Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  نعمت الله ظریف دبیر انجمن انبوه سازان خراسان رضوی در نشستی خبری در جمع اصحاب رسانه گفت: در ۵ سال قبل دولت راهبری تحت عنوان مسکن مهر برای رونق صنعت مسکن اتخاذ کرده بود که متاسفانه این طرح پس از گذشت ۵ سال مغفول مانده است.

او ادامه داد: دولت تصمیم داشت پروژه مسکن مهر را به اتمام برساند و سپس طرح مسکن اجتماعی که متولی آن اداره راه و شهرسازی است آغاز کند که متاسفانه موفق به انجام این کار نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر انجمن انبوه سازان خراسان رضوی با اشاره به طرح‌های تشویقی دولت برای پویایی صنعت مسکن، گفت: واگذاری زمین و به مشارکت گذاشتن آن توسط دولت به انبوه سازان موجب تحرک بخشیدن به تولید مسکن در کشور می‌شود تا سازندگان بتوانند از زمین استفاده کرده و از این طریق، دغدغه تامین زمین یا منابع خرید زمین را نداشته باشند.

ظریف با بیان اینکه جامعه هدف دولت مردم کم برخوردار است، افزود: هدف دولت از سخت مسکن‌های ارزان تامین مسکن برای دهک‌های ۳ تا ۶ است که براساس این طرح قرار است ظرف دو سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور ساخته شود.

او تصریح کرد: خوشبختانه پس از ۷ ماه طرح اقدام ملی ساخت مسکن روند صعودی داشته و بر اساس آمار ارائه شده ۴۰۰ هزار واحد در دست اقدام وجود دارد که این تعداد ۲۰۰ هزار واحد آن در شهر‌های جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و بازآفرینی شهری تحویل داده می‌شود.

دبیر انجمن انبوه سازان خراسان رضوی با اشاره به ۸ اینکه چشم انداز خوبی برای توسعه این طرح نسبت به طرح‌های قبلی وجود دارد، گفت: متناسب با نیاز هر استان در این طرح تعدادی واحد مسکونی پیش بینی شده که سهم خراسان رضوی از این طرح ۸ هزار واحد است، که از این تعداد ۳ هزار واحد توسط اداره راه و شهرسازی اجرایی شده است، زیرا در برخی محدوده‌های شهری متقاضی در یافت مسکن پایین است.

ظریف افزود: با توجه به تقاضای جامعه، سالانه ۷۵ هزار واحد در خراسان رضوی باید عرضه شود که ظرف ۵ سال قبل با همکاری بخش خصوصی و مردم، یک سوم این آمار اجرایی شده است.

او با بیان اینکه هدف دوبلت از اجرای این طرح فراهم کردن موجبات رونق ساخت و ساز است، ادامه داد: بر اساس این طرح ظرف دو سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور ساخته خواهد شد.

دبیر انجمن انبوه سازان خراسان رضوی گفت: ۶۰ درصد هزینه تمام شده مسکن مربوط به ارزش زمین است و امیدواریم که تا با اجرای این طرح بتوانیم بخشی از مشکلات مسکن آحاد مردم به ویژه زوج‌های جوان را حل کرد.

ظریف با بیان اینکه طبق قراردادی که دولت با انبوه سازان دارد اگر پروژه طی مدت معین تحویل داده نشد جریمه لحاظ می‌گردد، افزود: میزان جریمه در نظر گرفته شده به نسبت سهم الشرکه دولت رقم قابل توجهی نیست، زیرا آورده دولت نسبت به انبوه ساز کمتر و قیمت افزایشی مصالح ساختمانی نسبت به قیمت زمین کمتر بوده است.

او تصریح کرد: در یک سال و نیم قبل قیمت زمین حدود ۱۵۰ درصد و قیمت مصالح ساختمانی حدود ۱۲۰ درصد افزایش داشته است و افزایش تولید و عرضه مسکن، بدون اجرای ابزار‌های تنظیمی صورت پذیرد، منفعتی نسیب خانوده‌های فاقد مسکن و متقاضیان اصلی این بازار نخواهد شد، زیرا مانند اتفاقی که در سال‌های اخیر رخ داده است عمده واحد‌های اضافه شده، صرف تقاضا‌های سودگرانه و سرمایه‌ای خواهد شد.

انتهای پیام//ف. س


افزایش ۱۵۰ درصدی زمین در یک سال و نیم قبل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن واگذاری بیش از ۲ واحد مسکونی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی عصر امروز پس از سخنرانی در جمع مردم شاهرود، واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی و همچنین زمین‌های مرتبط با اجرای طرح جوانی جمعیت را به شهروندان متقاضی و دارای شرایط واگذار کرد.
این زمین‌ها به صورت قواره‌های ۲۰۰ متری و برای ساخت خانه‌های ویلایی است و به کسانی تعلق می‌گیرد که فرزند سوم و یا بیشتر آنها در سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد.
همچنین خانه‌های واگذار شده در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن، مقاوم سازی خانه‌های روستایی و بازآفرینی شهری ساخته شده است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت بر وعده خود برای ساخت مسکن پایبند است به اهمیت نهاد خانواده و تلاش و تبلیغ دشمن برای ضربه زدن به این نهاد مهم اجتماعی اشاره کرد و گفت : امروز بحران خانواده یکی از آسیب‌ها و بحران‌های جدی تمدن غرب است 
رئیس جمهور با تاکید بر ترویج تشکیل خانواده در جمهوری اسلامی ایران افزود: تمام قوانین و مقررات ما باید تشویق‌کننده تشکیل نهاد خانواده باشد و قانون جوانی جمعیت به همین منظور تدوین و تصویب شده و ترجمان آن ترویج و حمایت از تشکیل خانواده و فرزندآوری است.
استاندار سمنان هم در این جلسه از افتتاح بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در این استان در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.
سیدمحمدرضا هاشمی گفت: نزدیک ۳ هزار و ۷۶۶ واحد در سطح شهر‌های استان در حال ساخت است.
هاشمی گفت: ۵ هزار و ۳۷۰ نفر واجد شرایط تحویل زمین رایگان بودند که از این تعداد یک هزار و ۷۳۲ قطعه تحویل‌شده و امشب هم با حضور رئیس‌جمهور یک هزار و ۱۵۸ قطعه تحویل شد.
استاندار سمنان افزود: با حمایت‌های وزیر مسکن ، همه منازل احداثی در دامغان ویلایی هست و تلاش می کنیم زمین‌های واگذاری باقی‌مانده نیز در سطح استان ویلا سازی شود.

دیگر خبرها

  • جشن واگذاری بیش از ۲ واحد مسکونی در استان سمنان
  • احداث ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان سمنان
  • حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است
  • ۳۳ هزار واحد طرح نهضت ملی استان همدان در حال ساخت است
  • ۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان همدان در حال ساخت است
  • فردا ؛ افتتاح بیش از دو هزار واحد مسکونی در سمنان
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس
  • ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران ساخته شد
  • ۹۷۰ واحد مسکونی در شاهرود به متقاضیان واگذار می‌شود
  • ۶ هزار مسکن روستایی در استان ایلام ساخته شده