Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@09:21:45 GMT

نخستین جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۳۵۳۵

نخستین جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد کرمانشاه، جهانشیر امینی رئیس واحد کرمانشاه مراسم اربعین را یک حرکت عظیم بین المللی بیان کرد و گفت: بسیار خوشحالیم که به عنوان عضوی از جامعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی سهم کوچکی در این حرکت بین المللی و خروش مسلمانان جهان داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه اربعین را علاوه بر همگرایی و همدلی فقط محدود به شیعیان نداست و تاکید کرد: همه ادیان در کنار هم در این تجمعات حضور دارند و بستری برای پژوهش، تحقیق و واکاوی تاریخ و نزدیکی به حقیقت اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر هیئت امنای استان بازگشایی مرز خسروی را وظیفه مهمی برای دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: ما جدای از سایر اقشار جامعه نیستیم و همه ما از دانشجو، کارمند و هیئت علمی در این ایام باید پای کار باشیم بخصوص دانشجویان رشته های پرستاری ما باید در موکب های حضور داشته و به زائران خدمات پزشکی ارائه دهند.

امینی در ادامه به گسترش حرکت اربعین حسینی در جهان اشاره کرد و گفت: امروز شاهد برکات اربعین در جای جای دنیا به خصوص سوریه، لبنان و یمن هستیم و امیدوارم شاهد راهپیمایی مسلمانان از ایران اسلامی تا کربلا، مدینه و مکه باشیم که قطعا دور از ذهن نیست.

در ادامه مراسم جلیلی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به عنوان یکی دیگر از اعضای ستاد اربعین گفت: این که استان کرمانشاه در مسیر بزرگراه کربلا قرار دارد و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان عضو فعال و فرهیخته جامعه نقش تعیین کننده ای در استان دارد مطمئنا برای ما شامل برکات عدیده است.

وی ضمن بیان روایات متعدد ادامه داد: در زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) یکی از اسامی که حضرت خود را با آن معرفی می کند منتقم حسین (ع) است و حرکت خودجوش اربعین به عنوان بزرگترین میتینگ جهانی محسوب می شود ؛ به گونه ای که دشمنان در هراس از این حرکت در تلاش برای سانسور آن هستند.

جلیلی در ادامه افزون بر بیان جایگاه خاص اربعین در دانشگاه آزاد اسلامی گفت:دانشگاهی که مزین به نام اسلام است باید نقش ویژه ای در این زمینه داشته باشد و تلاش کنیم تا این نقش را به خوبی ایفا کنیم.

مریم اسلام پناه معاون دانشجویی و فرهنگی واحد کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: همایش بین المللی اربعین یک همایش جهانی است که باید از فیوضات آن استفاده کنیم؛ این همایش یک همایش مردمی است و واحد ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان در سالهای گذشته در زمینه ی راه اندازی موکب ها با مشارکت های مردمی و همکاری با نهاد ها و ارگان های مختلف در این زمینه بسیار خوب عمل کرده­ اند.

اسلام پناه اهم برنامه های مد نظر جهت حرکت بزرگ اربعین با حضور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی را برپایی سه موکب در شهرستان های صحنه، کنگاور و کرمانشاه همچنین یک موکب در مرز خسروی، دریافت خیرات مردمی و متمرکز نمودن آن، ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی و پزشکی عنوان کرد.

وی در ادامه بر حضور تاثیرگذار استادان، کارکنان و دانشجویان در راهپیمایی اربعین، عدم برگزاری امتحانات در این ایام، موجه کردن غیبت دانشجویان و استادان، رفع مشکلات صدور معافیت و ارائه تسهیلات لازم در این زمینه اشاره کرد.

از دیگر برنامه حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی در ایام اربعین در اختیار قرار دادن مهمانسرا، مساجد، خوابگاههای دانشجویی جهت اسکان موقت، نامگزاری موکب ها با نام شهدای شهر کرمانشاه، برپایی ایستگاه های صلواتی و خدماتی فوریت های پزشکی و تهیه ماسک با حضور دانشجویان رشته های علوم پزشکی واحد کرمانشاه عنوان کرد.

انتهای پیام /

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران

به گزارش خبرنگار گروه  دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیژن رنجبر، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران در جلسه معارفه مدیر کل جدید حوزه ریاست استان تهران گفت: برای ساماندهی مسائل دانشگاه آزاد اسلامی در این استان بر تشکیل هرچه سریعتر کمیته اقتصادی و برگزاری جلسات مستمر و منظم این استان تأکید کرد.

شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور بیژن رنجبر قائم مقام ریاست عالیه دانشگاه در امور دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، محمد علی اکبری معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، ایمان عطارزاده معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، حجت الاسلام مرتضی جلیلی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری استان تهران، حامد حسن پور رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از مدیران و رؤسای واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

بیژن رنجبر قائم مقام ریاست عالیه دانشگاه در امور دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این جلسه، بر التزام اهمیت و جدیت رؤسای واحد‌ها در کلیه امور جاری و حضور پررنگ و اثرگذار آن‌ها بخصوص در بزنگاه‌های مهم تأکید داشت.

