Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@04:00:46 GMT

واکنش مسکو به حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۱۳۴۶

کرملین (کاخ ریاست جمهور روسیه) یکشنبه شب به وقت تهران  به عدم درخواست کمک دولت عربستان از روسیه بعد از حمله پهپادی به تاسیسات نفتی این کشور اشاره کرد.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از روزنامه «ودوموستی» «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت، بعد از حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان، این کشور از ما درخواست کمک نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، سخنگوی نیروهای مسلح  یمن  شنبه اعلام کرد که یگان پهپادی ارتش دو پالایشگاه نفتی آرامکوی عربستان سعودی را با 10 پهپاد هدف قرار داد. حمله روز شنبه به پالایشگاه‌های نفتی سعودی‌ها سبب شد تا نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شود.

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال»  نیز روز گذشته در گزارشی به نقل از منابع نزدیک نوشت که حمله روز شنبه باعث شده تا نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شود. توقف تولید شامل دست‌کم 5 میلیون بشکه در روز خواهد شد که 5 درصد از تولید جهانی روزانه نفت را شامل می‌شود.

به نوشته رویترز، سخنگوی کرملین در این زمینه اظهار داشت: «حملات پهپادها به زیرساخت‌های نفتی عربستان سعودی یک رویداد هشدار دهنده برای بازارهای نفتی است. البته چنین تلاطم‌هایی به ثبات بازار انرژی کمک نمی‌کند.»

پسکوف در خاتمه ضمن اشاره به این که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری کشورش در جریان این رویداد بوده و از آن اطلاع کاملی دارد، گفت: «ما نمی‌دانیم که آیا آن‌ها به کمک نیاز دارند، این مسئله بعید است. آن‌ها خودشان تمام توانایی‌های لازم را دارند.»

 این در حالی است که یک مقام کاخ سفید یکشنبه  گفت که آمریکا آماده است از ذخایر راهبردی انرژی خود برای ایجاد ثبات در بازار نفت استفاده کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه کرملین یمن عربستان سعودی روسیه عربستان مسکو یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل

ساعاتی پس از شروع پاسخ موشکی و پهپادی گسترده ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، وزیر امور خارجه فرانسه در حمایت از تل آویو، این اقدام جمهوری اسلامی ایران را قویا محکوم کرد.

به گزارش مشرق، استفان سژورنه وزیر امور خارجه فرانسه ساعتی پیش در صفحه رسمی خود در ایکس بدون اشاره به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونستی و اقدام اخیر آن در حمله به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران نوشت: فرانسه حمله ایران علیه اسرائیل را قویا محکوم می کند.

دیپلمات ارشد دولت فرانسه مدعی شد: ایران با تصمیم خود برای انجام چنین اقدام بی سابقه ای، گام جدیدی در جهت اقدامات بی ثبات کننده اش در منطقه برداشته و خطر تشدید اقدامات نظامی را ایجاد کرده است.

سژورنه در حمایت از اسرائیل نوشت: فراسنه بار دیگر بر تعهد خود به امنیت اسرائیل تاکید می کند و همبستگی خود با اسرائیل را بار دیگر مورد تاکید قرار می دهد.

ساعتی پیش نیز ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی، در واکنش به حمله ایران به رژیم صهیونیستی گفت: بریتانیا به دفاع از امنیت (رژیم) اسرائیل ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • وحشت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی/ باید هوشیار باشیم!
  • واکنش فرمانده انگلیسی به حمله پهپادی ایران به اسرائیل | هدف این بود که ...
  • واکنش یک مقام نفتی به صف‌های طولانی پمپ‌بنزین پس از حمله‌ی ایران به اسراییل
  • واکنش یک مقام نفتی به صف‌های طولانی پمپ‌بنزین پس از حمله ایران
  • واکنش عربستان به پاسخ موشکی پهپادی ایران به اسرائیل
  • نخستین واکنش اتحادیه اروپا به حملات ضد صهیونیستی ایران
  • فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد
  • واکنش فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل
  • واکنش اتریش به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی: نگران هستیم
  • واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه اسرائیل