Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: با برنامه ریزی و تدارک ۸۰ گروه برنامه ساز در چهار حوزه صدا، سیما، خبر و فضای مجازی در دهه اول محرم، بیش از ۲۰ هزار دقیقه برنامه در قالب‌های مختلف گفتگو، ترکیبی، گزارشی، نمایشی، خبری، موسیقی در سه حوزه تولید، تامین و پخش و در سه گستره استانی، ملی و بین المللی تقدیم مخاطبان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کارکنان پرتلاش این مرکز همه توان خود را برای انعکاس ارادت مردم فارس به سیدالشهدا به کار گرفتند و در روز‌های عاشورا و تاسوعای حسینی بیش از ۲۰۰ نقطه از استان در دو حوزه رادیویی و تلویزیونی پوشش رسانه‌ای داده شد.

سهرابی ادامه داد: صدا و سیمای فارس در محرم امسال علاوه بر خبرنگاران آزاد از ظرفیت شهروند خبرنگاران رسانه در تولید و تامین برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و نشر در فضای مجازی بهره‌مند شد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: در عاشورا و تاسوعای حسینی با استفاده از فیبر نوری، واحد سیار و بستر اینترنتی ارتباط زنده و مستقیم با ۴۲ نقطه از استان برقرار و این تصاویر در ۱۱ قاب تصویر به صورت همزمان و زنده به نمایش گذاشته شد.

سهرابی گفت: برای نخستین بار عزاداری مردم در دو روستای قلعه سرخی و برقان از شهرستان سپیدان و روستای نظام آباد در شهرستان اقلید به صورت زنده اینترنتی پخش شد.

او افزود: رادیو فارس با اعزام گزارشگران رادیویی به شهرستان‌های فسا، جهرم و فیروزآباد در تاسوعا و عاشورای حسینی و یک گروه فعال در سطح شهر شیراز مراسم عزاداری مردم استان را به صورت زنده در ویژه برنامه “اینجا کربلاست” برای مخاطبان رادیویی پخش و در دهه محرم ۲۳ ارتباط زنده رادیویی با ۱۸ شهرستان استان برقرار کرد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: در دهه اول محرم سیمای فارس در قالب ۶۵ عنوان برنامه در ۵۲۲ قسمت به مدت ده هزار و ۸۱۳ دقیقه (بیش از ۱۸۰ ساعت)، برقراری ارتباط زنده با ۱۳ شبکه سراسری ملی و بین المللی (شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، شما، قرآن، خبر، آموزش، افق، امید، الکوثر و پرس تی وی) و در حوزه صدا در قالب ۷۶ عنوان برنامه در ۳۴۳ قسمت به مدت ۸۹۲۵ دقیقه (بیش از ۱۴۸ ساعت)، برقراری ۱۳ ارتباط زنده با ۶ شبکه سراسری (رادیو نمایش، رادیو معارف، رادیو ایران، رادیو سلامت، رادیو زیارت، رادیو ورزش)، برقراری ۲۶ ارتباط زنده با ۱۴ مرکز استان در دهه اول محرم (یزد، مرکزی، همدان، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، سیستان و بلوچستان، قم، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، خلیج فارس) با مخاطبان خود همراه بود.

سهرابی با اشاره به نقش اطلاع رسانی حوزه خبر گفت: معاونت خبر مرکز فارس در قالب ۳۴۵ خبر و گزارش به مدت ۲۸۰ دقیقه، اعزام ۱۰ گروه خبری در شیراز و ۵۰ نفر از خبرنگاران آزاد در شهرستانها، ارسال ۲۰ گزارش تصویری به بخش‌های مختلف خبر شبکه‌های ملی، ارسال ۱۱ گزارش رادیویی به بخش‌های مختلف خبر شبکه‌های ملی، بارگذاری ۱۹۸ خبر و گزارش در سایت خبرگزاری صدا و سیما (صفحه استانی)، تولید و پخش ۶۶ خبر تلویزیونی، تولید و پخش ۵۰ خبر رادیویی مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در اقصی نقاط استان را پوشش خبری داد.

او، برگزاری عکسواره "اشک و عطش" ویژه تعزیه، نذورات و روضه‌های حسینی، تولید بسته ویدیویی و رادیویی وقایع نگار محرم، برقراری لایو (زنده) اینستاگرام شبکه فارس در صفحه رسمی فارس سیما ویژه عزاداری‌های تاسوعا و عاشورا، تولید مستند، طراحی و انتشار بیش از ۷۹۰ پست، عکس نوشت و پوستر با نرخ بازدید واقعی پست‌ها در فضای مجازی بیش از ۴۰ هزار بازدید در یک پست و ۱۱ هزار بازدید میانگین و مجموع ۳ میلیون بازدید را از فعالیت‌های معاونت فضای مجازی مرکز فارس در این ایام بیان کرد.
انتهای پیام/م

تولید و پخش بیش از ۲۰ هزار دقیقه برنامه با موضوع محرم از صدا و سیمای فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز درمانی فارس نیازمند ذخایر خونی است

مجید اکبرزاده مدیر کل انتقال خون استان فارس گفت: با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان مراجعه مردمی برای اهدای خون کاهش یافته و از طرفی به دلیل سفر‌های نوروزی و افزایش آمار تصادفات، نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های آن رو به افزایش است.

او با اعلان اینکه در حال حاضر به همه گروه‌های خونی به ویژه O منفی و A منفی در استان نیاز است، افزود: مردم نوعدوست با مراجعه به پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون استان می‌توانند به بیماران نیازمند کمک کنند.

مدیر کل انتقال خون استان فارس گفت: هزار و ۵۰۰ فرد مبتلا به بیماری تالاسمی که اغلب کودکان با میانگین ۵ سال هستند از عمده‌ترین مصرف‌کنندگان خون و پلاکت در استان فارس محسوب می‌شوند که باید هفتگی به آنها خون داده شود.

اکبرزاده با عنوان اینکه شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور از مراکز درمانی منحصر به فردی برخوردار است، گفت: بیمارستان پیوند اعضا برای هر عمل پیوند به طول میانگین بین ۱۵ تا ۳۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی را مصرف می‌کند.

مدیر کل انتقال خون استان فارس افزود: روزه‌داران هم در ماه مبارک رمضان می‌توانند تا ۶ ساعت بعد از وعده سحری، خون اهدا کنند.

او گفت: اداره کل انتقال فارس با افزایش ساعات کاری پایگاه‌های ثابت و سیار زمینه اهدای خون در ساعات پس از افطار را هم فراهم کرده است.

مدیر کل انتقال خون استان فارس افزود: در شیراز پایگاه قوامی هر روز از ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه صبح تا ساعت ۲۳، پایگاه نمازی همه روزه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و ۴۵ دقیقه به جز روز‌های تعطیل و کانکس اهدا خون در ورودی شهرک استقلال از ساعت ۱۴ تا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در ماه مبارک رمضان، برای خدمت به اهداکنندگان آماده هستند.

اکبرزاده افزود: علاوه بر شیراز، پایگاه‌های اهدا خون در شهرستان‌های مرودشت، فسا، داراب، جهرم، کازرون و آباده از ساعت ۸ تا ۱۳، پایگاه لامرد از ساعت ۱۹ تا ۲۳، پایگاه گراش ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱ بامداد، پایگاه لار در دو شیفت از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱ بامداد آماده خونگیری از اهداکنندگان هستند.

او افزود: در شب‌های قدر هم همه پایگاه‌های ثابت اهدا خون در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان و دو واحد سیار اهدا خون در حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام و حسینیه عاشقان ثارالله از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱ بامداد پذیرای اهداکنندگان خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رادیو همراه با شب زنده‌داران لیالی قدر
  • معرفی ویژه برنامه‌های رادیویی رسانه ملی در شب‌های قدر
  • رادیو همراه با شب زنده داران لیالی قدر
  • روستای کلپورگان سیستان و بلوچستان تنها موزه زنده جهان + فیلم
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی هشتم فروردین
  • حرم مطهر شاهچراغ (ع) میزبان شب زنده داران لیالی قدر
  • تداوم نهضت دیجیتال سازی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی درمناطق روستایی
  • مراکز درمانی فارس نیازمند ذخایر خونی است
  • کاهش ذخایر خونی در فارس ، همزمان با سال جدید
  • دیدار نوروزی و رمضانی مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با عوامل برنامه‌های ویژه رمضان در طبس