Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «سی‌ان‌بی‌سی»، تحلیلگران نفت پیش‌بینی کردند پس از حمله پهپاد‌های یمنی به تاسیسات نفتی عربستان که توقف نیمی از تولید نفت این کشور را به دنبال داشت، ممکن است بهای این طلای سیاه تا بشکه‌ای ۱۰ دلار افزایش یابد.

روز گذشته ده فروند پهپاد انصارالله یمن دو پالایشگاه بقیق و خریص از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان را هدف قرار دادند که به دنبال آن تولید روزانه ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون بشکه نفت این کشور متوقف شد.

هر چند بنا به گفته کارشناسان، هنوز برای تخمین میزان دقیق خسارات و مدت زمان بازسازی این خرابی‌ها بسیار زود است، اما کارشناسان پیش‌بینی کردند تاثیر این اتفاق بر بازار نفت می‌تواند افزایش دو رقمی قیمت‌ها باشد.

«اندرو لیپو» رئیس شرکت نفت لیپو در این خصوص گفت: «این اتفاق بزرگی است. انتظار دارم بازار عصر یکشنبه با افزایش ۵ تا ۱۰ دلار در هر بشکه روبرو باشد».

«کوین بوک» رئیس تحقیقات مرکز انرژی «کلییر ویو» نیز گفت: «مدت زمان تعمیرات که ممکن است هفته‌ها و یا ماه‌ها به طول انجامد تعیین کننده تاثیر این اتفاق بر قیمت‌ها خواهد بود».

بوک در یادداشتی نیز اعلام کرد: «با پیش‌فرض‌های اولیه ما که شامل ارزیابی‌های عمومی از ظرفیت ذخایر استراتژیک نفت و ذخیره اوپک است  افزایشی حدود ۶ دلار در هر بشکه نفت در پی خواهد داشت».

باب مک نالی، رئیس گروه انرژی «راپیدان» نیز گفت: «با فرض آنکه صدمات خفیف بوده باشد احتمال افزایش چند دلاری قیمت‌ها وجود دارد، اما چنانچه این حادثه به اقدامات تلافی‌جویانه ختم شود فکر می‌کنم به راحتی بهای نفت بیش از ۱۰ دلار افزایش خواهد یافت».

روبرتو فریدلندر، رئیس تجارت انرژی «سی پورت گلوبال» نیز در این خصوص پیش‌بینی کرد بسته به زمان بازگشت این تاسیسات به تولید بهای نفت ممکن است تا ۱۰ دلار افزایش یابد.

روز گذشته، پهپاد‌های یمنی تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان سعودی را هدف قرار دادند و به دنبال آن آتش‌سوزی وسیعی در آنجا به وقوع پیوست. شدت خرابی‌های این حملات به حدی بوده است که وزیر انرژی عربستان از توقف فعالیت این تاسیسات و تولید نیمی از نفت این کشور در پی این حمله خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهای نفت عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ایران به صهیونیست ها قیمت نفت را بالا برد

به گزارش قدس آنلاین، در معاملات ساعات گذشته بازار جهانی انرژی، قیمت نفت برنت دریای شمال با ۷۱ سنت افزایش به ۹۰.۴۵ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت آمریکا هم ۶۴ سنت معادل ۰.۷۵ درصد بالا رفت و ۸۵.۶۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

دلیل افزایش قیمت نفت در بازار جهانی از سوی کارشناسان، حمله تلافی جویانه کشورمان به سرزمین‌های اشغالی و رژیم صهیونیستی با صدها فروند پهپاد و موشک در پی حمله این رژیم به ساختمان کنسولی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران کشورمان، عنوان شده است.

به گزارش اکونومیست، در صورتی که شاهد بالا گرفتن بیشتر تنش‌ها در سطح خاورمیانه باشیم و در پی تنش آفرینی بیشتر صهیونیست‌ها کشورمان دست به حملات بیشتری به رژیم صهیونیستی بزند، ممکن است در آینده نزدیک شاهد عبور قیمت نفت از ۱۰۰ دلار در هر بشکه نیز باشیم.

با وجود افزایش امروز قیمت نفت اما هنوز قیمت کنونی نسبت به ابتدای هفته پایین‌تر است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله ایران به صهیونیست ها
  • افزایش قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل/ قیمت هر بشکه به ۱۰۰ دلار می‌رسد؟
  • افزایش قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل | قیمت هر بشکه به ۱۰۰ دلار می رسد؟
  • حمله ایران به صهیونیست ها قیمت نفت را بالا برد