Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@16:16:06 GMT

برداشت پسته در زرندیه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۲۸۲۹

برداشت پسته در زرندیه آغاز شد

رئیس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی از آغاز برداشت پسته در این شهرستان از 25 شهریورماه سالجاری خبر داد و گفت: کار برداشت پسته در این شهرستان تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت.

محمود بارانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه امسال سال "آور" محصول پسته در این شهرستان است، اظهار کرد: پسته کاری در زرندیه توانسته برای بیش از سه هزار نفر در فصل برداشت اشتغال ایجاد کند و سالانه نزدیک 250 میلیون دلار برای کشور ارزآوری به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: به دلیل اینکه امسال سال آور است باید برداشت محصول پسته به نسبت سال گذشته افزایش یابد، اما به دلیل مواجه شدن محصول این شهرستان با پدیده سرمازدگی بهاره شاهد کاهش 30 درصدی عملکرد خواهیم بود و نسبت به سال گذشته تغییری در میزان برداشت وجود نخواهد داشت.

وی سطح زیر کشت محصول پسته در زرندیه را افزون بر 11 هزار هکتار عنوان کرد که 10 هزار هکتار آن بارور است و افزود: از این میزان قریب به هشت هزار هکتار در روستای پیک منطقه سلطان احمدلو واقع شده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی زرندیه به کیفیت محصول تولیدی پسته زرندیه نیز اشاره کرد و افزود: کیفیت محصول تولیدی زرندیه مطلوب است و به دلیل بارندگی‌های زمستان و بهار امسال به مراتب از نظر میزان کیفیت نسبت به سال گذشته بهتر است و آفت خاصی نیز مشاهده نشده است.

وی ارگانیک بودن پسته تولیدی زرندیه را مزیت مهم محصول این شهرستان دانست و افزود: به دلیل ارگانیک بودن محصول تولیدی، مشتاقان زیادی از کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس متقاضی خرید پسته زرندیه هستند و براین اساس قریب به 90 درصد محصول تولیدی آماده صادرات می‌شود.

رئیس هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان پسته استان مرکزی در ادامه به بهره‌برداری از پایانه پسته زرندیه اشاره کرد و افزود: با اتمام عملیات برداشت پسته زرندیه پایانه پسته این شهرستان افتتاح و کار صادرات این محصول از امسال از طریق پایانه پسته احداث شده در مجاورت باغات پسته صورت خواهد گرفت.

وی به کسب رتبه ششم استان مرکزی در تولید محصول پسته کشور اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه در 17 استان کشور محصول پسته تولید می‌شود و استان مرکزی رتبه ششم سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است، اما این استان رتبه نخست کشور در میزان برداشت پسته در هکتار را داراست .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زرنديه پسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ نخستین برداشت گندم در مناطق گرمسیر کشور به طور رسمی آغاز شد. علیرضا مهاجر، معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی امروز همزمان با سفر به استان هرمزگان به مهر گفت: نخستین برداشت گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به طور رسمی آغاز شد.

وی افزود: برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور و در استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، جنوب کرمان و جنوب فارس امروز انجام شد.

معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر در اردیبهشت ماه بارش خوبی داشته باشیم پیش بینی می‌شود امسال خودکفایی گندم تکرار شود و حدود ۱۱ میلیون تن محصول به شرط عدم آفت و بلای طبیعی برداشت شود.

کد خبر 6063442 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بهاره در آذربایجان غربی
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • آغاز برداشت گندم از روز گذشته
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • آغاز پخش «با بابام» از ۹ فروردین در شبکه پویا
  • برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد
  • رقابت نفس‌گیر در صدرنشینی؛ آیا آمریکا و ترکیه برای همیشه تاج پسته را از ایران می‌ربایند؟
  • آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان
  • حوادث جاده‌ای ساوه در ایام نوروز
  • خطر سرمازدگی درختان پسته ضعیف است