Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:07:22 GMT

افزایش امور قرآنی به توسعه فرهنگی اردکان کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۱۱۸۱

افزایش امور قرآنی به توسعه فرهنگی اردکان کمک می‌کند

بهروز شهابی زاد روز یکشنبه در آیین اختتامیه کلاس‌های آموزشی موسسه فرهنگی عترت  الزهرا(ص) اردکان افزود: بزرگترین راهنمای زندگی انسان‌ها قرآن است و به جرات می‌توان  گفت، هر کسی از این کتاب آسمانی بهره برد، کمتر دچار مشکلات فرهنگی، تهاجمی و ناامنی اجتماعی می‌شود.
وی اضافه کرد: مدیران و آموزگارانی که خطرهای اجتماعی ، مسایل و مشکلات شهر اردکان را درک می‌کنند،می‌توانند با برگزاری کلاس‌های حفظ و تفسیر قرآن و آموزش جوانان و نوجوانان،  آسیب‌های اجتماعی را کاهش و روند توسعه فرهنگی را شتاب دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول با بیان اینکه اردکان صنایع متعدد و چند تیم در لیگ برتر ورزش کشور دارد که همگان به آن به عنوان یک ظرفیت نگاه می‌کنند تصریح کرد:  این در حالی است که دانش آموزان و دانشجویانی که در مسیر آموزش قرآن و کسب علم و دانش گام بر می‌دارند به عنوان افتخار شهرستان قلمداد می‌شوند و مایه مباهات هستند.
شهابی زاد گفت: مسئولان شهرستان تمام تلاش خود را در جهت ارتقاء آموزش به کار خواهند گرفت تا اردکان درسطح کشور به نام و مبلغ قرآن کریم مطرح شود.
مدیرموسسه فرهنگی عترت الزهرا(ص) اردکان نیز با بیان اینکه این موسسه کار خود را از روستای حاجی آباد زرین در ۱۳۶۹ آغاز کرد و در سال‌های آغازین با رشد چشمگیر اعضا روبرو شد تصریح کرد: به منظور گسترش فرهنگ قرآنی تصمیم گرفته شد در شهر اردکان نیز شعبه موسسه راه‌اندازی شود که با استقبال مردم روبرو شدیم.

حجت الاسلام محمد حسین ثقفی اظهار داشت : در سال ۱۳۸۷ موفق به راه اندازی موسسه در مرکز شهرستان شدیم و به آموزش حفظ، تفسیر و مفاهیم قران در گروه‌های  مختلف سنی پرداخته شد.
وی با بیان اینکه امسال ۲۳۰ نفر در کلاس‌های تابستانی این موسسه شرکت کردند ، گفت: هر حافظ قرآن باید تلاش کند تا بر تعداد حافظان افزوده شود.
در این آیین از حافظان قرآن در گروه‌های مختلف سنی از سوی فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان تجلیل شد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/  ۲۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلاس های قرآنی فرمانداری اردکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام اصغر رضوانی، امام جمعه شهر دهاقان در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان اظهار کرد: دانشجویان، فرزندان راستین این آب و خاک بوده که مایه روشنایی چشم و دل ایران و ایرانیان هستند. امیدوارم همگی تلاش کنند که تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد.

وی ادامه داد: جریان تعلیم و تربیت جریانی بوده مستمر که به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها سپرده شده؛ انسان در طول زندگی خود در حال تعلیم و تربیت است. اگر جریان تعلیم و تربیت در جامعه نهادینه و به شکلی مطلوب انجام شود، جامعه و مردم آن به سعادت و رستگاری خواهند رسید.

امام جمعه شهر دهاقان با اشاره به انجام مطلوب امور فرهنگی تأکید کرد: در دانشگاه‌ها باید تلاش شود که امور فرهنگی و انجام آنها نیز بیش از پیش در دستور کار و رسالت دانشگاه قرار گیرند، بر اساس اسناد بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی، می‌توان مطابق با دانش‌پژوهی و دانش‌پروری کار‌های خوب و فاخری را انجام داد، سوق دادن پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های مقطع دکتری به سمت امور فرهنگی، می‌تواند راهکار‌های خوب، مطالعه و تحقیق درباره مسائل فرهنگی جامعه و یافتن شیوه‌های مناسب انجام کار را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

رضوانی افزود: با انجام این کار باعث تقویت روحیه پژوهش در امور فرهنگی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌شویم که علاوه بر آن، آثاری ماندگار و قابل اجرا را در دست خواهیم داشت تا بر اساس خط مش‌های آنها، قادر باشیم امور فرهنگی را بر اساس مطالعات علمی، در جامعه ساری و جاری کنیم.

وی با بیان لزوم انجام آموزش عملی در کنار آموزش نظری در دانشگاه‌های کشور عنوان کرد: در مباحث اقتصادی و درآمدزا، چنانچه دانشگاه علاوه بر تصدی‌گری در مباحث و امور آموزشی در رشته‌های تحصیلی، آموزش عملی رشته را نیز در دستور کار قرار دهد، رویکرد خوب و قابل قبولی خواهد بود.

امام جمعه شهر دهاقان اضافه کرد: تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و یا همکاری با این گونه شرکت‌ها به منظور آموزش عملی رشته‌های نظری در واحد‌های دانشگاهی، بدون تردید بسیار مطلوب و پسندیده است که باید این امر در دانشگاه‌ها نهادینه و اجرایی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • این افراد معلم می‌شوند
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال