Web Analytics Made Easy - Statcounter

صوفی گفت: برگزاری ششمین نشست جهانی «راه ابریشم» در همدان فرصت مناسبی برای معرفی هر چه بیشتر همدان و ثبت آثار تاریخی این استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «عباس صوفی» در نشست خبری با خبرنگاران همدان به مناسبت رویداد جهانی «راه ابریشم» گفت: از هر فرصتی جهت معرفی استان همدان به جهانیان جهت جذب گردشگر و ثبت آثار تاریخی این استان استفاده می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 شهردار همدان با بیان اینکه نشست «جهانی راه ابریشم» با حضور 16 کشور عضو سازمان «راه ابریشم» در همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: حضور ارکان و مدیران یونسکو به مدت یک هفته در همدان برای ثبت جهانی آثار کمک شایانی می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه 90 مهمان خارجی در این رویداد در همدان حضور خواهند یافت ، افزود: وفاق خوبی بین مسوولان استان برای برگزاری این رویداد برقرار است.

 

شهردار همدان با تاکید بر نقش رسانه ها در این همایش اظهار داشت: مغفول ماندن آثار و ظرفیت های تاریخی همدان یکی از دغدغه های بزرگ به شمار می رود و انتظار داریم با کمک رسانه ها این خلاء برطرف شود.

 

صوفی افزود: اطلاع رسانی گسترده این همایش مهمترین برنامه کمیته اجرایی است و انتظار می‌رود رسانه ها اطلاع رسانی گسترده از این همایش داشته باشند

 

پیشنهاد ایجاد دفتر منطقه‌ای یونسکو در همدان

 

نایب رئیس شورای شهر اسلامی همدان نیز در ادامه این نشست  با بیان اینکه سه پیشنهاد به سازمان یونسکو داده شده است، اظهار کرد: ایجاد دفتر منطقه‌ای یونسکو در همدان یکی از پیشنهاداتی است که در حال پیگیری آن هستیم.

 

«حمید بادامی‌نجات» با اشاره به اینکه دومین پیشنهاد به سازمان یونسکو کشف همدان به عنوان پروژه جهانی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و شهرداری است، گفت: پیشنهاد  دوم بحث شناخت همدان جهت جذب گردشگر و سوم سیتی‌برندینگ همدان است، استان همدان چندین پتانسیل برندینگ دارد و سازمان یونسکو می‌تواند این پروژه را دنبال کند.

 

ششمین نشست جهانی ، راه ابریشم از یکم تا هفتم مهرماه جاری به میزبانی همدان برگزار می‌شود و ۱۶ کشور مهمان شهر همدان هستند.

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم عاشورا خبرگزاری شبستان عزاداری محرم استان بوشهر عاشورای حسینی محرم شیراز تاسوعای حسینی شهردار همدان نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، این نشست تخصصی روز چهارشنبه 29 فروردین‌ماه 1403 با حضور مرتضی حسینقلی‌زاده معاون میراث‌فرهنگی، مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان، مدیران پایگاه‌های ملی میراث‌فرهنگی، مدیران ادارات شهرستانی و کارشناسان میراث‌فرهنگی در محل کاخ‌موزه گرگان برگزار شد.نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی ازجمله فرونشست، سیل، زلزله و... با سخنرانی دکتر حامد رضایی هیئت‌علمی دانشگاه گلستان برگزار شد. شعار امسال روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی با عنوان «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» انتخاب شده است و ایکوموس(شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها سازمانی برای نگهداری و پاسداری از اماکن میراث‌فرهنگی در سراسر جهان) به کشورها توصیه کرده که دراین‌باره برنامه‌های خود را ارائه دهند.برگزاری تورهای معرفی بناها و محوطه‌های تاریخی، برگزاری سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی و وبینارهای آموزشی از اهم برنامه‌ها به‌مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در استان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • ​​​​​​​«همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» برگزار شد
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • مطالبه بسطامی‌ها از دولت؛ تامین آب پایدار تا ثبت جهانی آثار تاریخی
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»