Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@04:09:18 GMT

تماس تلفنی عباس و امیر کویت با پادشاه سعودی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۱۱۴۲

تماس تلفنی عباس و امیر کویت با پادشاه سعودی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و امیر کویت روز یکشنبه با پادشاه عربستان تلفنی درباره حمله به تاسیسات نفتی این کشور گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت روز یکشنبه تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان درباره حمله به دو پالایشگاه نفتی این کشور گفت‌وگو کرد.

امیر کویت در این گفت‌وگوی تلفنی حمله به این دو پالایشگاه نفتی را رد و آن را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

ارزش شرکت ملی نفت عربستان چه مقدار است؟

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز روز یکشنبه با پادشاه عربستان تلفنی گفت‌وگو کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این تماس تلفنی حمله به تاسیسات نفتی شرکت آرامکوی عربستان را نیز محکوم کرد.

روز شنبه پس از آنکه خبرهایی درباره آتش گرفتن تأسیسات نفتی آرامکوی سعودی منتشر شد، «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی این کشور با ۱۰ پهپاد پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در «شرقیه» سعودی را هدف قرار داد.

سرتیپ «یحیی سریع» افزود: «این عملیات در چارچوب حق طبیعی و مشروع ما در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن صورت گرفت».

محکومیت این عملیات پهپادی در حالی انجام شده که امیر کویت و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به تجاوزات ائتلاف سعودی به یمن و محاصره این کشور که از ششم فروردین ۱۳۹۴ آغاز شده است، هیچگونه واکنشی نشان نداده و همچنان به حمایت از سعودی‌ها می‌پردازند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن ملک سلمان عربستان سعودی پالایشگاه نفتی آرامکو جنگ یمن حمله پهپاد امیر کویت محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه 

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی فداکار شامگاه ۲۸ فروردین ماه در بازدید و بررسی چند نقطه در معرض سیل شهرستان منوجان از جمله پل عباس‌آباد و سیل‌بند طالقان گفت: ۴۸ کیلومتر لایرویی رودخانه‌ها در حوزه استحفاظی شهرستان منوجان در سال گذشته انجام شده و با این اتفاق علیرغم اینکه بیشترین بارش را در منوجان داشتیم، اما شاهد کمترین خسارت هستیم. 

استاندار کرمان تصریح کرد: مسئولان کشور نیز پیگیر اوضاع استان و جنوب کرمان هستند و وزیر کشور از طریق تماس تلفنی جویای وضعیت منطقه بود.

فداکار با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های استان برای مدیریت هرچه بهتر بارندگی در جنوب استان، اظهار کرد: یکی از کارهای مهم و موثر انجام شده در سال گذشته، راه‌اندازی پل «دهنو» بود که موجب تسهیل راه ارتباطی ۳۰ روستا شد و هم اکنون نیز تردد به خوبی در حال انجام است. 

استاندار کرمان همچنین از رودخانه چغوکی شهرستان منوجان بازدید کرد.

فداکار در ادامه با حضور در روستای ماه کنگان و ادای احترام به شهدای گمنام گفت: ماه کنگان سال گذشته هنگام‌ وقوع سیل به زیر آب رفته بود و خساراتی به بار آورد، اما به واسطه احداث سیل‌بند خوشبختانه در سال جاری هیچ مشکلی بوجود نیامده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • لغو حمله رژیم اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  •  رسانه امریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه 
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه