Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش مازندران گفت: در آزمون استعدادهای درخشان هیچگونه امتیازی برای پذیرش دانش‌آموزان وجود ندارد و هیچگونه سهمیه‌ای برای کسی منظور نمی‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از فعالیت 29 مرکز آموزشی استعدادهای درخشان در سطح استان مازندران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: از این تعداد سهم مدارس دخترانه 15 مرکز و سهم مدارس پسرانه 14 مرکز است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: حدود 6 هزار و 662 دانش‌آموز سال گذشته در مدارس استعدادهای درخشان استان، مشغول تحصیل بودند که از این تعداد، 4 هزار و 538 دانش‌اموز در متوسطه دوم و مابقی نیز در دوره متوسطه اول فعالیت می‌کردند.
 
آزادی بیان کرد: از مجموع کل دانش‌آموزان اعلام شده، تعداد یک‌هزار و 864 دانش‌آموز سمپادی پایه دوازدهم از این مدارس فارغ‌التحصیل شدند و به جای این‌ها تعداد 790 نفر دانش‌اموز جدید در پایه هفتم وارد این مدارس شدند.

وی ادامه داد: طی سال تحصیلی جدید در دوره متوسطه دوم نیز تعداد 575 نفر در قالب تکمیل ظرفیت وارد مدارس سمپادی شدند.
 
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: تمامی دانش‌اموزان ورودی به مدارس استعدادهای درخشان استان، صرفا از طریق آزمون ورودی پذیرفته می‌شوند و هیچ ملاک و معیار دیگری برای جذب این دانش‌آموزان وجود ندارد.
 
آزادی در پاسخ به این سوال که آیا سهمیه خاصی برای اقشار و آحاد خاصی برای قرارگرفتن در میان دانش‌اموزان این مدارس وجود دارد یا خیر، تاکید کرد: در آزمون استعدادهای درخشان هیچگونه امتیازی برای پذیرش دانش‌آموزان وجود ندارد و هیچگونه سهمیه‌ای برای کسی منظور نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه استان مازندران از لحاظ جمعیت دانش‌آموزی در تمام عرصه‌های آموزشی اعم از عادی، غیردولتی، سمپادی و استعدادهای درخشان در سطح کشور دارای رتبه دهم است؛ گفت: استان مازندران به لحاظ شاخص‌های نخبگی و شاخص‌های قابل طرح در عرصه استعدادهای درخشان در رتبه‌های دوم و سوم کشور قرار دارد.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟

تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش نه صبح، اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مشخص شد.

دانش آموزان تا پایان ۲۸ اسفندماه باید به مدرسه می‌رفتند. اما بیشتر دانش آموزان از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدارس نرفتند و مدارس به صورت نیمه تعطیل بود.

بعد از تعطیلات نوروز دانش آموزان از تاریخ ۱۴ فروردین باید به مدرسه بروند و مدارس دایر است.

سیزده به در که همان روز طبیعت است مصادف است با روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ و ۲۱ رمضان ۱۴۴۵ و تعطیل رسمی است. با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان و اولیا در سفر هستند و در این فکر هستند که مدارس تعطیل می‌شود احتمال می‌رود که فردای این روز تعطیل باشد، اما طبق هر سال مدارس از روز ۱۴ فروردین به صورت حضوری باز است.

آیا دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

تا این لحظه دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل رسمی اعلام کردن این روز نگرفته است و مدارس و ادارات در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ فعال هستند.

tags # تعطیلی مدارس سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی
  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