Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@23:05:06 GMT

ابداع داروی ضدآلرژی جدید برای کودکان

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۳۰۱۹

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، تا به امروز روش های مختلفی برای درمان حساسیت به بادام زمینی در کودکان ابداع شده که هیچ یک موفقیت کامل نداشته، اما یک داروی جدید که به تایید سازمان غذا و داروی امریکا رسیده، امیدواری ها به حل این مشکل را افزایش داده است.

انتظار می رود این داروی ضدآلرژی و حساسیت تازه تا سال آینده به بازار بیاید، اما هنوز در مورد اینکه داروی یادشده تاثیری درازمدت دارد یا تنها برای مدت کوتاهی مشکل آلرژی کودکان را حل می کند، تردیدهای جدی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار تولید داروی مذکور که Palforzia یا AR101 نام دارد از چند سال قبل آغاز شده و کار اصلی این دارو حساسیت زدایی از دهان است از طریق استفاده از برخی مواد خاص ضدآلرژی است. کپسول های این دارو حاوی نیم میلی گرم مواد حساسیت زدا خواهند بود که عوارض جانبی برای کودکان ایجاد نمی کنند.

گفته می شود نمونه های دیگری از این دارو نیز ممکن است در آینده برای رفع آلرژی نوجوانان و حتی بزرگسالان تولید شود. در آزمایش هایی که بر روی داروی جدید انجام شده، 83 درصد از مصرف کنندگان واکنش های مثبت از خود نشان داده اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند

هدی ابوالحسنی با اشاره به مثبت شدن آزمایش اعتیاد دو جوان مصرف کننده داروی لاغری گفت: این دو جوان که هیچ سابقه مصرف مواد مخدر ندارند در هنگام استخدام با آزمایش مثبت اعتیاد روبه رو شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به رهگیری تولید و توزیع غیر قانونی این داروی لاغری در یکی از عطاری‌های مرکز شهر از شهروندان خواست؛ به هیچ عنوان دارو‌ها و مکمل‌ها را از عطاری‌ها، فضای مجازی و باشگاه‌های ورزشی تهیه نکنند.

ابوالحسنی، با اشاره به بازرسی بیش از ۳۰۰ عطاری استان در یک سال گذشته از پلمب ۲۲ عطاری متخلف خبر داد و گفت: داشتن برچسب اصالت و سیب سلامت از الزامات اقلام دارویی و بهداشتی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، تنها مرکز قانونی تهیه دارو را داروخانه‌های مجاز دانست و با بیان اینکه فروشندگان عطاری مجاز به تجویز گیاهان دارویی با هدف درمان نیستند تاکید کرد: عطاری‌ها فقط مجاز به فروش گیاه دارویی هستند و نه داروی گیاهی.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • کلاهبرداری با داروی مرگ
  • ضبط ۱۳۸ قلم داروی تاریخ مصرف گذشته در سرخون