Web Analytics Made Easy - Statcounter

از مارس ۲۰۱۵، عربستان و امارات از طریق آمریکا، انگلیس و کشورهای اروپایی مسلح شدند و جنگ علیه حوثی ها (مبارزان انصارالله) در یمن به راه انداخته اند

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ ایران حمله به تاسیسات نفتی عربستان را تکذيب و اتهامات آمریکا را فریبکارانه توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد ایران در پشت حمله پهپادی روز شنبه قرار دارد، اما وی هیچ شواهدی در این زمینه ارائه نکرد. حوثی ها (مبارزان انصارالله در یمن) مسئولیت آن را برعهده گرفتند.

بن ویدمن خبرنگار سی ان ان در گزارشی از بیروت در این زمینه گفت: آمریکایی‌ها انگشت اتهام خود را به سوی ایران نشانه گرفته اند. به خصوص مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا این مسئله را مطرح کرده، اما همانطور که می دانيم وی تاکنون هیچ مدرکی در این زمینه ارائه نکرده است. این در حالی است که مقادیر سخت افزار نظامی، ماهواره و پهپاد‌های آمریکا در منطقه قرار دارند و آمریکا مرتب در حال پرواز بر فراز خلیج فارس است، اما پمپئو که مدت طولانی است موضع خصمانه علیه ایران دارد به وضوح معتقد است حوثی ها (جنبش انصارالله) نمی‌توانستند حملاتی تا چنین حد انجام دهند.

خبرنگار سی ان ان گفت: اما حقیقت این است که از مارس ۲۰۱۵، عربستان سعودی و امارات متحده عربی از طریق آمریکا، انگلیس و دیگر قدرت‌های اروپایی مسلح شدند و جنگ علیه حوثی ها (مبارزان انصارالله در یمن) به راه انداختند که فقیرترین کشور در جهان عرب است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، بیش از هفتاد هزار نفر در این جنگ کشته شدند. همین دو هفته پیش، سعودی‌ها مرکز بازداشتگاهی در صنعا را هدف قرار دادند و بیش از ۱۵۰ نفر را کشتند، اما این حمله توجهات زیادی را برانگیخت که مطمئنا توجه واشنگتن را به خود معطوف نکرد. بنابر این، چنین اقدامی نباید موجب تعجب شود. اگر حوثی ها (مبارزان انصارالله) این توانایی را دارند تولید نفت عربستان را هدف قرار دهند و پنج میلیون و هفتصد هزار بشکه نفت را از خط تولید خارج کنند، این یک دستاوردی برای آن‌ها است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: عربستان آرامکو تأسیسات نفتی حمله آمریکا ایران اتهام سامانه سماح آرامکو عربستان اسدالله عسگراولادی رستاخیز علیرضا فغانی علیرضا علیفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۳۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد

فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) با انتشار پستی در ایکس، ادعا کرد که نیرو‌های این کشور امروز دوشنبه ۵ هواپیمای بدون سرنشین متعلق به انصارالله یمن را منهدم کردند.

نیرو‌های آمریکایی دو پهپاد پرتاب شده توسط انصارالله یمن را بر فراز خلیج عدن رهگیری کردند و منهدم کردند.

هیچ تلفات یا خسارتی از سوی کشتی‌های آمریکایی یا ائتلاف در منطقه گزارش نشده است.

نیرو‌های مسلح یمن روز چهارشنبه از اجرای چهار عملیات علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در خلیج عدن خبر داد، سنتکام نیز مدعی شد که موشک بالستیکی را که علیه یکی از کشتی‌هایش در خلیج عدن موسوم به «YORKTOWN» شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در این رابطه تاکید کرد: هدف‌گیری چهار کشتی در راستای پشتیبانی از ملت فلسطین و پاسخ به عملیات‌های آمریکا و انگلیس علیه یمن انجام شد و در این عملیات ناو جنگی آمریکا یکی از کشتی‌های مورد هدف بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید| تهران به اسرائیل پیام داد
  • آمریکا مدعی سرنگون کردن ۴ پهپاد یمنی شد
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • حملات آمریکا و انگلیس به تعز در یمن
  • حمله نظامی آمریکا و انگلیس به یمن
  • حملات آمریکا و انگلیس به تعز یمن
  • روایت معاریو از آمادگی یمنی‌ها برای پاسخ به واکنش اسرائیل/ در دقیقه۹۰ از برنامه حوثی ها مطلع شدیم
  • تشریح عملیات شب گذشته از زبان سرلشکر باقری | عملیات خاتمه یافت اما ... | آمریکایی ها اگر دخالت کنند امنیت نخواهند داشت
  • نمایندگان از دخالت در انتصابات خودداری کنند