Web Analytics Made Easy - Statcounter

قلعه شاخانی از برگزاری جشنواره قرآنی آیات با عنوان نغمه های محمدی در استان خبر داد و گفت: فراخوان این جشنواره به زودی در ذو بخش گزوهی و انفرادی اعلام می شود.


به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، جلال قلعه شاخانی امروز (۲۴ شهریور)در کارگروه قرآن و عترت این اداره کل با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره قرآنی آیات با عنوان نغمه های محمدی در استان اظهار داشت: جشنواره قرآنی آیات در راستای تبیین توسعه و ترویج مفاهیم ناب در سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) و ایجاد همدلی، اخوت و اتخاد مضاعف در بین هنرمندان با مضامین و محتوای نغمه های محمدی، آواها و سبک‌های در مدح و ثنای نبی مکرم (ص) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در بخش های گروهی و انفرادی در روزهای آینده در بین علاقه مندان اعلام خواهد شد، عنوان کرد: جشنواره در بخش گروهی شامل همسرایی و سرودهای در مدح و منقبت نبی مکرم اسلام (ص)، بخش انفرادی شامل مولودی خوانی و ابتهال و بخش تجلیل از پیشکسوتان عرصه مولودی خوانی و ابتهال برگزار می شود.

 

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان در ادامه با اشاره به ثبت نام بیمه فعالان قرآنی استان افزود: ثبت نام بیمه تامین اجتماعی 185 نفر از فعالان قرآنی استان در صندوق اعتباری هنر انجام شده است و این افراد می توانند از مزایایی بیمه بهره مند شوند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر تشکیل موسسات قرآنی در سطح استان بیان کرد: مدارک و مستندات 15 موسسه قرآنی در سطح استان جمع آوری و به محض تایید پروانه فعالیت برای آنها صادر خواهد شد.


قلعه شاخانی همچنین خواستار چشم انداز افزایش موسسات قرآنی استان تا پایان سال شد و افزود: تعداد بسیار بالای مساجد و امامزادگان و وجود شاخصه‌هایی دینی و قرآنی استانی همچون بیشترین تعداد مکان‌های مذهبی و دینی و قرآن‌های تاریخی نشان از عشق و ارادات مردم استان در حوزه قرآنی دارد و لازم است از این ظرفیت در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه استفاده کنیم.

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم خبرگزاری شبستان عاشورا استان بوشهر عزاداری محرم عاشورای حسینی محرم شیراز اربعین حسینی جشنواره قرآنی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۱۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پردیس آسمانه هنر ایران افتتاح می‌شود/ جشنواره فجر معماری امسال برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز مدیران وزارت ارشاد با معماران در ساختمان وزارتخانه اظهار کرد: جشنواره معماری فجر، امسال به جشنواره‌های دیگر فجر افزوده می‌شود.

وی افزود: سند ملی معماری امروز تحویل شورای عالی انقلاب فرهنگی شد که تحولات بزرگی را رقم خواهد زد.

اسماعیلی همچنین درخصوص طرح ویژه وزارت ارشاد عنوان کرد: دهه فجر ساخت بنای آسمانه هنر ایران آغاز می‌شود، که برای این طرح بنای ده هزار متری با مجموعه زیربنایی ۱۲۰هزار متری پیش بینی شده است.

همچنین ایجاد دبیرخانه هنر معماری و حکم دکتر محمدخوانی هم امروز ارایه شد، این دبیرخانه امسال شروع بکار خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • جشنواره حضرت خدیجه (س) در کردستان برگزار می‌شود
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • جزییات جشنواره عکس نیکوکاری تشریح شد
  • از آلبوم مرقع «دولت قرآن» اثر یدالله کابلی رونمایی شد
  • آلبوم مرقع «دولت قرآن» یدالله کابلی رونمایی شد
  • پردیس آسمانه هنر ایران افتتاح می‌شود/ جشنواره فجر معماری امسال برگزار می‌شود