Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@03:15:40 GMT

استقرار صرافی در پایانه مرزی آستارا پیگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۰۳۳۲

استقرار صرافی در پایانه مرزی آستارا پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا سامان ساسانیان روز یکشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری آستارا اظهار کرد: در آستانه ورود زائران خارجی اربعین حسینی از مرز این شهرستان جهت عزیمت به کربلا، استقرار صرافی در پایانه مرزی آستارا با جدیت پیگیری می شود.

وی ادامه داد: صرافی، مختص زائران اربعین نیست و در صورت مفید بودن برای گمرک و پایانه مرزی آستارا، برای همیشه فعال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مسئولان بانک مرکزی در جلسه ای در مرکز گیلان از تعریف نشدن پول های رایج گرجستان و جمهوری آذربایجان در شبکه بانکی خبر دادند و مشکل تبادل اینگونه ارز در آستارا، با استقرار صرافی رفع نخواهد شد.

منصور بابایی مدیر پایانه مرزی آستارا نیز در این جلسه گفت: کارهای مقدماتی استقرار صرافی انجام گرفته و استعلام های لازم در حال اخذ است و به زودی در ورودی پایانه دایر خواهد شد.

اداره کل گمرک آستارا در مرداد ماه امسال از افزایش ۷۰ درصدی شمار مسافران تردد کننده در پایانه مرزی این شهرستان، نسبت به سال ۹۶ خبر داده بود.

در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار زائر خارجی اربعین حسینی از مرز آستارا به ایران وارد و به کربلا عزیمت کرده بودند و پیش بینی می شود این رقم امسال به ۱۵ هزار زائر افزایش یابد.

بر اساس مستندات تاریخی، گمرک آستارا در سال ۱۲۰۵ در دوره عباس میرزا ولیعهد فتحعلیشاه قاجار فعال بوده و ساختمان چوبی و تاریخی آن در حاشیه رودخانه مرزی آستاراچای بین ایران و جمهوری آذربایجان، بخشی از تاریخ قطور گمرکات کشور ماست. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
۷۱۲۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صرافی آستارا گمرک جمهوری اسلامی ایران ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار نیرو‌های پلیس و امداد رسان در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ابوالفضل دربانی در حاشیه جلسه ساماندهی و ارتقا خدمات سفر ویژه ایام نوروز در استان تهران گفت:با توجه به رسالت کمیته ۶۰-۳۰ که رخداد ۶۰ درصد از تصادفات رانندگی را در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها می‌داند و تلاش می‌کند این رقم را کاهش دهد، مقرر شد تمامی نیروهای امدادی، خدماتی، پلیس و اجرایی، هلال احمر، پایگاه اوژانس، ایستگاه سلامت، استراحتگاه، گروههای امداد خودرو ، استقرار جرثقیل. در ۳۰ کیلومتری شهرها مستقر شوند.

 وی افزود:ساماندهی علائم راهنمایی و رانندگی در محورهای برون شهری، ترمیم آسفالت، ایمن سازی دسترسی های ناایمن و پرخطر، شانه سازی محورها و کانال های آب، آشکارسازی نقاط پرحادثه در محورها، مرمت و بازسازی چاله های ایجاد شده در اثر نزولات جوی در کوتاه ترین زمان ممکن، فعال کردن دوربین ها نظارت بر مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی، رفع مشکلات آنتن دهی محورها به ویژه در آزادراه غدیر از دیگر موارد مهم مطرح شده در جلسه بود.

دربانی گفت: اعلام لیست تمامی پایگاه‌ها و گروه های مستقر در محورهای استان ، اهتمام راهداری در بررسی های فنی شبکه و تجهیزات ایمنی اتوبوس ها، سرکشی مسئولان از ستادهای سفر تشکیل شده در استان، بیمارستان ها، پایگاه‌ها در ایام نوروز، صدور مجوز برای تردد امداد خودروها از سوی راهداری، تقویت گشت های زمینی و هوایی در محورهای مواصلاتی و تلاش برای اجرای یک طرح نوروزی ایمن با کمترین تصادف و تلفات رانندگی در استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.
­

دیگر خبرها

  • تردد بیش از ۳۲ هزار نفر از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳
  • استقرار قاضی کشیک در ۹ فرودگاه بزرگ و پرتردد کشور
  • رانندگان کامیون‌های یخچالی در بازارچه مرزی کشور پاکستان همچنان بلاتکلیف مانده اند + فیلم
  • ۳۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی آذربایجان‌غربی جابه‌جا شده‌اند
  • استقرار نمایندگان بیمه در محور‌های مواصلاتی استان تهران
  • ضرورت استقرار دائمی پلیس راهور در شهر لوندویل
  • مدیریت پسماند شهرستان رزن نیازمند عزم جدی مسئولان
  • وزیر کشور عراق : کنترل پایگاه‌های مرزی که محل استقرار گروه‌های مخالف ایران بود را به دست گرفتیم
  • استقرار نیرو‌های پلیس و امداد رسان در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها
  • پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها با حضور وزیر ورزش