Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که ایران احتمال هر گونه مذاکره با آمریکا را رد کرده یک مقام کاخ سفید یکشنبه شب به وقت تهران مدعی شد احتمال دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا در نیویورک وجود دارد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت آمریکا آماده است با توجه به حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، از ذخایر راهبردی انرژی این کشور استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «کلین کانوی» از مشاوران «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت که وزارت انرژی این کشور آماده است تا پس از حملات به تاسیسات نفتی عربستان، در صورت نیاز از ذخایر راهبردی انرژی آمریکا برای ایجاد ثبات در بازارهای جهانی استفاده کند.

این در حالی است که حمله روز شنبه به پالایشگاه‌های نفتی سعودی‌ها سبب شد تا نیمی از تولید نفت عربستان سعودی متوقف شود.

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» روز گذشته در گزارشی به نقل از منابع نزدیک نوشت که حمله روز شنبه باعث شده تا نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شود.توقف تولید شامل دست‌کم 5 میلیون بشکه در روز خواهد شد که 5 درصد از تولید جهانی روزانه نفت را شامل می‌شود. عربستان روزانه حدود 9.8 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

به گزارش رویترز، مشاور کاخ سفید درباره ادعای احتمال دیدار «حسن روحانی»  رئیس جمهور ایران با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که احتمال چنین دیداری وجود دارد، هر چند حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی کمکی به احتمال برگزاری این دیدار نکرده است. 

در حالی که دولت آمریکا و رسانه‌های این کشور در واکنش به عملیات موفق پهپادی انصار الله و ارتش یمن علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی در منطقه «بقیق»، تلاش کرده‌اند هجمه رسانه‌ای تازه‌ای علیه ایران شکل دهنداما تهران این ادعا را رد کرده است. 

«محمد جواد ظریف» وزیر وزیر خارجه ایران در واکنش به اتهام‌زنی بی‌سند واشنگتن به تهران درباره حمله پهپادی یمن به عربستان سعودی گفت: «مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا بعد از ناکامی در فشار حداکثری(علیه ایران) به فریبکاری حداکثری روی آورده است.»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران کاخ سفید ایران و آمریکا نیویورک عربستان انرژی عربستان سعودی نفت رئیس جمهور آمریکا دولت آمریکا یمن وزیر خارجه واشنگتن وزیر خارجه آمریکا ایران و آمریکا رئیس جمهور آمریکا عربستان عربستان سعودی کاخ سفید نیویورک دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، درباره ادعای رافائل گروسی رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، گفت: گزارش‌هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

وی افزود: در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است. در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: ۱۲۰ بازرس تأیید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تأسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به بیانیه توافقی اسفندماه سال گذشته میان گروسی و سازمان انرژی اتمی، مبنی بر توجه ایران به ان پی تی و پادمان خاطر نشان کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی‌پذیرد.

وی در خصوص برجام گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است.

کد خبر 6080305

دیگر خبرها

  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • توزیع بیش از چهار میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای غرب خراسان
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • نشریه بریتانیایی: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان