Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@13:26:32 GMT

ثبت‌نام 7 هزار زائر گیلانی اربعین در سامانه سماح

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۰۷۸۴

ثبت‌نام 7 هزار زائر گیلانی اربعین در سامانه سماح

به گزارش ایکنا از گیلان، حسن فعال، مدیر حج و زیارت استان گیلان امروز،‌ 24 شهریورماه در نشست ستاد اربعین استانداری گیلان، با اشاره به حذف روادید کشور عراق برای زائران ایرانی اربعین حسینی، اظهار کرد:‌ نیاز به کنسولگری عراق نداریم و زائران گیلانی می‌توانند با در دست داشتن گذرنامه از مرز مهران عبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی از اول محرم بدون روادید به عراق اعزام می‌شوند، گفت:‌ کاروان‌های عتبات عالیات عراق نیز تا 24 مهر اعزام می‌شوند و نیاز به روادید ندارند.

مدیر حج و زیارت گیلان از ثبت‌نام هفت هزار زائر گیلانی اربعین در سامانه سماح خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ طی روزهای منتهی به اربعین حسینی تعداد ثبت‌نام‌کنندگان افزایش می‌یابد لذا زائران حتما از طریق سامانه سماح ثبت‌نام را انجام دهند و بدون ثبت‌نام اقدام به خروج از ایران نکنند.

فعال با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی سامانه سماح ویژه اربعین حسینی از طریق صداوسیما، عنوان کرد: کارگزاران سامانه سماح در مرزهای ایلام و کرمانشاه نیز آماده ثبت‌نام زائران هستند و تنها مبلغ 22 هزار تومان بابت بیمه زائر پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اعزام 24 هزار زائر گیلانی اربعین در سال گذشته، اضافه کرد‌: مبلغین حج و زیارت استان در موکب‌های آستارا و مهران حضور دارند و به سوالات زائران در حوزه‌های دینی پاسخ خواهند داد.

محمدباقر باقرزاده، مدیرکل صداوسیمای گیلان نیز، از راه‌اندازی قرارکاه رسانه‌ای در موکب آستارا خبر داد و تصریح کرد:‌ برد رسانه‌ای حضور زائران خارجی اربعین حسینی در ایران و حال و هوای معنوی آنان برای زیارت کربلا مد نظر قرار دارد.

وی با اشاره به اعزام یک تیم خبری به کربلا جهت پوشش زنده تصویری خدمت‌رسانی موکب‌های گیلان به زائران اربعین حسینی، یادآور شد:‌ همزمان با برپایی موکب‌ها در کربلا، این فعالیت‌ها به صورت زنده و روزانه پوشش داده خواهد شد تا مردم بتوانند نتیجه کمک‌های خود به موکب‌ها را ببینند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن حسن فعال مدیر حج و زیارت گیلان اربعین سامانه سماح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ صفیه رجبی افزود: نخستین دوره از دیروز با ۴۰ کارآموز در شهرستان ماسال آغاز شده و به تدریج در مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد. وی ارتقای مهارت قالی بافان را یکی از عوامل ترغیب این صنف، برای تولید قالی و فرش‌های اصیل دانست و گفت: این دوره‌های مهارت آموزی نقش مهمی در فراگیری روش‌های نوین هنر در ارتقای این صنعت دارد. رئیس اداره فرش صمت گیلان؛ افزایش بهره وری در بافت انواع قالی و فرش و کاهش هزینه‌های تولید این را از دیگر مزایای دوره‌های آموزشی عنوان کرد. وی در پایان تصریح کرد: قرار است، دوره ارتقای مهارت قالی بافان برای ۳۵۰ نفر از فعالان حوزه فرش دستبافت، در قالب ۵ دوره آموزشی، طبق دستورالعمل‌های مرکز ملی فرش ایران برگزار، و برای شرکت کنندگان گواهینامه مهارت صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع