Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «مولود چاوش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، ادعای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص الحاق کرانه باختری و بخشی از دره اردن به سرزمین‌های اشغالی را «شرم‌آور» توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، چاوش‌اوغلو روز یکشنبه در نشست اضطراری وزرای امور خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی در شهر «جده» عربستان گفت: «این اظهارات شرم‌آور اقدامی زننده برای کسب چند رأی بیشتر در انتخابات پیش رو به بهای از بین بردن امید برای [دست‌یابی به] صلح پایدار در خاورمیانه است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دیپلمات ارشد ترکیه گفت اشغال‌گری صهیونیست‌ها در اراضی فلسطینی آسیبی سنگین به زندگی عادی فلسطینیان وارد کرده است.

چاوش‌اوغلو گفت صهیونیست‌ها برای این اقدامات خود مورد تشویق برخی کشورها قرار دارند و نظام سیاسی رژیم صهیونیستی در آستانه تبدیل شدن به یک «آپارتاید» و رژیم نژادپرست است. او گفت: «این در معرض عمل انجام شده قرار دادن [توسط صهیونیست‌ها] باید به منزله هشدار به آن‌هایی باشد که برای تحریکات و خشونت‌های اسرائیلی‌ها چک سفید می‌کشند».

وزیر امور خارجه ترکیه در این سخنرانی از جهان اسلام درخواست کرد همبستگی با نهضت فلسطین را حفظ کنند. همچنین گفت پس از اظهارات تازه نتانیاهو، برخی کشورهای اسلامی باید «معامله قرن» را زیر سوال ببرند و نسبت به اقدامات غیرقانونی صهیونیست‌ها اعتراض کنند.

چاوش‌اوغلو ضمن قدردانی از واکنش جامعه جهانی به ادعای نتانیاهو گفت: «این [واکنش جهانی] مثبت است اما کافی نیست». وی خاطر نشان کرد علت اصلی تشکیل سازمان همکاری‌های اسلامی، حمایت از فلسطین است و خواستار طرح صلحی مناسب و درخور شد که «انتظارات فلسطینیان را برآورده کرده و بی‌عدالتی‌های تاریخی را تصحیح کند».

نتانیاهو روز سه‌شنبه رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش‌رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل ملحق می‌‌کند.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی هفته آینده برگزار می‌شود و نتانیاهو که در انتخابات پیشین از تشکیل کابینه بازماند و مجبور به اعلام برگزاری مجدد انتخابات شد، در روزهای گذشته تلاش برای جلب نظر رأی‌دهندگان صهیونیست را تشدید کرده است.

او که در یک نشست خبری در قدس اشغالی صحبت می‌کرد، با نمایش یک نقشه مجعول، در تشریح طرح خود برای گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی و غصب بخش دیگری از اراضی فلسطینی‌ها، گفت در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» (دریای مرده) را تحت حاکمیت فلسطین اشغالی اعلام می‌کند.

اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و بسیاری از کشورهای منطقه از این تصمیم نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس انتقاد کرده‌اند. گروه‌های فلسطینی نیز تاکید کرده‌اند که در برابر این تجاوز آشکار صهیونیست‌ها به حقوق ملت فلسطین خواهند ایستاد.

همچنین «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس در این باره گفت: «چنین کاری، اقدامی غیرقانونی، انکار حق مردم فلسطین برای داشتن حق تعیین سرنوشت و تهدیدی خطرناک برای فرصت [ایجاد] صلح و امنیت برای هردو مردم [ساکن این ناحیه] خواهد بود».

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز از این وعده نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

حدود ۷۰ هزار فلسطینی و ۹۵۰۰ شهرک‌نشین در حال حاضر در نوار حاصلخیزی که حدود یک چهارم کرانه باختری را شامل می‌شود زندگی می‌کنند. طبق قوانین بین‌المللی تمامی شهرک‌سازی‌های انجام شده در این ناحیه غیرقانونی هستند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است

اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در نسل کشی غیرنظامیان در نوار غزه تنها بخشی از توحش این رژیم علیه فلسطینیان محسوب می‌شود. اکنون ۷۰۰ هزار شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری به صورت روزانه اقدام به انجام حملات گسترده علیه غیرنظامیان فلسطینی در این منطقه می‌کنند که علاوه بر آسیب‌های مادی، تلفات زیادی نیز به همراه داشته است. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آلمان گسترش حملات شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کرد. 

کریستین واگنر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان طی کنفرانس خبری با اصحاب رسانه در برلین گفت: ما آخرین خشونت‌های رخ داده از سوی شهرک نشینان در کرانه باختری را به شدت محکوم می‌کنیم. بی تردید این خشونت‌ها از سوی شهرک نشینان افراطی رخ می‌دهد. 

وی با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی برای مهار چنین خشونت هایی، خاطر نشان کرد: قطعا اسراییل به عنوان نیروی اشغالگر در کرانه باختری وظیفه دارد امنیت غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری را براساس یک چارچوب قوانین قابل اجرا، تامین کند. 

آلمان تشدید تنش‌ها در کرانه باختری از سوی شهرک نشینان را مانعی بزرگ در تحقق راهکار دو دولت می‌داند و بر تامین امنیت فلسطینیان تاکید دارد. 

برآورد می‌شود اکنون بیش از ۷۰۰ هزار صهیونیست معادل ۱۰ درصد از جمعیت اسراییل در ۳۰۰ شهرک در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی زندگی می‌کنند. 

براساس راهکار دو دولت، اسرائیل ۷۸ درصد از سرزمین فلسطینی‌ها را تصاحب کرده و ۲۲ درصد باقی مانده شامل نوار غزه و کرانه باختری به پایتختی قدس شرقی کشور مستقل فلسطین را تشکیل خواهد داد. با این حال، مقامات صهیونیست در حال سرمایه گذاری‌های عظیم چندین میلیارد دلاری در کرانه باختری هستند و حتی حاضر نیستند همین ۲۲ درصد از سرزمین‌های باقی مانده فلسطینیان را نیز برای تشکیل کشور مستقل به آنها بدهند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • حمله‌های بامدادی اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • شهادت یک فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • یک شهید در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|بمباران غزه وحمله گسترده به کرانه باختری
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند