Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@17:36:27 GMT

اسقف یونانی تلاش های ایران برای ایجاد صلح را ستود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۱۹۲۰

اسقف یونانی تلاش های ایران برای ایجاد صلح را ستود

بر اساس بیانیه روز یکشنبه رایزنی فرهنگی سفارت ایران در آتن، اسقف مئلوف در دیدار آیت الله  "احمد مبلغی" عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت ایجاد صلح و عدالت در جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه تمام تلاش های خود را برای ایجاد صلح و حفاظت از تمام انسان ها بکار می گیرد و این تلاش های واقعاً ستودنی و قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اسقف در ادامه تصریح کرد: بنده چندی پیش در سفری که به حلب داشتم با هم کیشان خود دیدار و در خصوص مسائل منطقه بحث کردیم، شگفت آور است که همه دوستان ما که مسلمان هم نیستند از حمایت های ایران قدردانی می کنند و حفظ استقلال کشورشان را مدیون ایران و نیروهای حزب الله لبنان می دانند.  
 این کشیش یونانی که بیشتر زمان خود را  در لبنان زندگی کرده است،  در ادامه تصریح کرد: "من بعنوان یک مسیحی بارها در مراسم مذهبی مسلمانان بویژه شیعیان شرکت کرده ام. بارها به زیارت مقام حضرت زینب (س) در دمشق رفته ام و شاید بتوان گفت احترامی که بین ادیان در سوریه شاهد آن بودیم پیش از این حوادث بی نظیر بود. داعشی ها و تکفیری ها با حمایت اسرائیل هم مسلمانان و هم مسیحیان را در این کشور سر بریدند و یهود همواره خواستار نابود کردن سوریه که زادگاه مسیحیت در جهان است، بوده ولی جمهوری اسلامی ایران از تجزیه و به خاک خون کشیده شدن بیشتر مردم سوریه بر اثر حملات گروه های تروریستی جلوگیری کرده است.

این کشیش کلیسای آگیون آکیندینون گفت: سعودی ها متاسفانه در یمن دست به جنایات زیادی زده اند و قطعا در این جنایت و ظلم آشکار برخی کشورهای عربی و غربی آنها را پشتیبانی و حمایت می کنند. آنها مساجد، کلیساها و مراکز نگهداری کودکان را روزانه بمباران می کنند که این خود نیز نشان آشکار ظلم استکبار جهانی علیه مردم حق طلب یمن است و ما خالصانه برای پایان یافتن این مثلث شوم عَربی، عِبری و غَربی دعا می کنیم.

اسقف کلیسای "آگیون اکیندینون" شهر آتن همچنین اشاراتی به نقش مهم گفت وگوهای بنیادین بین اسلام و مسیحیت داشت و این تبادل نظر را حافظ سلامت و ثبات سیاسی جامعه دانست.

‌ آیت الله مبلغی نیز در این دیدار گفت: با  وجود اینکه مسیحیت، یهودیت و اسلام سه دین ابراهیمی هستند و سرمنشا همه این ادیان یکی است ولی خداوند متعال ما را به دوستی و روابط حسنه با مسیحیان تشویق کرده و علت این امر را هم عدم حس استکباری در بین مسیحیان است که این خود امری مهم و سازنده بشمار می رود و تجربه ما نیز که سالها بصورت تخصصی در این حوزه فعالیت می کنیم نشان می دهد که شاخصه بارز مسیحیان مخالفت با کبر و خودپرستی است که بسیار باارزش است.

مبلغی در ادامه افزود: ایران یکی از قدیمی ترین کشورهای غرب آسیا (خاورمیانه) است که بر روی موضوع همزیستی مسالمت آمیز ادیان بصورت تخصصی کار می کند و ما بیش از ۳۰۰ کلیسا در سراسر ایران داریم که آزادنه رسوم دینی خود را بجای می آورند. غرور آفت همه ادیان است و ما در هر لباس و مذهبی که باشیم نباید از هواهای نفسانی پیروی کنیم و فروتنی زیباترین لباس برای بشریت است و قطعا جز خاضعین وارد بهشت نمی شوند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران

به گزارش قدس آنلاین، یک مستشار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه در اثر حملات هوایی شب گذشته به شرق سوریه به شهادت رسید.

شهید بهروز واحدی از رزمندگان سپاه اسلام در اثر حملات هوایی شب گذشته به مناطقی در شرق سوریه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • یونانی‌ها سرمربی تیم ملی را بیرون کردند!
  • رمضان؛ بهترین فرصت برای تغییر و تحوّل‌
  • تلاش برای ایجاد فرهنگ خود امدادی ۷۶۰۰ مسافر نوروزی در یزد
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی
  • در تمامی ادیان الهی هتک حرمت زنان مذموم است
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران در سوریه
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • آیا در قانون اساسی پیروان ادیان شناخته نشده، حق تحصیل و استخدام ندارند؟/ آیا گزینش در قانون اساسی وجود دارد؟
  • اقدامات دستگاه قضایی گلستان خوشحال کننده است