در مورد امان را تکمیل کند که حلیوا قبل از استعفا به رئیس ستاد ارائه خواهد کرد.

آمیت ساعر، رئیس تیپ تحقیقاتی در بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به امان  چند روز پیش بلافاصله پس از بر عهده گرفتن مسئولیت کامل شکست اطلاعاتی این رژیم در ۷ اکتبر، از سمت خود استعفا داد.

این در شرایطی است که از زمان وقوع طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی بین جناح‌های این رژیم، از جمله کابینه، نهاد‌های امنیتی و نهاد‌های نظامی در مورد اینکه چه کسی مسئولیت این شکست را بر عهده دارد، کشمکش ادامه دارد. 

تحلیلگران سیاسی و نظامی در رژیم صهیونیستی انتظار دارند که این موضوع به بمبی تبدیل شود که به محض پایان جنگ منفجر می‌شود و این همان چیزی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر به دلیل آن به دنبال طولانی کردن جنگ است. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • اذعان به زخمی شدن ۳۲۹۴ نظامی صهیونیست از ۷ اکتبر/ حال ۲۴ نفر وخیم است
  • مقام مستعفی ارتش اسرائیل: ۷ اکتبر روز سیاهی برای من است
  • استعفای رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل به دلیل ۷ اکتبر
  • رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل استعفا داد
  • استعفای رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی
  • رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل پس از شکست در ۷ اکتبر استعفا داد
  • سرنگونی پهپاد هرمس ۴۵۰ در جنوب لبنان
  • لحظه عجیب شستشوی برج‌های دبی با پهپاد + ویدئو