Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، العهد نوشت امنیت عربستان دیگر در دست این کشور و حتی آمریکا هم نیست بلکه قدرت بازدارندگی یمن است که امنیت سعودی را رقم می‌زند.

این پایگاه با اعلام این مطلب به چرایی آشکارسازی همکاری شهروندان عربستان با یمنی‌ها برای حمله به بزرگترین تأسیسات نفتی عربستان پرداخت و نوشت شکاف فزاینده در اعتماد مردم این کشور به سازمان‌های امنیتی نشان دهنده ضعیف شدن ساختار سازمان‌های امنیتی کنونی در آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العهد افزود: کمتر از یک ماه پیش، یمن با حملات پهپادی خود وارد اولین فاز بازدارندگی در برابر تجاوزات عربستان-آمریکا شد. آن زمان معادله‌ جدیدی شروع شد که عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله در سخنرانی خود به این معادله اشاره کرد.

او گفت: ”عربستان می‌تواند از امنیت و ثبات برخوردار شود به شرطی که مردم یمن نیز به امنیت و ثبات دست یابند“ و با این سخنان امنیت یمن را مقابل امنیت عربستان قرار داد. عملیات ویژه پهپادی اخیر یمن به میادین نفتی بقیق و خریص، نیز این معادله که نظام عربستان نیز آن را نادیده گرفته بود، تأیید کرد. از امروز به بعد امنیت عربستان دیگر نه به دست این کشور و نه حتی آمریکایی‌هاست بلکه منحصرا در اختیار یمن است و هر وقت مردم این کشور از امنیت برخوردار شوند و دشمن، جنایت‌های خود را متوقف کند و به محاصره زمینی، دریایی و هوایی پایان دهد در آن صورت آل سعود از امنیت برخوردار خواهد شد.

عملیات علیه میادین نفتی عربستان به این دلیل به تعویق افتاده بود که طرف یمنی در انتظار ”درایت“ عربستان بود. فرماندهان نیرو‌های مسلح یمن به خوبی می‌دانستند یک بشکه نفت سعودی را می‌توانند با یک چوب کبریت به آتش بکشند و پیشتر هم صد‌ها موشک بالستیک، مواضع نظامی را در ریاض، جده و برخی دیگر از شهر‌های عربستان در هم کوبیده بود و این موشک‌ها می‌توانستند خیلی زود میادین نفتی را هدف قرار دهند؛ اما این دوره انتظار، پیام‌های مهمی داشت و زمینه را برای ریاض فراهم کرد تا در محاسبات خود بازنگری کند.

هدف قرار دادن میادین نفتی به مثابه هدف قرار دادن مردم عربستان نیست زیرا آن‌ها نیز مردم درمانده‌ای هستند که از ثروت کشورشان چیزی به آن‌ها نمی‌رسد مگر مقدار ناچیزی که آل سعود اجازه می‌دهد به آن‌ها برسد و بخش عمده‌ای از درآمد‌های نفتی به خزانه آمریکا و جیب تاجران سلاح در این کشور سراریز می‌شود. در نتیجه این اقدام در واقع هدف قرار دادن ”گاوی“ است که ترامپ آن را ”می‌دوشد“. به همین سبب در بیانیه نیرو‌های مسلح یمن درباره عملیات اطلاعاتی پشتیبانی آمد که این عملیات با همکاری ساکنان شریف منطقه صورت گرفت که در موفقیت این عملیات سهیم بودند.

کاملا مشخص است که سخنگوی ارتش یمن در صورتی به این همکاری اشاره می‌کرد که مطمئن شود از ظلم آل سعود در امان هستند و این نیز به نوبه خود معانی زیادی برای توان اطلاعاتی یمن دارد و این مسئله به نوبه خود سطح مطلوب را برای تثبیت معادله امنیت در برابر امنیت فراهم می‌کند.

نویسنده در ادامه با اشاره به اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار‌ها گفته از شاهزاده‌ها در خلیج فارس و مشخصا عربستان حمایت می‌کند، نوشت: اخیرا دیدیم که جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به گونه‌ای درباره حمایت از شرکای منطقه‌ای کشورش صحبت می‌کند که با اظهارات ترامپ تناقض دارد.

وی گفت: ما قدرت بازدارندگی برای ردگیری حملات به شرکای منطقه‌ای خود را نداریم و می‌توانید ببینید که عربستان و امارات اخیرا هدف قرار گرفتند.

در پایان این یادداشت آمده است: همه آنچه گفته شد تأیید می‌کند که ریاض برای بازنگری کامل سیاست‌های خود درباره یمن باید ”با زمان مسابقه بگذارد“ و امیدی به واشنگتن نداشته باشد؛ زیرا امنیت منطقه منحصرا در دست ساکنان آن است و عربستان، قبل از اینکه یمن وارد فاز سوم بازدارندگی شود که قطعا سخت‌تر و شدیدتر خواهد بود باید در محاسبات خود بازنگری کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه

آفتاب‌‌نیوز :

ساره اولین ربات انسان‌نمای عربستان سعودی است که شرکت هوش مصنوعی و ربات کیو‌اس‌اس (QSS AI & Robots) در ریاض با استفاده از مدل یادگیری زبان که خودش طراحی کرده، و لباس زنان این کشور را بر تن آن پوشانده است.

ایلی متری، مدیرعامل این شرکت، به بیزنس اینسایدر گفت: ساره می‌داند که دختر است، ۲۵ سال سن و ۱۶۲ سانتیمتر قد، و لباس سعودی به تن دارد.

ساره که عبایه، لباس سنتی زنانه سعودی، به تن دارد اولین ربات انسان‌نما است که در عربستان سعودی و احتمالا در خاورمیانه طراحی و ساخته شده است.

این ربات انسان‌نما که تلفیق ابتکار فناوری و عرف اجتماعی است، به دو زبان عربی و انگلیسی صحبت می‌کند.

متری گفت ساره از مدل یادگیری زبانی که این شرکت طراحی کرده است استفاده می‌کند‌ــ یک برنامه هوش مصنوعی که متن و کلام را شناسایی و تولید می‌کند.

متری در ادامه افزود: ما به منابع زبانی هیچ‌کس متکی نیستیم، حتی چت جی‌پی‌تی.

حضور ساره در نمایشگاه‌های فناوری گوناگون توجه گسترده‌ای جلب کرده و نمود پیشرفت‌های عربستان سعودی در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی است.

ظهور ساره نشان‌دهنده ترکیب پیشرفت فناوری و هنجار‌های اجتماعی عربستان سعودی و همچنین گام‌های بلندی است که این کشور در حوزه هوش مصنوعی برداشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ۳۰ آتش‌نشان شهرکرد در ۱۲ نقطه شهر در لیالی قدر
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • هنیه: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای رژیم صهیونیستی است
  • قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای رژیم صهیونیستی است
  • هنیه: قطعنامه شورای امنیت نشان‌دهنده انزوای بی‌سابقه رژیم صهیونیستی است
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه