Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:40:08 GMT

شورای تخصصی امربه‌معروف در بخش گردشگری قم ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۲۵۲۰

شورای تخصصی امربه‌معروف در بخش گردشگری قم ایجاد شد

سید محمدتقی حسینی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: گردشگری یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی قم است که توسعه روزافزون آن در کنار منافع بسیار،‌ آسیب‌هایی ازجمله در مباحث فرهنگی و اجتماعی درپی دارد،‌ در همین راستا شورای تخصصی امربه‌معروف و نهی از منکر در این بخش ایجادشده است تا با ارائه راهکارهای کارشناسی از ارزش‌های دینی و فرهنگی این شهر مقدس تا حد امکان مراقبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخشی از زائران و گردشگران واردشده به قم به‌خصوص از سایر ملیت‌ها، در ابتدای ورود خود اطلاع دقیقی از ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی این شهر ندارند و ممکن است در مسائلی همچون رعایت حجاب،‌ اهتمام لازم را نداشته باشند،‌ بنابراین لازم است فعالان بخش گردشگری در جریان همکاری با ستاد تخصصی امربه‌معروف و نهی از منکر، شرایط آشنایی هرچه بیشتر زائران و گردشگران گرامی باارزش‌های اسلامی و فضای مذهبی خاص شهر مقدس قم را فراهم آورند.

وی با اشاره به این‌که انجام فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است ادامه داد:‌ شایسته نیست که گردشگران در مکان‌های عمومی شهر قم با ظاهر نامناسب و بی‌توجه به حریم پوشش اسلامی تردد نمایند و به فضای فرهنگی این شهر مقدس آسیب وارد کنند،‌ به همین خاطر لازم است که همه مردم در کنار شورای تخصصی امربه‌معروف و نهی از منکر حاضر باشند و با زبان نرم و برخورد شایسته به گردشگرانی که نسبت به رعایت حرمت شهر قم اهتمام لازم را ندارند،‌ تذکر دهند.

حسینی گفت:‌ انجام تبلیغات محیطی به زبان‌های مختلف، یکی از بهترین راهکارها برای آشنایی هرچه بیشتر گردشگران و زائران واردشده به قم با فضای فرهنگی و اجتماعی این شهر مقدس است و در همین رابطه اقدامات گسترده‌ای با همکاری مجموعه هتلداران و فعالان بخش گردشگری استان پیرامون نصب بنر و چاپ بروشورهای راهنما در حال انجام است.

وی بیان کرد:‌ به‌غیراز مسائل شرعی،‌ رعایت قانون توسط گردشگران در همه کشورهای دنیا امری پذیرفته‌شده است و بر همین اساس رعایت ارزش‌های دینی همچون عفاف و حجاب که در نظام جمهوری اسلامی احکام قانونی دارد،‌ برای گردشگران واردشده به قم امری ضروری است.

وی ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده،‌ طی سال‌های اخیر،‌ توسعه روزافزون گردشگری در شهر مقدس قم با کمترین میزان آسیب فرهنگی همراه باشد و حتی گردشگران واردشده به این شهر با اعتقاداتی راسخ‌تر نسبت به ارزش‌های دینی،‌ قم را ترک کنند.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری امر به معروف و نهی از منکر قم فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت نقش حمایتی مسئولان در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاران در همدان

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: نقش حمایتی مسئولان در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاران به استان و این شهر اهمیت بسیار زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حمید بادامی‌نجات امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همدان در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها به توسعه و پیشرفت این استان کمک کرد.

وی افزود: ما معتقدیم وقتی فضا و ظرفیتی برای حوزه سرمایه‌گذاران برای شهر همدان که عنوان شهر سبز پایدار جهان اسلام و پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را به یدک می‌کشد، ایجاد می‌شود باید مورد حمایت مسؤولین مربوطه نیز قرار گیرد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ورود سرمایه‌گذاران در استان و به تبع آن به شهر همدان می‌تواند درآمدهای پایداری را برای استان و شهر ایجاد کند، ادامه داد: همدان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در بسیاری از حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری به عنوان آزمونه در کشور مطرح شود و این در صورتی محقق می‌شود که با توجه به ظرفیت‌ها حمایت همگان را به دنبال داشته باشد در غیر این صورت سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار می‌شود.

بادامی‌نجات با اشاره به حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه تولید خودروهای برقی و ایجاد جایگاه‌های شارژ برقی در همدان، اضافه کرد: همدان به عنوان آزمونه سرمایه‌گذاری خودروهای تولیدی برقی انتخاب شده است که انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط طبق تأکید وزارت کشور همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی در این زمینه ضمن تشکر از مجموعه استانداری و اداره کل امور اقتصادی و دارایی که پیگیر اقدامات این سرمایه‌گذار هستند، خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر همدان هم در راستای این هدف که نقش حمایتی از سرمایه‌گذار است کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه احداث کارخانه تولید خودروهای برقی و جایگاه‌های شارژ برقی در حوزه حفاظت محیط زیست نیز حائز اهمیت است، گفت: چرا که احداث این پروژه در جهت ایجاد صنایع پاک است و از آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی جلوگیری می‌کند.

بادامی‌نجات با بیان اینکه پروژه ساخت خودروهای برقی حدود ۶۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: یکی از مزایای این پروژه این است که از صنایع کم آب بر بوده و مشاغل غیر مستقیمی را نیز به دنبال خود خواهد داشت.

کد خبر 746765

دیگر خبرها

  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • اهمیت نقش حمایتی مسئولان در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاران در همدان
  • توبیخ نیروی خاطی در حافظیه شیراز
  • ماجرای یک توبیخ در حافظیه شیراز
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های حافظیه به یک کودک
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر آرامگاه حافظ
  • نیروی خاطی در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه توبیخ شد