Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@13:54:00 GMT

هرگز آرزوهای احمدرضا درویش برای رستاخیز برآورده نشد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۳۲۷۲

هرگز آرزوهای احمدرضا درویش برای رستاخیز برآورده نشد

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی "رستاخیز" آذرماه سه سال گذشته امیدوار بودکه آرزوهای سازندگان این فیلم ،به دوره وزیر فرهنگ و ارشاد ششم، نرسد. یک هفته پیش اما، در تاسوعای حسینی این اثر به طور غیرمجاز در یوتیوب منتشر شد، بی‌آنکه طعم اکران عمومی را چشیده باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطالعات فیلم "رستاخیز" از اواسط تولید "دوئل" یعنی فیلم قبلی درویش در سال ۱۳۸۱ آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از یک سال از شانزدهم بهمن ماه ۱۳۸۸ (همزمان با اربعینِ حسینی) فیلمبرداری در شهرستان بم آغاز شد و بعد از پشت سر گذاشتن بیش از ۲۵۰ جلسه فیلمبرداری در شهرهایی همچون بم و شهداد کرمان، شاهرود، اصفهان، رباط کریم، کاشان، فومن و تهران در تاریخ ۱۲ دی‌ماه ۱۳۸۹ این بخش از کار به پایان رسید.

این فیلم تاریخی- مذهبی -حماسی از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند. ماجرای این فیلم درباره جوانی به نام  بُکیر فرزند "حر بن یزید ریاحی" است که قبل از اینکه پدرش به کاروان امام حسین(ع) بپیوندد، در تصمیمی بزرگ و طی یک روایت عاطفی، دل‌مشغولی‌اش را در سپاه حسین(ع) می‌بیند و این روند باعث می‌شود به سمتِ حسین بن علی(ع) گرایش پیدا کند. بکیر بن حر که به عنوان پیک مخصوص دربار یزید بن معاویه برگزیده شده‌است مأمور رساندن نامه یزید بن معاویه به مدینه می‌گردد. او که جوانی چابک و پرانرژی است و در تکاپوی حقیقت است در مدینه متوجه می‌شود که حامل نامه‌ای است که در آن به کشتن حسین بن علی فرمان داده شده‌است و..

روز رستاخیز از ۲۴ بازیگر که نقش‌های پیش‌برنده را به عهده دارند بهره برده و حدود ۴۰ بازیگر دیگر و هفت بازیگر زن و مرد مهمان نیز در آن بازی کرده‌اند. به غیر از بازیگران ایرانی، بازیگرانی از عراق، کویت، لبنان، آمریکا و سوریه بازی کرده‌اند. آرش آصفی، پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، انوشیروان ارجمند، مهتاب کرامتی، شقایق فراهانی، لیلا بلوکات و بسیاری دیگر از بازیگران این اثر هستند.

تدوین این فیلم توسط طارق انوار Tariq Anwar تدوینگر نامزد اسکار در سال ۲۰۱۰ برای فیلم سینمایی "سخنرانی پادشاه" (The King's Speech) انجام شده است. تمام مراحل فنی و تکنیکی این فیلم در استودیو "مولینر  Molinare"  در لندن انجام  شده است. همچنین موسیقی این فیلم توسط "اِستفان واربک Stephen Warbeck"  آهنگساز برجسته و برنده اسکار برای موسیقی فیلم "شکسپیر عاشق"  (Shakespeare in Love) نوشته شده و اجرای آن را ارکستر فیلارمونیک بلژیک برعهده داشته و در استودیو "گلکسی" بروکسل ضبط شده است. از آنجا که قرار بود این فیلمِ سینمایی به زودی و همزمان با ایران، اکران جهانی شود دوبله آن به سایر زبان‌ها از همان سال تولید در دستور کار مدیریت پروژه قرار گرفته و به عنوان نخستین اقدام دوبله عربی فیلم در لبنان انجام شده است.

فیلم ‌«رستاخیز»  در سی و دومین جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه ۱۳۹۲، در ۱۱ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و در نهایت در ۸ بخش از جمله بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد اما این شروع خوب به پایانی دلچسب در اکران تبدیل نشد و چند ساعت بعد از اکران عمومی از پرده پایین کشیده شد. و دیگر هرگز رنگ پرده نقره را به خود علیرغم تلاش های بسیار به خود ندید.

در این مدت حاشیه ها بسیاری به ویژه از سوی منتقدان مذهبی در رابطه با نمایش چهره های معصومین در فیلم به وجود آمد. این مسئله حتی در سایت مقام معظم رهبری نیز مورد پرسش قرار گرفت: صورتگری یا صحنه سازی از زندگانی حضرت محمد (ص) یا دیگر پیامبران گذشته یا معصومین (ع) یا هر راز و رمز مقدس تاریخی و نشان دادن آنها بر پرده سینما یا صفحه تلویزیون یا صحنه تئاتر و غیره جایز است؟ و در پاسخ آمده بود: اگر مستلزم توهین یا نسبت باطلی به آن حضرات (ع) نباشد فی النفسه اشکال ندارد.

با این وجود اعتراضات از سوی برخی تندرویان ادامه پیدا کرد. یکی از مداحان اهل بیت با انتشار یادداشتی با حمله به احمد رضا درویش کارگردان فیلم نوشت: «وقتی نمی‌توانیم اثری در خور شأن واقعه عاشورا بسازیم، بیاییم و برای امام‌حسین(ع) فیلم نسازیم! چه اصراری داریم تصورات مردمی که از کودکی با امام‌حسین(ع) خو گرفته‌اند را با تخیلات خود تخریب کنیم؟ چطور جرات کردید تصویر حضرت‌عباس(ع)، حضرت‌علی‌اکبر(ع) و... را در فیلم خود نشان دهید؟ بالاتر از همه اینها چطور این حق را به خود دادید که صدای حضرت‌زینب(س) را شبیه‌سازی کنید؟ گستاخی تا کجا؟.»

حاشیه ها، اعتراضات و موانع برای اکران برای این فیلم با وجود تلاش های بسیار اما راه را برای اکران همچنان بسته گذاشتند. ۱۸ شهریور و دقیقاً مصادف با تاسوعای حسینی اما اتفاق غیرمنتظره‌ای افتاد و «رستاخیز» با دوبله عربی و بر روی سایت اینترنت یوتیوب قرار گرفت و انتشار و دانلود آن از این طریق به آسانی ممکن شد. در نهایت پس از گذشت چند روز از این حادثه احمدرضا درویش با انتشار بیانیه‌ای به این اتفاق واکنش نشان داد. او در یادداشتی نوشت: «اکنون پس از سپری شدن بیش از چهار سال از توقیف فیلم «رستاخیز» و همزمان با شام غریبان شهدای کربلا (۱۳۹۸) نسخه معیوب این فیلم با نام «القربان» در اقدامــــــــــــی غیراخلاقی و غیرقانونی به فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی راه یافته است. راهزنانِ عرصه هنر و فرهنگ با بستن قاب تصویر (کادر)، نشانِ حک شده (واترمارک) روی تصاویر و عنوان‌بندی (تیتراژ) انتهای فیلم را که حاوی اسامی عوامل و سرمایه‌گذاران فیلم بوده است، حذف کرده‌اند. متأسفانه چهار روز از این سرقتِ فرهنگی سپری شده، صدها هزار نفر فیلم «القربان» را دیده‌اند و بنا بر قرائن موجود، میلیون‌ها نفر با پرداخت هزینه به شبکه‌های اینترنتی خارجی به تماشای آن نشسته‌اند!»

پس از انتشار بیانیه کارگردان اثر، بنیاد سینمایی فارابی نیز طی ارسال نامه‌ای به معاون دادستان و سرپرست دادسرای امور بین‌الملل تهران از توزیع‌کنندگان غیرقانونی نسخه عربی فیلم رستاخیز (القربان) اعلام شکایت کردند. علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد در این نامه ضمن توضیح این نکته که این بنیاد مالک ۶۰درصد رستاخیز است و بارگذاری نسخه عربی فیلم، این بنیاد و سایر مالکان را متحمل ضرر مادی و معنوی کرده و موجب تضییع حقوق بیت‌المال شده از این معاونت خواستار تعقیب قضایی منتشر کنندگان فیلم به نسخه عربی شده و خواسته تا مطابق ماده ۲۹ قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان از نشر و پخش فیلم رستاخیز جلوگیری شود.

کد خبر 389616

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فیلم رستاخیز فیلم فیلم سینمایی بنیاد فارابی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ عادت افراد خوش‌اندام که هرگز باشگاه نرفته‌اند

وقتی به افراد خوش اندام فکر می‌کنیم، اغلب ذهنمان به سمت کسانی می‌رود که هر روز به باشگاه می‌روند، اما افرادی هم هستند که هرگز به دمبل دست نزده‌اند یا روی تردمیل راه نرفته‌اند، بلکه تنها از چند عادت ساده پیروی می‌کنند که آن‌ها را در بهترین حالت نگه می‌دارد.

به گزارش همشهری، وقتی به افراد خوش اندام فکر می‌کنیم، اغلب ذهنمان به سمت کسانی می‌رود که هر روز به باشگاه می‌روند، اما افرادی هم هستند که هرگز به دمبل دست نزده‌اند یا روی تردمیل راه نرفته‌اند، بلکه تنها از چند عادت ساده پیروی می‌کنند که آن‌ها را در بهترین حالت نگه می‌دارد.

اگر کنجکاوید بدانید چگونه افرادی که تا به حال پا به باشگاه ورزشی نگذاشته‌اند، خوش‌اندام هستند، این مطلب را تا انتها بخوانید. احتمالا با پیدا کردن یک روال جدید که کاملاً متناسب با سبک زندگی شما باشد، بتوانید به هدف خود برسید.

۱) حرکت روزانه غیر قابل مذاکره است

افراد خوش‌اندام، حرکت را به بخشی جدایی‌ناپذیر از روز خود تبدیل می‌کنند. این فقط در مورد تمرینات برنامه ریزی شده نیست، بلکه انتخاب پله‌ها به جای آسانسور، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری تا محل کار، حتی قدم زدن در حین تماس‌های تلفنی است.

فعالیت‌های کوچک و مکرر می‌تواند به برخی از مزایای سلامتی جدی اضافه کند. مثل این است که آن‌ها این گام شمار داخلی را دارند که تیک تاک می‌کند و اطمینان می‌دهد که هرگز برای مدت طولانی ثابت نمی‌نشینند. در واقع بسیار الهام بخش است.

۲) هیدراتاسیون کلید موفقیت است

به همان اندازه که داشتن فعالیت بدنی مهم است، نقش آب را در حفظ تناسب اندام خود نباید دست‌کم بگیریم. هیدراتاسیون یک عنصر ضروری برای حفظ فرم بدن بدون باشگاه رفتن است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. نوشیدن آب زیاد باعث افزایش سطح انرژی، کاهش هوس و شادابی پوست می‌شود.

۳) خواب غیر قابل مذاکره است

همانطور که هیدراتاسیون را برای سلامت جسمانی باید در اولویت قرار دهیم، اهمیت خواب را نیز نباید دست‌کم بگیریم. همانطور که آب بدن را شاداب می‌کند، خواب کافی نیز آن را جوان می‌کند و استراحت و بازیابی لازم را برای یک سبک زندگی مناسب فراهم می‌کند.

پذیرفتن خواب به عنوان ستون تناسب اندام بدون نیاز به عضویت در باشگاه بازی را برای شما تغییر می‌دهد.

۴) تغذیه آگاهانه یک روش زندگی است

رکن بعدی داشتن تناسب اندام بدون باشگاه، خوردن آگاهانه است. همانطور که خواب باکیفیت نوعی مراقبت از خود است، تمرین غذا خوردن با آگاهی نیز چنین است.

عادت غذا خوردن آگاهانه به شما کمک می‌کند تا وزن سالمی داشته باشید بدون کالری‌شمار وسواس‌آمیز یا رژیم‌های غذایی محدود - و این کاری است که هر کسی می‌تواند انجام دهد، چه ورزشکار یا نه.

تمرین غذا خوردن آگاهانه به مدیریت استرس منجر می‌شود. همانطور که از آنچه در بدن خود می‌گذاریم آگاه هستیم، باید از نحوه مدیریت استرس نیز آگاه باشیم که به طور قابل توجهی بر سلامت کلی ما تأثیر می‌گذارد.

۵) مدیریت استرس را در اولویت قرار می‌دهند

استرس مانند آن دوستی است که همیشه به شما چسبیده است و اگر مدیریت نشود، می‌تواند منجر به مجموعه‌ای از مشکلات سلامتی شود؛ آیا می‌دانستید که استرس مزمن در واقع می‌تواند خطر چاقی را در شما افزایش دهد؟ بنابراین، فعالیت‌های کاهش دهنده استرس را در برنامه روزانه خود قرار دهید. مانند یوگا، مدیتیشن قبل از خواب، یا فقط نفس عمیق در طول یک روز کاری پرتنش.

همانطور که یاد می‌گیریم استرس را مدیریت کنیم، طبیعتاً خود را به سمت فعالیت‌هایی می‌یابیم که این حس تعادل را بیشتر می‌کند، مانند فعالیت‌های بیرون از خانه.

۶) مشتاق فعالیت‌های خارج از منزل هستند

چیزی جادویی در فضای بیرونی وجود دارد که نمی‌توان آن را روی تردمیل تجربه کرد. یک پیاده‌روی ساده در پارک می‌تواند به اندازه هر جلسه درمانی درون چهار دیواری شفابخش باشد.

درست مانند لذت بردن مداوم از طبیعت، حفظ عادات بهداشتی منظم و مداوم مفیدتر از تلاش‌های پراکنده و شدید است. این اصل جوهره یک سبک زندگی برای داشتن تناسب اندام بدون باشگاه را در بر می‌گیرد.

۷) استمرار مهم‌تر از شدت است

این قانون طلایی است که همه چیز را به هم پیوند می‌دهد: ثبات کلیدی است. آن افراد خوش اندامی که هرگز به باشگاه نرفته‌اند و رژیم‌های غذایی شدید نگرفته‌اند، عادت‌های سالم را در زندگی روزمره خود وارد می‌کنند.

تناسب اندام یک مقصد نیست؛ این سفری است که از تمام انتخاب‌های کوچکی که هر روز می‌گیرید تشکیل شده است.

سخن پایانی

این پایان کار نیست، بلکه آغاز یک تغییر آگاهانه به سمت بهبود کیفیت زندگی شماست. این تصمیمات ظریف و در عین حال قدرتمند روزانه است که به سلامتی طولانی مدت کمک می‌کند.

وقتی پله‌ها را به جای آسانسور یا آب را به جای نوشابه انتخاب می‌کنید، این‌ها را به عنوان پیروزی در مسیر تناسب اندام خود بشناسید.

تغییر یک شبه اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه با انجام مراحل کوچک و هدفمند پیش می‌رود. هر گام به جلو گواهی بر تعهد شما به سلامتی، بیرون از محدوده یک باشگاه است.

همانطور که به این مسیر ادامه می‌دهید، پیشرفت‌های انجام شده را جشن بگیرید و بدانید که هر روز فرصتی برای تقویت مجدد وجود دارد، فقط کافی است این عادات را دنبال کنید.

مسیر تناسب اندام در اختیار شماست با هر چرخه خورشید، شما این شانس را دارید که زندگی پر نشاط و شادابی داشته باشید.

دیگر خبرها

  • دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی؛ این زمین مقدس است، برو و هرگز برنگرد!
  • گلدبرگ: AEW مزخرف است و هرگز به آنجا نخواهم رفت/ اخبار WWE
  • فوری؛ اعلام آمادگی ژاوی برای ماندن در بارسلونا
  • برونو فرناندز: قهرمانی در جام حذفی هرگز موجب موفقیت منچستریونایتد نخواهد شد
  • کاهش وزن ۴۲ کیلویی برای نقش احمدرضا عابدزاده جوان
  • کاهش وزن ۴۲ کیلویی برای نقش احمدرضا عابدزاده جوان |‌ ببینید
  • احمدرضا مداح عکاس ایثارگر شیرازی چهره شاخص هنر انقلاب در ۱۴۰۲ شد
  • آخرین بازی احمدرضا عابدزاده؛ این گونه داستان عقاب تمام شد
  • ۷ عادت افراد خوش‌اندام که هرگز باشگاه نرفته‌اند