رنجبر با اشاره به اهمیت ساماندهی دانشجویان غیر ایرانی تاکید کرد؛ استفاده بهینه از ظرفیت حداکثری واحد‌های استان در این خصوص لازم است.

حجت الاسلام مرتضی جلیلی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد استان تهران در ادامه جلسه گفت: امیرالمونین در خطبه شقشقیه دلایل پذیرش مدیریت جامعه را اینگونه بیان می‌کنند و روشن مى سازد که اگر این اهداف بزرگ نبود، کمترین ارزشى براى زمامدارى بر مردم قائل نبود: «آگاه باشید! به خدایى که دانه را شکافته و انسان را آفریده سوگند! اگر به خاطر حضور حاضران (توده هاى مشتاق بیعت کننده) و اتمام حجّت بر من به خاطر وجود یار و یاور نبود و نیز به خاطر عهد و پیمانى که خداوند از دانشمندان و علماى هر امّت گرفته که: «در برابر پرخورى ستمگر و گرسنگى ستمدیده و مظلوم سکوت نکنند»، مهار شتر خلافت را بر پشتش مى افکندم (و رهایش می‌نمودم) و آخرینش را به همان جام اوّلینش سیراب مى کردم.

وی ادامه داد: حضرت می‌فرمایند «به سه دلیل خود را ملزم به پذیرش و قیام کردم، زیرا از یکسو اقبال مردمی و درخواست توده مردم در کنار وجود آن همه ناصر و یاور، حجّت بر من تمام بود و از سوى دیگر خداوند از دانشمندان هر امّتى پیمان گرفته که وقتى بى عدالتى را در جامعه مشاهده مى کنند تا آن حدّ که ظالمان از پرخورى بیمار شده و مظلومان از گرسنگى، سکوت روا ندارند، برخیزند و دست ظالم را از گریبان مظلوم قطع کنند و عدل الهى را در جامعه پیاده کنند.»

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد استان تهران گفت: این سخن امام (علیه السلام) هشدارى است به همه اندیشمندان که وقتى امکانات تشکیل حکومت و پذیرش مسئولیت و اجراى عدل و قسط الهى فراهم گردد، سکوتشان مسئولیّت آفرین است، باید بپاخیزند و براى بسط عدالت و اجراى فرمان خدا مبارزه با ظالمان را شروع نمایند. آنها که مى‌پندارند، تنها با انجام فرایضى همچون نماز و روزه و حج و پاره اى از مستحبّات، وظیفه خود را انجام داده اند، سخت در اشتباهند. اجراى عدالت و حمایت از مظلوم و مبارزه با ظلم ظالم نیز در متن وظایف اسلامى آنان قرار دارد. امام (علیه السلام) در ادامه این سخن و در آخرین جمله این خطبه داغ سیاسى اجتماعى پرمعنا، مى فرماید: «آرى اگر به خاطر دلایل فوق نبود هرگز تن به پذیرش این بیعت نمى دادم و در آن هنگام (درمى یافتید که) ارزش این دنیاى شما (با همه زرق و برقش که براى آن سر و دست مى شکنید) در نظر من از آب بینى یک بز کمتر است» این سخن روشن میسازد که تا چه حدّ دنیاى مادّى با این اهمیّت و عظمتى که در نظر دیگران دارد، در برابر روح بزرگ على (علیه السلام) کوچک و بى ارزش است.

ایمان عطارزاده معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این جلسه، با اشاره به برنامه ریزی برگزاری مراسم کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و تعداد ۷۰ شهیدی که در این استان وجود دارد، بر مشارکت فعال واحد‌های این استان تاکید کرد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با افتخار برنامه دارد که بالغ بر ۲۶۰ مرکز نیکوکاری را در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی کشور فعال نماید که تا کنون ۳ مرکز نیکوکاری در واحد‌های استان تهران فعال و سایر واحد‌ها نیز در حال برنامه ریزی اجرا می‌باشند که این نشان از توجه دانشگاه آزاد اسلامی به نقش اجتماعی خود در جامعه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در بحث مولد سازی منابع واحد‌های دانشگاهی با توجه به شعار سال بیان کرد: فعالیت‌هایی که در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در خصوص حمایت از تولید، ارایه روش‌های نوین برای کاهش هزینه‌های تولید، گسترش و چابک سازی فرآیند تولید و درآمدزایی غیر شهریه‌ای در حال انجام است، خلاقیت‌های بیشتری را می‌طلبد و جامعه دانشگاهی باید در تحقق شعار سال حضور موثرتری داشته باشد.

در ادامه این جلسه ملماسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، با اشاره به در پیش بودن مراسم کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، در خصوص چگونگی برگزاری این مراسم و همچنین اطلاع رسانی مطلوب از طریق نصب بیلبورد‌های خیابانی و سایت واحد‌های این استان، توضیحاتی ارائه داد.

درپایان این جلسه، معارفه و حکم مهندس مصطفی ملکی به عنوان مدیر کل جدید حوزه ریاست دانشگاه ازاد اسلامی استان تهران به وی اهدا شد.

وی پیش این مسئولیت معاون دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده داشته است که با حفظ سمت در استان تهران نیز ادامه فعالیت می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • همه‌چیز برای برگزاری موفق آزمون سراسری دانشگاه آزاد آباده مهیاست
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی