Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@09:35:23 GMT

بیماری‌های مرگبار عفونی را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۲۰۷۹

بدن اطلاعات زیادی در مورد آنچه درون شما اتفاق می‌افتد و آن را نمی‌بینید، به شما می‌دهد. در این میان، کمبود ویتامین‌ها در بدن، علائم متفاوتی ایجاد میکند که گاهی بسیار خفیف و گاهی خطرناک و غیرقابل جبران است.

نشانه‌های کمبود، با توجه به نوع هر ویتامین در نقاط خاصی از بدن ظاهر میشوند، که نمونه‌های آن به شرح زیر است:

شوره سر

اخبار اجتماعی- کمبود اسید‌های چرب سالم در رژیم غذایی باعث بروز شوره سر میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امگا ۳ از جمله اسید‌های چرب سالم است که نوعی از آن به نام اسید آلفالینولنیک، نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارد. این نوع چربی در گردو و دانه کتان نیز یافت میشود. امگا ۳ را می‌توانید از طریق مصرف ماهی برای دو بار در هفته، به میزان کافی به بدن تان برسانید.

مو‌های نازک و شکننده

ویتامین‌های گروه ب از جمله بیوتین و اسید فولیک، نقش مهمی در حفظ سلامت مو‌ها دارند و کمبود آن‌ها باعث نازک و شکننده شدن مو‌ها میشود. اسید فولیک در غلات غنی شده و برنج سفید یافت میشود. یک فنجان اسفناج خام نیز منبع خوبی از اسید فولیک است. یک فنجان مارچوبه پخته شده نیز ۶۰ درصد از نیاز روزانه شما به این ویتامین را تامین میکند.

خاکستری شدن مو‌ها

کمبود مس در رژیم غذایی با خاکستری شدن مو‌ها ارتباط دارد. مس در تولید ملانین نقش دارد. اگر زودتر از موعد و در سنین پایین شاهد سفید شدن مو‌ها شدید، بهتر است برای تشخیص کمبود مس، به پزشک مراجعه کنید.

زخم شدن دهان

کمبود ویتامین ب ۱۲ اغلب با زخم‌های دهانی همراه است. گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ، منابع ویتامین ب ۱۲ هستند و شما در صورتی که از زخم‌های دهانی رنج میبرید و فقر ویتامین ب ۱۲ در شما تشخیص داده شده است، باید بیشتر، از این غذا‌ها بهره ببرید. اگر گیاه خوار هستید، شیر، غلات غنی شده و مکمل‌های این ویتامین را فراموش نکنید.

پوست مرغی شدن بدن

کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی شدن پوست بدن، عارض‌های است که طی آن برجستگی‌های بسیار ریز روی پوست ظاهر می‌شود. علت این عارضه کمبود ویتامین آ میتواند باشد. ویتامین‌ها برای حفظ سلامت پوست بسیار حیاتی بوده و در ترمیم زخم‌ها نقش دارد. ویتامین آ در گوشت مرغ، سیب زمینی شیرین، و دانه‌های کدو تنبل وجود دارد.

احساس خستگی مداوم

کمبود ویتامین دی یکی از علل احساس خستگی دائم است. برای این که ویتامین دی بیشتری در رژیم غذایی خود بگنجانید، سراغ شیر‌های غنی شده، آب پرتقال غنی شده، قارچ‌هایی که تحت نور ماوراء بنفش رشد میکنند و غلات غنی شده با این ویتامین بروید. اگر روزانه ۲۰ دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید، بدن شما به اندازه کافی این ویتامین را سنتز میکند.

کبودی پا‌ها

کبودی مداوم پاها، بدون ایجاد ضربه، ممکن است نشان دهنده کمبود ویتامینسی باشد. ویتامین سی به ساخت کلاژن کمک میکند. کلاژن در ساخت رگ‌های خونی نقش دارد. توت فرنگی، کلم بروکلی و انبه از پرتقال ویتامین سی بیشتری دارند. کمبود این ویتامین باعث تضعیف مویرگ‌ها و ایجاد کبودی میشود.

گرفتگی عضلات

این عارضه شاید به دلیل کمبود منیزیم و یا کلسیم باشد. منیزیم و کلسیم در انقباض عضلات نقش مهمی دارند. کدو تنبل، موز، آووکادو و لبنیات منابع سرشار از منیزیم و کلسیم هستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سلامت ویتامین رژیم غذایی سلامت سیب زمینی مو ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا

به گزارش خبرگزاری مهر، در مقاله‌ای که در مجله Langmuir منتشر شده است، دانشمندان توضیح دادند که بیشتر آزمایش‌هایی که امروز استفاده می‌شود مبتنی بر واکنش‌های آنتی‌ژن و آنتی‌بادی است. ماده فلورسانس یا پروب ذرات رنگی به آنتی‌بادی‌ها وصل می‌شود تا نتیجه مشخص شود. هنگامی که آنتی‌بادی‌ها به ویروسی مانند SARS-COV-۲ می‌چسبند، این پروب‌ها حضور ویروس را اعلام می‌کنند. استفاده از نانوذرات رنگی به دلیل سادگی در اجرای آن و تجهیزات علمی کمی برای انجام آزمایشات بسیار مورد توجه است.

نانوذرات طلا رنگی با ثبات شیمیایی بالا و جذب پلاسمون منحصر به فرد، به طور گسترده به عنوان پروب در آزمایشات ایمنی‌سنجی استفاده می‌شوند. به گفته محققان، چنین موادی دارای تطبیق‌پذیری بالایی هستند و رنگ‌های آن‌ها بر اساس اندازه و شکل تغییر می‌کند. علاوه بر این، سطح آن‌ها را می‌توان با استفاده از ترکیبات تیول اصلاح کرد.

در آزمایش‌های معمولی که از نانوذرات طلا رنگی استفاده می‌کنند، اغلب باید چگالی نوری نانوذرات طلا را تقویت کنند، به طوری که پزشکان بتوانند به راحتی قدرت سیگنال تولید شده توسط تعامل بین آنتی‌بادی‌ها و ماده هدف را اندازه‌گیری کنند. با افزایش میزان نانوذرات طلا می‌توان تا حدی سیگنال را بهبود داد اما مقدار بسیار زیادی از نانوذرات طلا نیاز است. برای حل این مشکل محققان چیدمان جدیدی از نانوذرات طلا ارائه کردند.

محققان روش جدیدی به نام رسوب خودسازمانده (SORP) را پیشنهاد کردند. SORP با حل کردن پلیمرها در حلال‌های آلی کار می‌کند. پس از اینکه حلال آلی توسط تبخیر حذف شد، پلیمرها با هم جمع می‌شوند و ذرات ریز را تشکیل می‌دهند.

هیروشی یابو، یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «با استفاده از پلیمرهای تزئین‌شده با نانوذرات طلا که توسط SORP جمع‌آوری شده‌اند، تصمیم گرفتیم ببینیم چقدر در تشخیص ویروس آنفولانزا موثر هستند و آیا حساسیت بیشتری در تشخیص واکنش‌های آنتی‌ژن-آنتی‌بادی دارد یا خیر. روش ما منجر به چگالی نوری بالاتری نسبت به نانوذرات طلا شد.»

یافته‌های این گروه نشان داد که می‌توان از این فناوری در فضای خارج از آزمایشگاه نیز استفاده کرد.

کد خبر 6087499 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت