Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:10:40 GMT

پیش‌بینی تولید ۸ هزار تن روغن زیتون در سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۰۲۰۳

پیش‌بینی تولید ۸ هزار تن روغن زیتون در سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید رحمت اله پریچهر با اشاره به شرایط اقلیمی و فعالیت های باغداران و بهره برداران و وضعیت مناسب باغات زیتون گفت: پیش‌بینی می‌شود برای سال جاری حدود ۱۲۰ هزارتن دانه زیتون برداشت و بیش از ۸ هزار تن روغن زیتون با استاندارهای بالا تولید شود.

وی با بیان اینکه نیاز کشور به روغن زیتون در سال گذشته در حدود ۱۲ هزار تن بوده است، افزود: خوشبختانه پارسال در حدود ۷ هزار و ۱۴۰ تن تولید در داخل کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پریچهر با تاکید بر لزوم افزایش سرانه مصرف روغن زیتون در کشور، گفت: روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی و دارویی بالا می‌تواند به افزایش سلامت جامعه و امنیت غذایی کشور کمک کند؛ علاوه بر آن از نظر اقتصادی نیز تولید این محصول برای باغداران مقرون به صرفه خواهد بود.

وی تصریح کرد: در سال جاری برای واردات روغن زیتون ارز دولتی (۴۲۰۰ تومانی) اختصاص نیافته است، بنابراین به منظور تامین روغن زیتون مورد نیاز مردم از تولید داخل، باغداران تلاش کنند برای کمک به اقتصاد کشور، سلامت جامعه و افزایش درآمد خود، به جای فروش دانه زیتون، محصول خود را پس از استحصال، به صورت روغن زیتون عرضه نمایند.

مجری طرح زیتون در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشکیل جلسات زنجیره ارزش افزوده زیتون در مناطق رودبار، طارم سفلی و طارم علیا اشاره کرد و افزود: ارتباط خوبی بین تولیدکنندگان، فرآوری کنندگان (صاحبان صنایع) و بازرگانان ایجادشده و بخش خصوصی آمادگی خرید بر اساس کشاورزی قراردادی از باغداران را دارد.

وی گفت: زمان برداشت هم‌اکنون آغازشده است و بر اساس نوع رقم و منطقه برداشت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4719295

منبع: مهر

کلیدواژه: زیتون روغن زیتون وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار بورس بانک مرکزی ایران جنگ تجاری بازار سهام قیمت نفت صادرات غیرنفتی دلار ایالات متحده آمریکا وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان امور مالیاتی قیمت یورو نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور از افزایش پنج هزار هکتاری اراضی پنبه خبر داد و گفت: به این ترتیب میزان کشت پنبه در گلستان به ۲۰ هزار هکتار می‌رسد.

قربان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان، اظهار کرد: کشت پنبه در گلستان اکنون آغاز شده است و تا خرداد ادامه دارد. وی با بیان اینکه حدود سه هزار تن پنبه در کشور داریم، افزود: این میزان بیش از نیاز کشاورزان است و به عبارتی ما به خودکفایی رسیده‌ایم. رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور معتقد است که برای افزایش تولید نیاز است تا کشاورزان بذرهای استاندارد و لیبل‌دار شده خریداری کنند چراکه تنها در این صورت میزان تولید در سطح افزایش خواهد یافت. وی با بیان اینکه نیاز کشور به حدود ۱۵۰ هزار تن الیاف است، افزود: در برنامه داریم تا ظرف پنج سال آینده به مرز خودکفایی برسیم. قربانی میانگین برداشت پنبه در گلستان را سه تا چهار تن در هر هکتار اعلام کرد و گفت: کشاورزان با مشورت از کارشناسان برای زمان سم‌پاشی و تهیه نوع بذر می‌توانند این میزان برداشت را به حدود دو برابر افزایش دهند. وی ارقام سازگار پنبه در زمین‌های کشاورزی استان گلستان را ساجدی، لطیف و تابان و در مناطق شور را ارقامی نظیر ارمغان و شایان اعلام کرد و گفت: بذر خوب یکی از عوامل افزایش برداشت است. کد خبر 746743

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در سال جاری
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر
  • پیش بینی تولید ۴۰۰ هزار تن گندم در استان ایلام