Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@23:55:30 GMT

فعالیت 14 واحد فعال بوم گردی در بهشهر

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۱۷۵۵

به گزارش ایلنا، حسین یوسفی  در جمع خبرنگاران شهرستان بهشهر با اشاره به ظرفیت طبیعی، تاریخی و میراثی شهرستان بهشهر افزود: بهشهر از جمله شهرهای میراثی استان مازندران است که باید برای توسعه گردشگری در بخش های مخالف تلاش شود. 

وی با اعلام اینکه تاسیسات اقامتگاه بوم گردی و توسعه گردشگری روستایی در فضایی سنتی از جمله گردشگری مهم سال های اخیر است؛ یادآور شد: اکنون 14واحد بوم گردی در شهرستان بهشهر فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی گفت: 8واحد جدید بوم گردی در سال جاری پروانه بهره برداری اخذ کردند و 14پرونده دیگر در دست انجام است.

این مسئول افزود: اقامتگاه‌های بوم گردی این شهرستان، ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه و رونق بوم‌گردی است که باید در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری انجام شود و از حضور سرمایه گذاران حمایت می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر گفت: اکنون زمینه‌ای فراهم شده تا خانه‌ها و اماکن قدیمی بازسازی شده و به فضاهای اقامتی برای اسکان مسافران و گردشگران در روستاهای هدف گردشگری تبدیل شود که رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از مهمترین نمونه‌های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است که با تکیه به امکانات بومی و ظرفیت‌های محلی، موجب رونق اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها در بخش گردشگری می‌شود.

یوسفی بیان داشت: خانه های مسافر غیر مجاز شهرستان بهشهر شناسایی و ساماندهی لازم انجام شد و اکنون 20واحد خانه مسافر و 3 واحد اقامتی ثابت هتل و هنل آپارتمان در سطح شهرستان بهشهر فعال است و از سرمایه گذاران ابن بخش با بسته های تشویقی حمایت می کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر با اشاره به پتانسیل بهشهر در حوزه گردشگری گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان از همه ظرفیت ها برای ورود گردشگر به شهرستان و افزایش زمان اقامت استفاده می کنیم.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان مازندران صنایع دستی و گردشگری گردشگری بهشهر صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از اجرای برنامه‌های متنوع ویژه هفته فرهنگی برای شهروندان این منطقه خبر داد و گفت: به‌مناسبت این ایام تور اصفهان‌گردی به همت اداره فرهنگی اجتماعی منطقه به‌منظور بازدید از ابنیه تاریخی و گردشگری اصفهان با حضور تعدادی از اساتید راهنمای گردشگری دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

محمدمهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی منطقه ۱۴ در هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: تور اصفهان‌گردی به همت اداره فرهنگی اجتماعی منطقه به‌منظور بازدید از ابنیه تاریخی و گردشگری اصفهان ویژه هفته فرهنگی اصفهان در محلات منطقه از سوم تا پنجم اردیبهشت و هشتم اردیبهشت ویژه خانواده‌ها از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این برنامه شهروندان از سه مکان تاریخی (پل خواجو، میدان امام و مسجد جامع عتیق) بازدید انجام می‌دهند، افزود: تور اصفهان‌گردی با همراهی اساتید گروه تاریخ دانشگاه اصفهان به‌منظور راهنمای تور و توضیح اماکن تاریخی اجرا خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در هر روز از اجرا پنج دستگاه اتوبوس ویژه شهروندان اختصاص داده شده و شهروندان از خدمات این تور به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 746823

دیگر خبرها

  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • دوازده برابر شدن ظرفیت فعال ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه هسته‌ای بوشهر
  • شهرداری کاشان ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه فعال دارد
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود