Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:31:15 GMT

افزایش فقر در بین بازنشستگان آلمانی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۲۹۳۴

افزایش فقر در بین بازنشستگان آلمانی

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد جمعیت فقیر سالمند در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه وله، موسسه مطالعات اقتصادی آلمان در گزارش جدید خود اعلام کرد که به زودی از هر پنج فرد سالمند آلمانی، یک نفر در معرض فقر قرار گرفته است. این موسسه هشدار داده است که تا پایان سال 2039 میلادی، شمار افراد سالمند یا بازنشسته آلمانی با ریسک فقر مواجهند از 16.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصد کنونی به 21.6 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

بنیاد "برتلزمان" آلمان نیز در گزارشی جداگانه هشدار داده است که با وجود بهبود شرایط بازار کار آلمان در آینده، افراد کم مهارت با چالش‌های جدی در یافتن شغل مواجه خواهند شد. کریسوف شیلرف از نویسندگان این گزارش گفت: حتی با وجود پیشرفت در بازار کار، باید آماده مواجهه با افزایش محسوس تعداد افراد فقیر در بین سالمندان و بازنشستگان باشیم.

طبق تعریف رسمی دولتی، جمعیت در معرض فقر به کسانی گفته می‌شود که کمتر از 60 درصد متوسط درآمد آلمان درآمد دارند. این گزارش افراد دارای درآمد کمتر از 905 یورو در ماه را در زمره افراد در معرض فقر قرار داده است.

موسسه مطالعات اقتصادی آلمان هم چنین پیش بینی کرده است در سال‌های پیش رو، شمار افرادی که برای امرار معاش نیازمند دریافت کمک‌های دولتی هستند از 9 درصد کنونی به 12 درصد افزایش پیدا کند. در آلمان افرادی می توانند کمک‌های دولتی دریافت کنند که دارای کمتر از 777 یورو در ماه باشند.

دولت آلمان با هدف برقراری مجدد تعادل در نظام بازنشستگی و رفاه اقتصادی افراد سالمند، در حال بازطراحی نظام بازنشستگی این کشور است که به عقیده نویسندگان گزارش، نخواهد توانست کمک خیلی زیادی به بهبود وضعیت بازنشستگان آلمانی کند. طبق قانون جدید، افراد برای بازنشسته شدن باید دارای 35 سال سابقه کاری باشند.

در این گزارش که با مطالعه بر روی درآمد و هزینه بیش از 30 هزار بازنشسته و سالمند آلمانی تهیه شده به دولت توصیه شده است بهبود حمایت های بیمه‌ای به ویژه در بخش درمان را برای مدیریت بهتر هزینه‌های این گروه در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی در اسرائیل؛ چند درصد صهیونیست‌ها مخالف حمله به ایران هستند؟

به گزارش همشهری آنلاین، یک نظرسنجی در دانشگاه عبری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی انجام شد که بر اساس آن، ۷۴ درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، مخالف حمله رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران هستند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه ۱۴ آوریل، عملیات تنبیهی خود علیه رژیم صهیونیستی را در پاسخ به جنایات متعدد این رژیم بویژه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق آغاز کرد.

در این عملیات، نیروی هوافضای سپاه، در نخستین حمله مستقیم علیه اسرائیل، ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سمت اهداف نظامی مشخصی در داخل اراضی اشغالی شلیک کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران سرلشکر محمد باقری نیز تصریح کرد: «عملیات ایران در حد تنبیه بود، پاسخ ایران به هر اقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود. دلیل این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز بود که برای ما به هیچ وجه قابل تحمل نبود».

پایگاه خبری «عرب-۴۸» گزارش داد این افراد تأکید دارند اگر این حمله، «ائتلاف امنیتی با همپیمانان» اسرائیل را از بین ببرد، مخالف حمله به ایران هستند.

این در حالی است که ۵۲ درصد نیز بر این باورند حمله اسرائیل به ایران هیچ سودی نخواهد داشت و باعث نخواهد شد این دور از درگیری‌ها به پایان برسد.

به نوشته این وبسایت، درباره ماهیت حملاتی که اسرائیل تهدید به انجام آن کرده است، یک چهارم کسانی که موافق حمله هستند، می‌گویند این حملات باید در خاک ایران باشد و در مقابل، بیش از یک سوم دیگر خواستار از بین بردن توانمندی هسته‌ای ایران هستند.

بنا بر این گزارش، ۵۴ درصد شرکت‌کنندگان به ضعف اسرائیل در برابر ایران اذعان دارند. نیمی از این افراد بر این باورند اسرائیل باید به مطالبات امنیتی‌ای که همپیمانانش مطرح می‌کنند، توجه داشته باشد، ولی ۱۲ درصد دیگر، مخالف این مسأله هستند.

در این گزارش آمده است ۶۰ درصد این افراد تأکید دارند اسرائیل همچنان باید به هماهنگی امنیتی با آمریکا ادامه دهد. ۴۳ درصد هم می‌گویند اسرائیل باید برای حل جنگ غزه، به همپیمانان خود تکیه کند.

این نظرسنجی در میان هزار و ۴۶۶ نفر از صهیونیستها انجام شده است. این افراد نماینده اقشار مختلف صهیونیست از نظر مذهب، جنسیت، سن و محل سکونت در اراضی اشغالی هستند.

کد خبر 845024 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • نظرسنجی در اسرائیل؛ چند درصد صهیونیست‌ها مخالف حمله به ایران هستند؟
  • افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی در آلمان
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • افزایش ۲۳ درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در ۱۴۰۲
  • خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد