Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@12:36:03 GMT

دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا و حماسه کربلا است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۲۶۱۶

دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا و حماسه کربلا است

به گزارش ایکنا از سمنان،حجت‌الاسلام عباس امینی،امام جمعه شاهرود عصر روز گذشته 24 شهریور در هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شاهرود بابیان اینکه دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا و حماسه کربلا است، گفت: این رویداد تاریخی الهام‌بخش بسیاری از حوادث مهم در اقصی نقاط جهان و ایران بوده است و به همه اثبات کرد که برای پیروزی کثرت لازم نیست و حق پیروز مطلق خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی ادامه داد: عاشورا مفهوم پیروزی خون بر شمشیر را برای بشریت قابل درک کرد که بر این اساس عاشورا و حماسه کربلا تنها اقتضای آن دوران نیست بلکه درس‌ها و برکات این قیام فرای زمان و مکان خاص خود دارد و امروز بسیاری از تعالیم آن به بشریت قابل‌تعمیم داده شده است.

وی با بیان اینکه شاهرود مرکز استقرار بزرگ‌ترین یگان‌های نظامی استان سمنان است، اظهار کرد: برپایی رژه نیروهای مسلح در سمنان به دلیل امنیتی سیاست درستی نیست و انتظار می‌رود مسئولان استان نسبت به تبعات آن چاره‌اندیشی کنند.

وی ادامه داد: انتقال تجهیزات نظامی مانند لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار از شاهرود به سمنان صرفا برای برگزاری رژه نیروهای مسلح امری پرهزینه خواهد بود که در این راستا عمده ارتش در شاهرود وجود دارد و مرکز نظامی استان در این شهرستان گنجانده‌شده و امنیت استان را تامین می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن امینی امام جمعه شاهرود دفاع مقدس فرهنگ عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدرنشینی تارگت در مسابقات لیگ تیراندازی سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ تیم‌های تارگت سمنان، هیئت دامغان و شهدای غزه سمنان به ترتیب مقابل تیم‌های هیئت شاهرود، فجر سمنان و شواتیر گرمسار پیروز شدند ؛  تیم تپانچه شهید تابسته شاهرود این هفته استراحت داشت
در رشته تپانچه بادی، محمد گلینی از تیم تارگت سمنان فاطمه شورونی از تیم شهدای غزه و ساغر وظیفه شناس از تیم تارگت سمنان به ترتیب عناوین اول تا سوم را بدست آوردند
مسابقات هفته هفتم و نهایی لیگ تیراندازی استان سمنان  ، جمعه ۲۱ اردیبهشت  در سالن تیراندازی شهدای گمنام سمنان برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بارش سنگین برف بهاری در محور شاهرود-توسکستان-گرگان
  • تصاویر بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان | میزبان بارش نسبتاً سنگین برف بود + ویدئو
  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • صدرنشینی تارگت در مسابقات لیگ تیراندازی سمنان
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم