Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع،‌ استاندار گیلان امروز، 24 شهریورماه در نشست ستاد اربعین استانداری گیلان، ضمن قدردانی از حضور معنوی و پرشور گیلانیان ولایتمدار در مراسم عزاداری دهه اول محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد:‌ این حضور علاوه بر آثار معنوی دنیوی و اخروی، قلوب مردم را به هم نزدیک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همایش جهانی اربعین حسینی را رویدادی بزرگ دانست و افزود:‌ مراسم پیاده‌روی اربعین نمایش اقتدار مسلمانان و شیعیان است و ستادهای اربعین جلوه‌های این عظمت و شکوه هستند.

استاندار گیلان خدمت در ستاد اربعین را فراتر از چارچوب وظایف اداری و سازمانی دانست و گفت:‌ خدمت‌رسانی به زائران اربعین نشان‌دهنده اوج عشق و ارادت به اهل بیت(ع) است.

زارع مهمترین دستاورد اربعین را ایجاد انس و الفت بین مسلمانان دانست و یادآور شد: مسلمانان در همایش بزرگ اربعین شور و شعور حسینی پیدا می‌کنند و اتحاد و انسجام بین امت اسلام ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌برداری سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی از رویداد جهانی اربعین، خاطرنشان کرد:‌ دستگا‌ه‌های دولتی به منظور تمهید مقدمات لازم از مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیرین در این حرکت الهی استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه موکب آستارا میزبان زائران غیر ایرانی است، خاطرنشان کرد: آستارا ورودی کشور ماست و لذا باید با افزایش خدمات‌رسانی‌ها میزبان خوبی برای زائران اربعین حسینی باشیم.

وی با اشاره به حضور 24 هزار زائر گیلانی در اربعین سال 97، عنوان کرد:‌ پیش‌بینی می‌شود امسال زائران گیلان بالغ بر 35 هزار نفر باشند و لذا خدمات‌رسانی‌ها باید به تناسب افزایش یابد.

نادر عبدالله‌پور، دبیر ستاد اربعین استانداری گیلان نیز، با بیان اینکه مرز خسروی به عنوان مرز انتقال کالاهای مورد نیاز موکب‌ها تعیین شده است، اضافه کرد:‌ همانند سال‌های گذشته، زائران گیلانی اربعین از مرز مهران عبور خواهند کرد.

وی مرز شلمچه را محل عبور زائران خارجی دانست و یادآور شد:‌ از اول مهرماه مرزها باز می‌شود و موکب‌های گیلان می‌توانند اقدام به انتقال کالاها و مواد غذایی مورد نیاز خود کنند.

دبیر ستاد اربعین استانداری گیلان از اسکان 18 هزار زائر و پذرایی از 37 هزار زائر اربعین توسط موکب‌های گیلان خبر داد و عنوان کرد:‌ امسال گیلان 18 موکب در مهران و نجف و کربلا دارد.

عبدالله‌پور با بیان اینکه موکب‌های گیلان در عراق از 16 مهرماه برپا خواهد شد و تا 27 مهرماه همزمان با اربعین میزبان زائران خواهد بود، گفت: زائران اربعین بعد از بازگشت از عراق از مرز مهران به باختران منتقل شده و از آنجا در کشور توزیع می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ارسلان زارع استاندار گیلان ستاد اربعین حسینی مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رعایت ضوابط قانونی در واگذاری دوکاروانسرا سمنان

پیرو انتشار خبرهایی مبنی بر فروش کاروانسراهای ثبت جهانی انوشیروانی (سنگی) و شاه عباسی (آجری) آهوان در شهرستان سمنان توسط ستاد اجرایی فرمان امام، میراث فرهنگی پاسخ داد.

در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان آمده است: تغییر مالکیت یک بنا منافاتی با ثبت ملی یا جهانی آن ندارد و مالک جدید موظف است تمامی ضوابط میراث‌فرهنگی را در این بنا رعایت کند. کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان شهرستان سمنان پس از اخذ تعهدات قانونی لازم از خریدار و سرمایه‌گذار ذی‌صلاح واگذار خواهد شد و نظارت بر مرمت این بنا در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان قرار می‌گیرد.

در تعهدات فروش این دو کاروانسرا به بخش خصوصی این نکته مهم صراحتاً ذکر شده است که این دو کاروانسرا پس از فروش باید طبق ضوابط ثبت‌جهانی، تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان مرمت و احیا شود و با کاربری کاروانسرا به بهره‌برداری برسد.

دیگر خبرها

  • افتتاح متفاوت دوربرگردان شهید میرزایی مشهد + عکس
  • نشست «اربعین؛ نقطه تعالی انصاراللهی مقاومت» برگزار می شود
  • آخرین وضعیت چهارخطه شدن محور اهواز چذابه
  • تونل شماره یک اربعین در مسیر ایلام - مهران به بهره‌برداری رسید
  • صدور ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پروانه بهره برداری صنعتی در زنجان
  • ساخت کارخانه کشتی‌سازی در گیلان
  • لزوم بهره برداری ۹ ایستگاه خط ۶ متروی تهران در سال آینده
  • لزوم بهره‌گیری از جوانان برای تولیدات فرهنگی و هنری تراز انقلاب
  • برپایی ۷۵۰ غرفه صنایع دستی در مناطق مختلف گیلان
  • لزوم رعایت ضوابط قانونی در واگذاری دوکاروانسرا سمنان