Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دانشگاه اسلامی در قالب حوزه علمیه و با هدف پرورش ائمه جماعات مساجد به همت مسجد شهر «اورلند پارک» در ایالت «ایلینوی» آمریکا تاسیس می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «americanthinker»، مسئولان مسجد شهر «اورلند پارک» در ایالت «ایلینوی» آمریکا از تاسیس یک دانشگاه اسلامی خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هدف از تاسیس این دانشگاه، فراهم کردن شرایط برای آموزش های عالی اسلامی به جامعه مسلمانان آمریکا و همچنین خدمت کردن به عنوان حوزه علمیه برای پرورش امامان جماعت مساجد است.

 

تاسیس این دانشگاه، تلاش مشترکی میان مسجد اورلند پارک و کالج اسلامی در «بریج ویو» واقع در ایلینوی است.

 

در این مکان که یک حوزه علمیه برای دانشجویان مسلمان در ایلینوی و سراسر آمریکا محسوب می شود، آموزش های اسلامی به کلیه علاقه مندان به اصول و فقه اسلامی ارائه می شود.

 

«صفا زرزور»، سرپرست کالج اسلامی ایلینوی، پیوندهای عمیقی با گروه های اسلامی از جمله شورای روابط اسلامی-آمریکایی و جامعه اسلامی آمریکای شمالی (ایسنا) دارد.

 

شورای روابط آمریکایی-اسلامی از گروه‌های حقوق مدنی و حامی حقوق مسلمانان است که مقر آن در «کپیتال هیل» واشنگتن واقع شده و در سطح کشور دفاتر منطقه‌ای دارد.

 

شورای روابط آمریکایی-اسلامی، اقدامات حقوق مدنی، روابط رسانه‌ای، فعالیت های مدنی و آموزش تعاملات اجتماعی، قانونی و سیاسی را در بین مسلمانان آمریکا ترویج می‌کند.

 

جامعه اسلامی آمریکای شمالی بزرگترین سازمان مسلمانان در این منطقه محسوب می‌شود و ترویج راه و رسم صحیح زندگی بر اساس تعالیم قرآن و سنت، تشویق مسلمانان به حضور فعال در جامعه، ارائه خدمات به مسلمانان و جامعه اسلامی، ایجاد شخصیت و هویت اسلامی در مسلمانان، تلاش برای تحقق ویژگی‌های پیامبر اسلام(ص) در جامعه کنونی و ترویج روحیه برادری میان مسلمانان، تأسیس مراکز و جوامع اسلامی در سطح محلی و کمک به آنها در زمینه‌های مذهبی، آموزشی، اجتماعی و اقتصادی و حمایت از منافع مسلمانان در آمریکای شمالی از مهم ترین اهداف آن است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد عاشورا عاشورای حسینی عزاداری محرم ماه محرم محرم استان بوشهر شیراز خبرگزاری شبستان عزاداری تاسوعای حسینی مساجد جهان دانشگاه اسلامی آمریکا مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدس شریف و مسجدالاقصی ناموس مسلمانان جهان است

ماموستا مختار فرجی در گفتگو با خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب در مورد جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و تجاوز به زنان مسلمان فلسطینی و غزه اظهار داشت: سبحان الذی اسرا بعبده لیل من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی الذی بارکنا حوله  لنوریهم من آیاتنا انه هو السمیع البصیر
امروز بر مسلمانان جهان واجب و لازم است که به پا خیزند و از قدس شریف و از اولین قبله مسلمانان دفاع کنند.

وی افزود: در این آیه مبارک که خداوند سبحان فرمودند: پاک و منزه است آن خدایی که بنده خودش را شبانگاه از مسجد الحرام تا مسجد الاقصی برد آن مسجد الاقصی ای که او را بر ما پر برکت گردانید پیرامون آن را تا ما برای او بنمایانیم از نشانه هایمان و نشانه های قدرت خداوند را و همانا خداوند اوست که بسیار شنوا و بسیار بیناست.

ماموستا فرجی در ادامه گفت: در این آیه مبارک ما متوجه می شویم که قدس شریف و مسجد الاقصی ناموس مسلمانان جهان است که حدود ۷۵ سال است که توسط دشمن مسلمانان و رژیم صهیونیستی اشغال شده است و لازم است که مسلمانان در چنین برهه ای به پا خیزند و از آرمان‌های قدس عزیز دفاع و حمایت کنند حال باید پرسید مسلمانان کجا هستند؟ سران خائن عرب کجایند؟ که به صورت آشکار و پنهانی با زد و بندهای غیر مجاز و نامردانه دست بیعت و دوستی را با آنان می دهند و در کشتار مردم بیگناه و بی دفاع غزه و فلسطین شریک و دست شان آغشته به خون فلسطینیان است.

امام جماعت مسجد جامع سنندج خطاب به همه مسلمانان و سران کشورهای اسلامی و عربی تاکید کرد:  به خود بیایید و از این اعمال ننگین خود و زد و بندهای ننگین خود دست بردارید و مردانه در مقابل دشمنی که سرزمین مقدس فلسطین را اشغال کرده است، به پا خیزید و دفاع کنید چرا که آنها دشمنی هستند که به هیچ کس حتی به کودکان، پیرمردان و پیر زنان گناهکار و بیگناه و غیره رحم نمی کنند.

ماموستا فرجی با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در تجاوز به زنان مسلمان فلسطینی افزود: باید همگی به خود بیاییم و در مقابل این جنایتها سکوت را بشکنیم.

دیگر خبرها

  • انتقاد از ساخت مسجد در پارک قیطریه: تخریب شعائر اسلامی است
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا با ۱۱ کشته و زخمی (فیلم)
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی به همراه داشت
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا/ ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی شدند
  • قدس شریف و مسجدالاقصی ناموس مسلمانان جهان است
  • اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
  • ­پایتخت آماده برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • اعلام مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس در پایتخت
  • اتخاذ تدابیر امنیتی انتظامی راهپیمایی روز قدس استان تهران
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی راهپیمایی روز قدس