Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@10:26:40 GMT

۱۲ کشته در انفجاری در مرز ترکیه همزمان با نشست آنکارا

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۳۱۳۶

۱۲ کشته در انفجاری در مرز ترکیه همزمان با نشست آنکارا

در حالی که سران روسای جمهور ایران٬ روسیه و ترکیه در انکارا گرد هم آمده‌اند٬ در انفجار یک خودرو در چند صدمتری مرز کلیس ترکیه٬ ۱۲ نفر کشته شدند. ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی سی.ان.ان ترک٬‌ شب گذشته در چوبانی بیلی در استان حلب سوریه و در چند صدمتری مرز کلیس ترکیه٬ یک خودرو بمب گذاری شده در پارکینگ بیمارستان منفجر شد و در این انفجار 12 تن کشته و 25 نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های وابسته به حزب حاکم ترکیه٬ این انفجار را به ی.پ.گ یعنی شاخه نظامی حزب اقماری پ.ی.د و زیرمجموعه پ.ک.ک ربط داده‌اند.

مقامات ترکیه بر این باورند که همزمانی این انفجار با نشست سه جانیه پوتین٬ روحانی و اردوغان معنی دار است و پ.ک.ک می‌خواهد مانع از تحرکات ترکیه در شرق فرات شود.

رسانه‌های ترکیه همچنین خبرهایی دال بر حرکت بیش از یک صد دستگاه تریلی به سوی مناطق تحت کنترل پ.ک.ک در مناطق کردنشین شمال سوریه خبر را منتشر کرده‌اند.

مقامات ترکیه پیش‌تر هم اعلام کرده‌ بودند که آمریکا تاکنون در چندین نوبت٬ صدها تریلی سلاح و مهمات در اختیار نیروهای کُرد وابسته به پ.ک.ک گذاشته است.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا؛ در تصادفات جاده‌ای تعطیلات عید فطر در ترکیه ۷۵ تن کشته و ده هزار و ۸۱۰ نفر زخمی شدند.
علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد در تعطیلات ۹ روزه عید فطر امسال شش هزار و ۵۳۰ تصادف به فوت، جرح و خسارت مالی منجر شده است.
به گفته یرلی کایا این سوانح جاده‌ای ۷۵ کشته و ده هزار و ۸۱۰ زخمی برجای گذاشته است.
همچنین در این دوره سه میلیون و ۶۴۲ هزار و ۵۳۸ خودرو از سوی ۲۶ هزار و ۸۰۴ پرسنل راهنمایی و رانندگی مستقر در جاده‌های کشور کنترل و ۴۸۵ هزار و ۷۱۰ خاطی جریمه شده اند.
سال گذشته در سوانح جاده‌ای ترکیه دو هزار و ۹۸۴ تن کشته و ۳۵۴ هزار و ۳۲۳ تن نیز زخمی شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

علی یرلی کایا - وزیر کشور ترکیه

دیگر خبرها

  • زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید
  • عکسی از تغییر مسیر پروازها از آسمان ایران همزمان با شنیده شدن صدای انفجار
  • شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق
  • آتش سوزی در شرق تهران با ۶ کشته | مورد انفجاری گزارش نشده است
  • آتش سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته | مورد انفجاری گزارش نشده است
  • انفجار در پایانه شرق تهران با ۶ کشته
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • اکران فیلم سینمایی مست عشق به تعویق افتاد
  • بلاتکلیفی در اکران «مست عشق»