Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@03:49:52 GMT

اهدای تندیس سیمین به برگزیدگان جوان داستان‌نویسی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۲۹۸۵

اهدای تندیس سیمین به برگزیدگان جوان داستان‌نویسی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین افشار دبیر این جایزه ادبی با بیان اینکه این جایزه برای نخستین بار و با تلاش یک مجموعه غیردولتی با هدف معرفی نوآوران ادبی و چهره‌های جوان داستان‌نویس و فراگیرسازی داستان‌نویسی برگزار می‌شود، تصریح کرد: باید برای داستان‌نویسان جوان فضای مناسب را برای عرضه خلاقیت‌ها و توانمندی‌های ادبی‌شان مهیا کرد تا میدانی برای رشد و شکوفایی و بروز و ظهور استعدادهایشان  فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سیدمحمدحسین حسینی رئیس هیات داوران جایزه ادبی سیمین درباره این جشنواره گفت: در آیین پا‍‌یانی این جایزه علاوه بر تجلیل از نویسندگان سه اثر داستانی برتر نویسندگان جوان، فراخوان دومین جشنواره هم با حضور بزرگان شعر، ادب و موسیقی ایران رونمایی خواهد شد.

وی از حضور چهره‌های ادبی و فرهنگی در این مراسم خبر داد و افزود: حسام الدین سراج، محسن چینی‌فروشان، مسلم نادعلی‌زاده، خسرو دهقان، رضا بهزادیان و حنیف افخمی ستوده از جمله میهمانان و مدعوین این جشنواره‌اند.

موسس انجمن ادبی سیمین با اشاره به نتیجه داوری این دوره از مسابقات در رشته داستان‌نویسی گفت: هیات داوران از میان آثار رسیده  یگانه شیخ الاسلامی، سارا فعال و مولود علیزاده فاضل را به عنوان نویسندگان برتر و خلاق این جایزه ادبی معرفی کرده که در آیین اختتامیه از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.                   

حسینی همچنین با بیان اینکه این مراسم از ساعت ۱۷ تا ۱۹ چهارشنبه ۲۷ شهریور ماه در سرای محله  زعفرانیه برگزار خواهد شد، اشاره کرد که در این مراسم دبیر جدید انجمن ادبی سیمین معرفی و برنامه‌های پژوهشی و آموزشی آتی اعلام خواهد شد.

کد خبر 4719419 علیرضا جباری دارستانی

منبع: مهر

کلیدواژه: داستان نویسی کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب گردشگری ماه محرم ادبیات ترجمه نشر نو وزارت ارشاد فرانسه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدید چاپ بازار نشر ادبیات کودک و نوجوان ادبیات جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون احتمال سکته قلبی را کاهش می‌دهد

افشین محمدی گفت: کسانی که خون اهدا می‌کنند به واسطه خروج خون از بدن، غلظت خون آنها کاهش می‌یابد و از این طریق، خطر لخته خون در آنها کمتر شده و احتمال سکته قلبی نیز کاهش می‌یابد.

او گفت: علاوه بر این، بار اضافی آهن نیز در بدن افراد حذف می‌شود، البته بانوان این بار اضافی آهن را ندارند و کسانی که تمایل به اهدای خون داشته باشند اگر تشخیص داده شود دچار کمبود آهن هستند حتما به آنها قرص آهن داده می‌شود و در شرایط حاد خونگیری انجام نمی‌شود.

مدیر کل انتقال خون استان همدان جایگزین گلبول‌های قرمز جوان را یکی دیگر از فواید اهدای خون دانست و گفت: گلبول‌های قرمز جوان اکسیژن رسانی بهتری دارند و حس شادابی خوبی را به ویژه در فصل بهار که برخی دچار خواب آلودگی می‌شوند، به انسان می‌دهد. علاوه بر آنچه که گفته شد اهدای خون فواید بسیاری دارد، اما ما نمی‌خواهیم تبلیغاتی داشته باشیم که بیش از نیاز خونگیری انجام شود و درصدد هستیم بر روی اهداکنندگان مستمر خود تمرکز کنیم.
محمدی گفت: در حال حاضر فقط ۵ درصد اهدا کنندگان خون را بانوان تشکیل می‌دهند درحالی که در شرایط بحرانی همچون دوران دفاع مقدس بانوان ۳۰ درصد از مجموع اهداکنندگان را تشکیل می‌دادند.

او گفت: ترس از سوزن زدن، مشغله کاری بیشتر خانم‌ها و همچنین شرایط فیزیولوژی آنها دلایلی است که مشارکت بانوان را کمتر کرده که البته این افراد ضرورت حضور خود را حس نمی‌کنند که در این صورت حتما مشارکت آنها بیشتر می‌شد.

مدیر کل انتقال خون استان همدان با تأکید بر اینکه لازم است فرهنگ سازی اهدای خون را در کشور جا بیاندازیم، گفت: مراجعه کنندگان نگران سلامتی خود نباشند چرا که قبل از خونگیری کسانی را که دچار کمبود آهن، کمبود خون هستند شناسایی می‌کنیم و اجازه اهدای خون را به این افراد نخواهیم داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • معرفی نامزدهای اولین دوره جایزه داستان کوتاه گارنت
  • نامزدهای جایزه داستان کوتاه گارنت معرفی شدند
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • اهدای عضو جوان ۴۴ ساله طبسی
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند
  • آمار پایین اهدای عضو در کشور
  • اهدای خون احتمال سکته قلبی را کاهش می‌دهد
  • برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت