Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران کسیه آرد یارانه‌ای دپو شده در کارگاهی در جنوب تهران شناسایی و کشف شد. ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

شهرام میرآخورلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به شناسایی و پلمپ یک کارگاه متخلف که اقدام به جذب آردهای یارانه‌ای و دپو آن‌ها در جنوب تهران کرده بود در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: روز گذشته در بازدید از یک کارگاه در جنوب تهران و در حوالی بزرگراه آزادگان و شهید کاظمی، متوجه شدیم که این واحد چندین هزار کیسه آرد یارانه‌ای را جذب و با دپو کردن آن، اقدام به «سبوس‌گیری» و تبدیل آن آرد به آرد قنادی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه فرایند سبوس‌گیری از آردهای دپو شده در شرایط کاملاً غیربهداشتی انجام می‌شد افزود: متخلفان در این پرونده پس از سبوس‌گیری آردهای یارانه‌ای، با جعل عنوان و تحت برندهای جعلی آرد قنادی، اقدام به عرضه این آردها در سطح بازار می‌کردند.

وی گفت: با توجه به تخلفات بسیاری که در این پرونده وجود داشت، برخورد تعزیزی با متخلفان انجام شد و متخلفان به مراجع قضائی معرفی شدند.

136 پرونده تخلف آرد و نان در خراسان شمالی؛ آرد استان "سبوس" نداردورود سازمان صمت قم به توزیع آرد برای جلوگیری از اختلاط آرد نانوایی‌ها

میرآخورلو خاطرنشان کرد: پس از بازرسی به عمل آمده، آردهای یارانه‌ای دپو شده در این محل توقیف و دستگاه‌ها و تجهیزات بکارگرفته شده نیز با حکم قضایی توقیف شدند و محوطه کارگاهی نیز پلمپ شد.

انتهای پیام/

R34343/P/S7,77,78/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۳۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این مواد ارزان‌قیمت سلامت شوید

آفتاب‌‌نیوز :

 کارشناسان ۲ مورد مهم از مواد غذایی را برای کمک به افراد در داشتن زندگی طولانی به اشتراک گذاشتند و این ۲ ماده غذایی ارزان و در دسترس هستند و می‌توانید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

به نقل از هلث، کارشناسان تغذیه از مزایای استفاده از این ۲ سوپر غذای مقرون به صرفه در وعده‌های غذایی روزانه‌تان خبر می‌دهند.

به نظر می‌رسد این ضرب‌المثل قدیمی که یک سیب در روز شما را از مراجعه به پزشک دور نگه می‌دارد، درست است. به کمک مواد معدنی و ویتامین‌ها، میوه‌هایی به‌عنوان ماده غذایی مبارز با کلسترول شناخته می‌شوند که خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهند.

علاوه بر این، افزودن غلات سبوس‌دار به رژیم غذایی می‌تواند به‌طور قابل توجهی برای مواردی مانند فشار خون و سطح قند خون مفید باشد و به‌عنوان سپری در برابر دیابت، سرطان‌ها و چاقی عمل کند.

نتایج تحقیق منتشرشده در نشریه JAMA Internal Medicine نشان می‌دهد، افرادی که روزانه حداقل یک سیب مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که این میوه را مصرف نمی‌کنند، کمتر به پزشک عمومی مراجعه می‌کنند.

در مقایسه سیب با پرتقال، سیب حاوی ویتامین C کمتری است. سیب با دارا بودن فیبر قابل توجه ۲ برابر مقدار موجود در گلابی فیبر دارد. پکتین، نوعی فیبر منحصر به فرد موجود در پوست سیب، به‌طور عمده به مزایای سلامتی کمک می‌کند.

راب هابسون، متخصص تغذیه گفت: پکتین که در گلابی همچنین در آلو یافت می‌شود، بر اساس نتایج تحقیقات و بازبینی مطالعات گذشته منتشرشده در مجله Clinical Nutrition، برای بهبود سطح کلسترول خون مفید است و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

بر اساس گزارش منتشرشده Gloucestershire Live، کارشناسان همچنین از افراد خواستند که غلات سبوس‌دار بیشتری مانند کینوا، بلغور، چاودار، جو دوسر، گندم اسپلت (گندم آلمانی) و گندم سیاه را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

ریانون لامبرت، متخصص تغذیه گفت: سبوس و جوانه غلات سبوس‌دار مملو از ویتامین‌های گروه B، آنتی‌اکسیدان‌ها و مقادیر کمی چربی‌های سالم هستند. مصرف روزانه آنها با سلامت روده و قلب و پیشگیری از دیابت، سرطان و چاقی مرتبط است.  

نتایج تحقیق منتشرشده در مجله Nutrition نشان داد که مصرف حداقل ۵۰ گرم غلات سبوس‌دار در روز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. نتایج حاصل تحقیقی ۱۵ ساله بود که رژیم غذایی بیش از ۵۵ هزار نفر را تجزیه و تحلیل کرد.

علاوه بر این، محققان دانشگاه تافتز دریافتند که افراد میانسالی که حداقل سه وعده غلات سبوس‌دار در روز مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که کمتر از نیم وعده در روز مصرف دارند، افزایش کمتری در اندازه دور کمر، فشار خون و سطح قند خون نشان دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • با این مواد ارزان‌قیمت سلامت شوید
  • کشف ۱۴۶ کیسه آرد قاچاق در نهاوند
  • ۸۰ درصدنان مصرفی در استان بوشهر نان لواش است
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در ۵ شهر مازندران
  • تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان
  • بازگشت به یک نوستالژی پاک و دوست دار محیط زیست | خرید از میادین تره بار با پاکت کاغذی انجام می شود
  • اجرای طرح «صندوق سبز» در میادین تهران
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان