Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سید هادی دلبری در واکنش به اخباری که اخیرا پیرامون اخذ درصدی از سود فروش روپوش مدارس از اولیا و واریز آن به حساب سازمان دانش آموزی و همچنین کیفیت پایین و قیمت بالای لباس فرم دانش‌آموزی منتشر شد اظهار کرد: سال گذشته وزیر وقت آموزش و پرورش، ماموریت ساماندهی لباس فرم دانش‌آموزی را در قالب بخشنامه‌ای به سازمان دانش‌آموزی واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هدف این بود که سازمان دانش‌آموزی امر نظارت، ساماندهی و مدیریت فرآیند‌های اجرایی لباس فرم مدارس را از مرحله تهیه تا توزیع مدیریت کند. در همین راستا دستورالعملی تنظیم و به کل کشور ابلاغ کردیم. همچنین تفاهم‌نامه‌ای با اتحادیه صنف پوشاک منعقد شد.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های استانی که قیمت‌گذاری، انتخاب نوع و کیفیت پارچه در آنجا به تصویب می‌رسد اظهار کرد: آموزش و پرورش در این کارگروه نمایندگانی داشت و همانطور که گفته شد اتحادیه صنف پوشاک قیمت گذاری لباس فرم را در هر استان انجام دادند و نوع و کیفیت پارچه را تایید کردند. اتحادیه تولیدی‌های رسمی و دارای مجوز را به ما معرفی کرد تا در سامانه راه اندازی شده ویژه این موضوع، ثبت نام کنند.

دلبری ادامه داد: ما نیز فراخوانی صادر و تولیدی‌ها را به مدیران مدارس معرفی کردیم. به این ترتیب دست دلالان و واسطه گرانی که دارای مجوز نبودند و زیرزمینی کار می‌کردند و تبعات بسیاری را در سال‌های گذشته ایجاد کرده بودند کوتاه کردیم. ظرفیت تولیدی‌ها در سامانه مشخص بود و مدیران مدارس از طریق سامانه و نه به صورت انحصاری، تولیدی‌ها را انتخاب و قرارداد بستند. لباس فرم اجبار نیست

وی درباره روند انتخاب رنگ، مدل و حتی لزوم تهیه روپوش مدارس در هر سال نیز گفت: شورای هر مدرسه در این موارد تصمیم گیری و مصوب می‌کند که آیا لباس فرم لازم هست یا خیر و مدل لباس فرم باید چه باشد؛ بنابراین سازمان دانش آموزی دخالتی در این موارد ندارد؛ لباس فرم اجبار نیست و شورای مدرسه تصمیم گیری می‌کند که امسال دانش آموزانش لباس فرم داشته باشند یا خیر؛ البته ما در دستورالعمل ارسالی تاکید کردیم که مدارس حتی‌المقدور از رنگ و لباس سال قبل استفاده و در حالی که لباس سال قبل هنوز قابل استفاده است خانواده‌ها را ناچار به خرید روپوش نو نکنند.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش آموزی با اشاره به نظارت نیرو‌های سازمان دانش‌آموزی بر امر ساماندهی تولید و توزیع لباس فرم مدارس اظهار کرد: به تولیدی‌ها اعلام کردیم که یک بازه زمانی را مشخص و لباس فرم را در مدرسه تحویل اولیاء بدهند.

درآمد ۲۰۰ میلیاردی سازمان دانش آموزی از محل سود فروش روپوش مدارس صحت ندارد

دلبری در پاسخ به اینکه گفته شده درآمد سازمان دانش آموزی از محل لباس فرم مدارس در سال جاری به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد گفت: حداقل در تهران و بیش از ۲۰ استان دیگر، ریالی بابت فرایند ساماندهی، فعالیت سامانه و نیروی انسانی دریافت نکرده‌ایم و این امر کاملا رایگان بود. هدف ما این بود که اولیا دغدغه نداشته باشند، قیمت تمام شده پایین بیاید و دست واسطه‌ها کوتاه شود. صرفا اهداف تربیتی، ترویج سادگی و همرنگی، تشوق به نظم و انضباط و حمایت از اقتصاد خانواده‌ها را دنبال می‌کنیم و به دنبال منافع اقتصادی نبودیم.

وی ادامه داد: لباس فرم دانش آموزی در سال‌های گذشته متولی خاصی نداشت، و ما تلاش کردیم تا از دغدغه مدیران بکاهیم. اخذ این وجوهات صحت ندارد و مشخص نیست رقم ۲۰۰ میلیارد تومان از کجا آمده است. این در حالی است که بیش از ۵۰ درصد مدارس ما روستایی و غیردولتی‌اند و شامل طرح لباس فرم نیستند و شهر تهران هم هیچ مبلغی اضافه‌تر از قیمت مصوب اتحادیه اخذ نکرده و اگر هم مناطقی این کار را انجام داده باشند مرتکب تخلف شده‌اند که اگر به ما اعلام شود، رسیدگی می‌کنیم.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش آموزی در پاسخ به اینکه در بخشنامه ارسالی به استان‌ها آمده است که استان‌ها باید حداکثر تا ۱۰ درصد هزینه روپوش مدارس را به حساب سازمان دانش آموزی واریز کنند گفت: بخشنامه در تاریخ ۲۴ تیرماه اصلاح و به استان‌ها ابلاغ شده است و سازمان هیچ گونه وجهی از این بابت دریافت نمی‌کند. اگر هم هزینه‌ای دریافت شود کاملا داوطلبانه بوده و صرف بخشی از هزینه‌های پشتیبانی و توسعه خدمات می‌شود.   دلبری افزود: حدود ۶۰۰۰ تولیدی در سامانه ثبت نام کردند و در برخی مناطق نیز به صورت سنتی و دستی ثبت نام به عمل آمد؛ تخلفاتی هم در این مدت رخ داده که با آن‌ها برخورد شده است. منبع: ایسنا خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سازمان دانش آموزی اتحادیه پوشاک لباس فرم مدارس ساماندهی لباس فرم دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار با مدیرکل، معاونین و رؤسای مناطق آموزش‌وپرورش استان، گفت: آموزش و پرورش، سرمایه است و توجه به آن یک سرمایه‌گذاری برای کشور است.

وی افزود: در سال جدید تلاش می‌کنیم اعتبارات سفر رئیس‌جمهور محترم به استان و اعتبارات تملک دارایی برای آموزش و پرورش اختصاص یابد.

استاندار همدان گفت: با همراهی نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی سعی می‌کنیم به مشکلات و نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس و فرهنگیان بیشتر از پیش رسیدگی کنیم.

کد خبر 6063132

دیگر خبرها

  • اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است
  • رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • سند دار شدن اردوگاه‌های دانش آموزی شهیدان رجایی و باهنر کوهپایه
  • بیش از ۶۵٠ ملک آموزش وپرورش استان کرمان مستندسازی شد
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش